Exige S, 2007
Re: Exige S, 2007
Gratulerer!.
Er ikke helt sikker på om jeg skjønner verdiesn av ZZ, men det er nå ikke alt man skal skjønne heller.
Foreslår at du tar en hasteutrykkning til NoBrain med hjulboltverkøy jeg da. Ettersom han tydeligvis har behov for det, og du nå tydeligvis har utstyr for utrykkningen.
Du får forte deg å kjøre så lenge det lar seg gjøre.
Er ikke helt sikker på om jeg skjønner verdiesn av ZZ, men det er nå ikke alt man skal skjønne heller.
Foreslår at du tar en hasteutrykkning til NoBrain med hjulboltverkøy jeg da. Ettersom han tydeligvis har behov for det, og du nå tydeligvis har utstyr for utrykkningen.
Du får forte deg å kjøre så lenge det lar seg gjøre.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: Exige S, 2007
Rudskogen til helga!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Gleder meg til å ta denne i øyesynwebmaster wrote:Rudskogen til helga!
Så fort som du kjører med Elisen så forventer jeg å få jobben som rundingsbøye for denne
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
Det blir neppe denne gang i alle fall, bilen er litt for ny for meg enda.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Da ble det en tur på Rudskogen før vinteren, og det var ikke bortkastet tid. Bilen fungerer fint, og er slett ikke ulik Elisen i oppførsel. Det er klart det er betydelig mer pulver i en Exige, problemet er bare å utnytte kreftene på en trang bane som Rudskogen. Det blir mye hjulspinn, og det er en utfordring å huske å slippe opp gassen slik at hjulene får feste. Jeg klarte ikke å slå min egen bestetid med Elisen, og det var heller ikke forventet nå første gangen, men jeg kom meg under 1:45 og det får være greit. Virtual best endte på 1:43:24.
Exigen er på langt nær så godt satt opp som Elisen - sistnevnte kan jeg ligge på grensen i langsvingen, vri enda litt mer på rattet og den turner fremdeles inn mot apex. Så ikke på Exigen, den understyrer da. Det er spesielt ut av svingene jeg sliter med understyring. Dette kan det selvfølgelig være flere grunner til. Dekk er hovedmistenkt - jeg hadde faktisk bedre feste foran de første rundene, etter hvert som dekkene ble varme ble det dårligere feste foran. Bak var det egentlig ikke noe problem med feste sideveis.
Jeg kommer til å prioritere en hjulstillingskontroll fremfor delebytter i første omgang (bortsett fra nye dekk).
Problemer med bilen? Nja... Siste pass ble det plutselig betydelig mer lyd i bilen, og når jeg kom inn i depotet så jeg at bakre potte hadde glidd ut av røret fra katalysator. Med hjelp og verktøy fra Raymond og Brian var det enkelt å fikse (takk!). Når jeg skulle dra var det plutselig kommet en merkelig lyd fra venstre bakhjul. Jeg lånte jekk av Brian og løftet opp hjulet, ingen ulyd. Hjul nede - masse støy. Jeg så ikke noe der og da, så jeg mistenkte egentlig hjullageret. Kjørte inn til Rakkestad, uten at det ga seg, og bestemte meg for å titte en gang til. Da så jeg grunnen - varmen fra (fri-)eksosen hadde gjort ting med innerskjermen, slik at den lå og gnisset mot dekket. Et par strips etterpå kjørte jeg støyfri hjemover.
Harrys Laptimer med ekstern GPS, ODB og GoPro fungerte fint. iPad'en ble også sittende der den skulle Her er besterunden:
Exigen er på langt nær så godt satt opp som Elisen - sistnevnte kan jeg ligge på grensen i langsvingen, vri enda litt mer på rattet og den turner fremdeles inn mot apex. Så ikke på Exigen, den understyrer da. Det er spesielt ut av svingene jeg sliter med understyring. Dette kan det selvfølgelig være flere grunner til. Dekk er hovedmistenkt - jeg hadde faktisk bedre feste foran de første rundene, etter hvert som dekkene ble varme ble det dårligere feste foran. Bak var det egentlig ikke noe problem med feste sideveis.
