Exige S, 2007
Re: Exige S, 2007
Et par bilder til av ny spoiler
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
På Oslo Motor Show i helgen
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Fått ny pysj Salg på Jula, 199,-
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Najs!!
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
Endelig i gang med vinterens utbedringer!
Listen:
Høyre side
Venstre side
Høyre:
Venstre:
Listen:
- Lettvektsstyrearmer
Mindre harde fjærer bak
Sette opp glippe på diffusoren for litt bedre lufting
Bytte blindmutter i det ene festet til diffusoren (går rundt)
Performance friction bremseklosser rund baut
Flytte bakre potte litt til venstre
Clam av foran (dårlig remontert etter garantirep. i Göteborg)
Fjernlys i grillen
Modifisere grill for å få plass til nevnte lys
...og eventuelle andre ting som dukker opp underveis
Høyre side
Venstre side
Høyre:
Venstre:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Har ikke gjort så mye i garasjen (annet enn å stå og skule på fremre clam og planlegge demontering av den), men jeg har i alle fall få bestilt deler fra både EP og ES (den ene hadde det ene, men ikke det andre, og omvendt...).
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Min står nå uten frontclam, og med ny radiator. Å ta av clam, tar ca 1 time, å jeg ordnet alt alene (t.o.m å løfte av) Jeg har instruksjonsbok hvis du trenger å vite noe.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Exige S, 2007
Tja, tips for å få løs 3 slike som har rustet fast? Grrrr. Har dynket dem i rustløser, håper det hjelper for jeg ser ikke frem til å prøve å knekke dem eller skjære løs med Dremel...;(
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
- Attachments
-
- ImageUploadedByTapatalk1454264241.381614.jpg (50.6 KiB) Viewed 7380 times
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
De er ikke så lette å hverken skjære løs, eller varme opp, da de er støpt inn i hovedlykta. Her må du vel bare pøse på med mere rustløser, men du kan kansje prøve med en ringnøkkel, å holde igjen med et skruhjern i sporet på bolten.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Exige S, 2007
Jepp. Hvordan ser det ut på baksiden? Er det mulig å bytte ut disse skruene?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Mnja, hadde jeg bare visst at det var så enkelt... Mutterne som satt fast sitter fast enda, men lyktene er av... Det viser seg at andre enden av skruen sitter i plasten på lyktinnsatsen, med grove gjenger:
Tilfeldigvis ble jeg litt lei og duret løs med elektroverktøy, og da skrudde det seg helt fint ut av lykta. Live & learn.
Huskelapp til seg selv, hva skal hvor:
Denne var relativt kinkig å komme til, og stod egentlig ikke omtalt i instruksjonene heller, men den ble da løsnet den også (sitter inni clam ved dørhengslene):
Da er det snart lift-off!
Tilfeldigvis ble jeg litt lei og duret løs med elektroverktøy, og da skrudde det seg helt fint ut av lykta. Live & learn.
Huskelapp til seg selv, hva skal hvor:
Denne var relativt kinkig å komme til, og stod egentlig ikke omtalt i instruksjonene heller, men den ble da løsnet den også (sitter inni clam ved dørhengslene):
Da er det snart lift-off!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Clam omsider av!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Har hatt fri i dag, og tilbragt mesteparten av dagen i garasjen. Hadde egentlig planer om litt vask, bytte av styrearmer og slik enkel kosejobb, men det ble ikke helt det...
Oppunder radiatoren, på undersiden hang dette..i strips!
Så da ble det demontering av radiator med tilhørende grising med kjølevæske (jeg hater lukten av kjølevæske! ), før jeg kom til kondensatoren til AC'en:
Dette var bare kjeks, både ramme og finner.
Det ene røret til kondensatoren måtte jeg kappe, da jeg ikke fikk løs koblingen. Noen som vet et lurt triks her, eller er det bare å få tak i nytt rør?
Vil gjerne ha AC, så jeg kommer til å bestille ny kondensator (og evt. nevnte rør). Spørsmålet er om jeg burde bytte radiator (standardradiator, med plaststusser, men bare et par år gammel) og vifter - ser originale ut, har ingen ulyder i lager.
Også er det vel en sånn tørker eller noe sånt som tilhører AC-anlegget som er enkelt tilgjengelig nå med clam av? Byttes?
Oppunder radiatoren, på undersiden hang dette..i strips!
Så da ble det demontering av radiator med tilhørende grising med kjølevæske (jeg hater lukten av kjølevæske! ), før jeg kom til kondensatoren til AC'en:
Dette var bare kjeks, både ramme og finner.
Det ene røret til kondensatoren måtte jeg kappe, da jeg ikke fikk løs koblingen. Noen som vet et lurt triks her, eller er det bare å få tak i nytt rør?
Vil gjerne ha AC, så jeg kommer til å bestille ny kondensator (og evt. nevnte rør). Spørsmålet er om jeg burde bytte radiator (standardradiator, med plaststusser, men bare et par år gammel) og vifter - ser originale ut, har ingen ulyder i lager.
Også er det vel en sånn tørker eller noe sånt som tilhører AC-anlegget som er enkelt tilgjengelig nå med clam av? Byttes?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Å bytte radiator, er en ganske omfattendes jobb på disse bilene, å da spesielt med A/C, så jeg hadde aldri montert det sammen igjen med den originale radiatoren som sprikker før eller siden (helt sikkert før) Få på plass en triple core helalu proalloy radiator fra eliseparts.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Exige S, 2007
Kjøp Pro Alloy sin radiator,jeg måtte bytte 3 ganger da jeg prøvde et annet merke aluminums radiator, ikke noe problem med reklamasjon men kjedelig å måtte gjøre jobben flere ganger.
Nå har jeg kun elektrisk vannpumpe men allikavel,men Pro Alloy sin radiator har nå holdt tett to sesonger....
Nå har jeg kun elektrisk vannpumpe men allikavel,men Pro Alloy sin radiator har nå holdt tett to sesonger....