Exige S, 2007
Re: Exige S, 2007
Nix, japsekamera, det var bare du som kjørte så fort... Og jeg som ikke er flink til fotografering
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: Exige S, 2007
Haha, takk for komplimentet!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Nå vet jeg ikke helt hvordan varmeskjoldet er originalt på Exige, men på min med Larini-eksos så er det ikke noe varmeskjold rundt bendet som går bak venstre bakhjul:
Har fått satt sammen eksosen etter at det gled fra hverandre på Rudskogen sist, og hadde på godt med tettemiddel før jeg skrudde det sammen igjen:
Spanderte litt eksosbandasje også for å dempe varmen fra eksosen mot innerskjerm:
Og så fikk jeg på tauekrok bak:
Har fått satt sammen eksosen etter at det gled fra hverandre på Rudskogen sist, og hadde på godt med tettemiddel før jeg skrudde det sammen igjen:
Spanderte litt eksosbandasje også for å dempe varmen fra eksosen mot innerskjerm:
Og så fikk jeg på tauekrok bak:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Tror heller ikke jeg har varmeskjold der.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Exige S, 2007
Men det skulle du hatt. Det ramlet av for en stund siden. Om det er veldig viktig vet jeg ikke.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: Exige S, 2007
Elisen har to små hendige lommer i bagesjerommet, der man kan oppbevare små nødvendigheter som vognkort, tape, strips, lufttrykkmåler etc. Det har jeg ikke i Exigen. Hva bruker dere andre til å oppbevare sånne småting i?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Bruker oppbevaringsnettet på bakveggen, mellom setene.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Exige S, 2007
Spent på hvordan denne vil oppføre seg sammenlignet med min (som gikk fra glassfiber til glass for så å falle av..... på diverse rundt Rudskogen )webmaster wrote: Spanderte litt eksosbandasje også for å dempe varmen fra eksosen mot innerskjerm:
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
Haha, det stemmer det - det hadde jeg glemt. Var det på samme bendet?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Nei, jeg har varmsekjoldet der intakt enda. Det var det jeg la rundt lyddemperen for å prøve å redusere varmen skilt og bakpanel ble utsatt forwebmaster wrote:Haha, det stemmer det - det hadde jeg glemt. Var det på samme bendet?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
Har målt camber med søkke, snøre og Pytagoras i kveld:
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Med tanke på nok av muligheter for feilkilder ser det ganske standard ut. Ca 2 bak og ca 0.5 foran. Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
0,5 foran. Det var da svært lite camber til foran å være?
Høres ut som oppsett med fin styrerespons så lenge man ikke kjører hardt (godt grep foran ved lav belastning), og med understyring ut av svinger. Generelt understyring ved kombinasjon av gasspådrag og sving. Klassisk for å beskytte uerfarne sjåfører fra seg selv, samtidig som bilen kjennes kvikk ut på vanlig vei.
Høres ut som oppsett med fin styrerespons så lenge man ikke kjører hardt (godt grep foran ved lav belastning), og med understyring ut av svinger. Generelt understyring ved kombinasjon av gasspådrag og sving. Klassisk for å beskytte uerfarne sjåfører fra seg selv, samtidig som bilen kjennes kvikk ut på vanlig vei.
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Re: Exige S, 2007
0,5 er maks negativ camber foran på Exige, uten å modifisere hjulopphenget. Den er levert fra fabrikk med 0 i camber foran.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Exige S, 2007
Okay, litt det samme som smart roadsteren jeg hadde. Er jo fint utgangspunkt for en midtmotorisert bil som kjører på vanlig vei.
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Re: Exige S, 2007
Har litt lyst til å trimme styreleddene som sitter der, sparer fort en tusing på det, også er det noe med det man har gjort selv.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no