Jeg kommer til å prioritere en hjulstillingskontroll fremfor delebytter i første omgang (bortsett fra nye dekk).
Problemer med bilen? Nja... Siste pass ble det plutselig betydelig mer lyd i bilen, og når jeg kom inn i depotet så jeg at bakre potte hadde glidd ut av røret fra katalysator. Med hjelp og verktøy fra Raymond og Brian var det enkelt å fikse (takk!). Når jeg skulle dra var det plutselig kommet en merkelig lyd fra venstre bakhjul. Jeg lånte jekk av Brian og løftet opp hjulet, ingen ulyd. Hjul nede - masse støy. Jeg så ikke noe der og da, så jeg mistenkte egentlig hjullageret. Kjørte inn til Rakkestad, uten at det ga seg, og bestemte meg for å titte en gang til. Da så jeg grunnen - varmen fra (fri-)eksosen hadde gjort ting med innerskjermen, slik at den lå og gnisset mot dekket. Et par strips etterpå kjørte jeg støyfri hjemover.
Harrys Laptimer med ekstern GPS, ODB og GoPro fungerte fint. iPad'en ble også sittende der den skulle Her er besterunden:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Hva slags dekk har du egentlig?
Fortsatt overraskende hvor understyrte disse er orginalt. Endel helt vanlige familiebiler har jo langt bedre balanse; noen smågnagere tenderer jo til og med til å overstyre..
Fortsatt overraskende hvor understyrte disse er orginalt. Endel helt vanlige familiebiler har jo langt bedre balanse; noen smågnagere tenderer jo til og med til å overstyre..
Re: Exige S, 2007
R888 fra 2011, GG-blanding (som garantert har vært gjennom minst 1 vinter i betydelige minusgrader).
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Ja, da er det ingen tvil om at nye dekk vil gjøre underverker. Høres kanskje ut som bilen trenger en diffbrems også? Null problemer med hjulspinn på min, til tross for at motoren er riktig plassert.
Re: Exige S, 2007
Vil tro mye understyring forsvinner ved å ta bort camberhims foran, hvis det ikke allerede er gjort.
Et stivere krengninsstag foran vil gi innerste bakhjul bedre feste i sving.
Et stivere krengninsstag foran vil gi innerste bakhjul bedre feste i sving.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Exige S, 2007
Tror det er noen shims å fjerne ja, men vil egentlig vente med det til jeg tar full hjulstillingskontroll. Det med stivere stabstag foran er jo en ide (har det på Elisen), men det kan vel også forårsake mer understyring hvis det er enda stivere enn det som er der i dag?
Hjulspinn (bare innerhjulet ja! ) var et større problem enn jeg hadde forventet, jeg hadde hjulspinn både opp fra slakteren (ikke uventet), men også etter s-ene før den 'lille langsvingen' samt i den lange svingen etter langsiden. Jeg tror veldig mye av dette kan korrigeres i chassioppsett...
Hjulspinn (bare innerhjulet ja! ) var et større problem enn jeg hadde forventet, jeg hadde hjulspinn både opp fra slakteren (ikke uventet), men også etter s-ene før den 'lille langsvingen' samt i den lange svingen etter langsiden. Jeg tror veldig mye av dette kan korrigeres i chassioppsett...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Har ikke du det gule krengestaget foran, med 5 forskjellige stivhetsinstillinger på?
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Exige S, 2007
Nix, har ikke track pack.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Jeg tok av mitt gule justerbare, og monterte dette fra eliseparts. Føles bedre, med det lille jeg har fått testet, og infestningen med bedre foringer er en grei oppgradering fra standard.
http://www.eliseparts.com/products/show ... -roll-bar/
http://www.eliseparts.com/products/show ... -roll-bar/
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Exige S, 2007
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: Exige S, 2007
Takk, takk! Ser du har italiensk kamera (fokusering...).
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no