Exige S, 2007
Re: Exige S, 2007
Bør sette på nye skiver der, er ikke rart med newton de skal ha.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Exige S, 2007
De kobberskivene skal byttes! Hver gang!
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: Exige S, 2007
Jadda, jadda - så ikke noen skiver der en gang jeg... Biltema neste.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Nye kobberskiver på plass i banjokoblingen. Merkelig nok ble det tett med nye pakninger, gitt.
Hadde en liten runde med merking av bolter for lettere kontroll av evt. løse sådanne etter en stund:
Så var det endelig på tide å få den ned på hjulene igjen etter laaaaang tid oppe i lufta:
Gjensto å dra til navmuttere bak med 220Nm og inn med låsesplint:
Til slutt skulle jeg bare lukke igjen motorlokket...hvilket ikke gikk. Trodde først det var den nye intercooleren som tok opp i motorlokket, men diverse videofilming med mobil innenfra motorrommet mens jeg prøvde å lukke lokket avdekket at det var den nye braketten til demperen til motorlokket som gikk innpå. Så da måtte jeg til med vinkelsliper og litt shims.
Men da løste det seg.
Det som gjenstår nå er å lufte bremsene (husk å kjøpe mer bremsevæske) og å kline på litt eksospasta og skru sammen bakre eksospotte. Også litt småflikk inne i kupéen. Men da er det omsider sesong! Ja, etter en liten for- og bakstillingskontroll, da
Hadde en liten runde med merking av bolter for lettere kontroll av evt. løse sådanne etter en stund:
Så var det endelig på tide å få den ned på hjulene igjen etter laaaaang tid oppe i lufta:
Gjensto å dra til navmuttere bak med 220Nm og inn med låsesplint:
Til slutt skulle jeg bare lukke igjen motorlokket...hvilket ikke gikk. Trodde først det var den nye intercooleren som tok opp i motorlokket, men diverse videofilming med mobil innenfra motorrommet mens jeg prøvde å lukke lokket avdekket at det var den nye braketten til demperen til motorlokket som gikk innpå. Så da måtte jeg til med vinkelsliper og litt shims.
Men da løste det seg.
Det som gjenstår nå er å lufte bremsene (husk å kjøpe mer bremsevæske) og å kline på litt eksospasta og skru sammen bakre eksospotte. Også litt småflikk inne i kupéen. Men da er det omsider sesong! Ja, etter en liten for- og bakstillingskontroll, da
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Eksos på, bilen fyret på et øyeblikk og gikk like fint på tomgang som i høst.
Den er alvorlig lav ut foran etter understellsbytte, ikke like lav bak. Trenger nok litt justering ser det ut til. Camber ser ganske drøy ut, må måle og se hvor mye det har blitt. Har fjernet alle shimsene, så det bør være en og annen grad mer camber.
Den er alvorlig lav ut foran etter understellsbytte, ikke like lav bak. Trenger nok litt justering ser det ut til. Camber ser ganske drøy ut, må måle og se hvor mye det har blitt. Har fjernet alle shimsene, så det bør være en og annen grad mer camber.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Fikk låne cambermålingsduppedings av Inge:
Høyre foran:
Venstre foran:
Høyre bak:
Venstre bak:
Når mutter-og-boltoppsamlingsboksene ser sånn ut begynner det å bli ferdig:
Todolista - mye strøket ut nå:
Fått på clutchstoppgummiproppen jeg fikk av Brian - ble utrolig mye bedre:
Også har jeg flyttet litt rundt på bilene.
Høyre foran:
Venstre foran:
Høyre bak:
Venstre bak:
Når mutter-og-boltoppsamlingsboksene ser sånn ut begynner det å bli ferdig:
Todolista - mye strøket ut nå:
Fått på clutchstoppgummiproppen jeg fikk av Brian - ble utrolig mye bedre:
Også har jeg flyttet litt rundt på bilene.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Ikke enda, men kanskje jeg skulle stilt opp i KM?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Gratulerer med oppgradering, hvordan er exigen vs elisen syns du da?
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Re: Exige S, 2007
Tyngre.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Har luftet bremsene i dag (høyre caliper foran måtte demonteres pga utborring av bolt, se tidligere i tråden, så den var rimelig tom for væske). Gikk egentlig veldig fint, tilsynelatende ingen luftbobler å se når jeg (og Steffen, som stod for pedalpumping) var ferdig.
Men - pedalen går rett i bånn første gangen jeg trykker på den (uten at bilen er i gang, har ikke kjørt den på vei enda), men neste trykk er normalt. Hvis jeg venter noen sekunder før jeg trykker igjen går den i bånn igjen. Ikke sikker på om dette er normalt... Vet at det ofte er problem med å få all luft ut av calipere som har vært helt tomme, involverer bl.a. å snu de på hodet, tappe på dem med en plasthammer etc. for å få ut all luft. Kan det være noe slikt som må til? Merk at dette var med tenningen av, uten at jeg helt kan se at det skal ha noe å si.
Kan en av de herværende Exige-eierene teste på sin bil og gi tilbakemelding, sånn for sikkerhets skyld?
Ellers har jeg fått montert en av delene jeg bestilte fra RLS, dog noe modifisert:
Mobilholder med en lakkert trekloss skrudd på, samt tre sterke magneter:
Grunnen til treklossen er for å gå klar av luftdysene på siden, for å få plass til iPaden:
Slik:
Men - pedalen går rett i bånn første gangen jeg trykker på den (uten at bilen er i gang, har ikke kjørt den på vei enda), men neste trykk er normalt. Hvis jeg venter noen sekunder før jeg trykker igjen går den i bånn igjen. Ikke sikker på om dette er normalt... Vet at det ofte er problem med å få all luft ut av calipere som har vært helt tomme, involverer bl.a. å snu de på hodet, tappe på dem med en plasthammer etc. for å få ut all luft. Kan det være noe slikt som må til? Merk at dette var med tenningen av, uten at jeg helt kan se at det skal ha noe å si.
Kan en av de herværende Exige-eierene teste på sin bil og gi tilbakemelding, sånn for sikkerhets skyld?
Ellers har jeg fått montert en av delene jeg bestilte fra RLS, dog noe modifisert:
Mobilholder med en lakkert trekloss skrudd på, samt tre sterke magneter:
Grunnen til treklossen er for å gå klar av luftdysene på siden, for å få plass til iPaden:
Slik:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Har aldri merket noe lignende uavhengig av tenning. Jeg tror ikke dette er normalt.---webmaster wrote: Kan en av de herværende Exige-eierene teste på sin bil og gi tilbakemelding, sånn for sikkerhets skyld?
Kan sjekke en gang ekstra når jeg får tilbake bilen fra lakkering (har den inne for å fikse brannskaden fra forrige sesong), men været tatt i betraktning kan det ta et par dager.
Har ikke tenkt å tømme en caliper... Ser jo hvordan det gikk med deg
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
Haha Kom til å tenke på at det kanskje er dobbelt sett med luftenipler på AP-caliperne?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Ja, du må lufte på begge sider..... Trodde faktisk du hadde gjort det :-Owebmaster wrote:Haha Kom til å tenke på at det kanskje er dobbelt sett med luftenipler på AP-caliperne?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
Jeg har da aldri hatt sånne ræisingcalipere før og aner jo ikke hva jeg driver med (obviously!)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no