Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by silverwrx »

Shadow_iX wrote:Min treffer turtallspærre i 6gir selv opp bakker (ala lierbakken, testet det i utlandet) Syns det går mer enn fort nok, men mulig jeg er blitt mer pysete med åra. :)
Min loffer uanstrengt i 200kmt, men butter i 213kmt GPS uansett oppover eller nedover bakke, langt unna noe sperre selv kun i 5gir :lol: Så at 4toms innsugslangen fra luftfilter til "innsug" lå løs, face rett ned mot rammevangen. Kan være at den har begrenset luft noe?

Fikk og et lite hull i ene innerskjermen bak, tydelig litt lufttrykk inn der etter autobahn loffing. Laderegulatoren fungerer kanon. Dynamoen har irriterende nok blitt normal, denne kvernet den metalliske lyden nedi tyskland (men hadde ikke nevnverdig "play"). Motorolje "helt som ny" etter maaange km. Ikke akkurat en stresset motor å dytte 850kg med 160hk.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by Shadow_iX »

silverwrx wrote:
Shadow_iX wrote:Min treffer turtallspærre i 6gir selv opp bakker (ala lierbakken, testet det i utlandet) Syns det går mer enn fort nok, men mulig jeg er blitt mer pysete med åra. :)
Min loffer uanstrengt i 200kmt, men butter i 213kmt GPS uansett oppover eller nedover bakke, langt unna noe sperre selv kun i 5gir :lol: Så at 4toms innsugslangen fra luftfilter til "innsug" lå løs, face rett ned mot rammevangen. Kan være at den har begrenset luft noe?

Fikk og et lite hull i ene innerskjermen bak, tydelig litt lufttrykk inn der etter autobahn loffing. Laderegulatoren fungerer kanon. Dynamoen har irriterende nok blitt normal, denne kvernet den metalliske lyden nedi tyskland (men hadde ikke nevnverdig "play"). Motorolje "helt som ny" etter maaange km. Ikke akkurat en stresset motor å dytte 850kg med 160hk.
Godt å høre bilen funker som den skal. :)
Min veier og 850kg, men den veide engang i tiden 774kg, så nope galt har jeg gjort.. hehe. :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by silverwrx »

Funnet motor til temperaturstyringen til varmeapparatet (samme som til fordelingen av luften, er to stk i S2 som har elektrisk styring, S1 er bombesikker mekanisk styrt).
http://www.bell-colvill.co.uk/parts/Eli ... ps/211.htm

Jobbeskrivelsen:
http://wiki.seloc.org/a/Heater_Actuator_Replacement

Dette blir en jobb i vinter. Bestiller nye bolter og plastplugger.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by silverwrx »

Ok, nå har jeg gjort noe dumt. Syndet. Blir sikkert ekskludert.

Bestilt Nokian Hakka7 dekk til Lotusen.

Imprezan får da kamp om vinterturene. Jeg klarer simpelthen ikke å gå forbi den linjelekre Lotusen til daglig. Parkere den lekne bilen. Så får det være at den ikke har ABS eller et rått varmeapparat og at saltsuppa kommer til å etse hull i glassfiber og aluminium. Blir ikke dagligbruk, men kosebruk enkelte helger med etterfølgende dypvask.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by NoBrain »

Jeg ser jo til stadighet Tesla Roadster som brukes om vinteren. En Elise burde således ikke være noe dårligere. Men pass opp for harde brøytekanter og sørg for å vaske bilen grundig (inkludert underspyling) hvis den kjøres i saltlaka.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by webmaster »

silverwrx wrote:Ok, nå har jeg gjort noe dumt. Syndet. Blir sikkert ekskludert.

Bestilt Nokian Hakka7 dekk til Lotusen.

Imprezan får da kamp om vinterturene. Jeg klarer simpelthen ikke å gå forbi den linjelekre Lotusen til daglig. Parkere den lekne bilen. Så får det være at den ikke har ABS eller et rått varmeapparat og at saltsuppa kommer til å etse hull i glassfiber og aluminium. Blir ikke dagligbruk, men kosebruk enkelte helger med etterfølgende dypvask.
Du er jo ikke førstemann som kjører Elise i Norge om vinteren - formannen vår gjorde det da han hadde Elise. Så det er mulig. :)

Har du tenkt til å kjøre på 'sommerdimensjon', eller følger du Lotus anbefaling om like dekk foran og bak?

Sees på NSKs vinterweekend? :twisted:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by alfheim »

Ikke like dekk, bare like felger.

195 bak og 185 forran på S1 så vidt jeg husker.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by vids »

Kjørte smart roadsteren mye på vinteren. Synes det er gøy med midtmotorisert vinterbil, man må virkelig kjøre, ikke bare sitte bak rattet :)
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
User avatar
Bård
Posts: 20
Joined: 22 Jul 2010 22:57
Location: Tr.Heim

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by Bård »

Jeg kjørte litt på vinteren med min Elise de to første vintrene etter jeg kjøpte den. 195/50r16 conti pigg foran og 225/45r17 goodyear ug extreme bak. Bilen setter seg godt men er veldig lett foran så den kan være skummel på snø. Men bilen er veldig lett å styre med gassen så den er veldig underholdende på vinteren. Holke-føre er en annen sak. En må også kle seg godt, og med metallgirkule så er hansker et must.:) Å holde frontruta fri for smuss er nok også et problem da pusseren blir ubrukelig i kulda.
Hun blir nok lagt i dvale i år som i fjor.
Bård Weiseth

Mine biler:
-Porsche 928 S
-Lotus Elise S2
-BMW 523i E39
User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by silverwrx »

Ble 195 foran og 225 bak med Hakka7 pigg på begge. Er jo en lett bil, så ikke mye trykk! Blir vel det treigeste som ruller rundt.

Nå er ikke varmeapparatet særlig, enda det ikke er store kupeen å varme opp, eller, jeg tror den gode kjøleeffekten sommerstid, gjør at det skal mye til for å få varme i hele systemet med frontmontert radiator. Temperaturmåleren er treg nå som det ble minusgrader. Kult når det dugger på utsiden av frontruten, på grunn av fordampet fuktighet som ligger på radiatoren. Lurer på om ikke en del av radiator fint kan sperres for under 0grader. Har knapt sett 90grader, kun høye 80 tall rett over termostatåpning.

Imprezan har jo dccd senterdiff med neetronics, og den er jo i andre enden. Morsomme er de to sammen. Motsetningene gir så mye glede i hverdagene.

Lotus, leaf og Wrx koster mindre enn en model S. Da trøster jeg meg med et smil om munnen da en Elise som blir en tesla roadster med rangeextender og 800kg.

Glassfiber og snøskavel er dyrt. Bestilt en sånn snøplog splitter på fronten og.

Vinterkjøringen er jo alltid de beste skihelgene de siste årene, så det blir beinhard prioritering! Får håpe det går.

Bilder blir det ikke, for det går ikke lenger med tapatalk sier skjermen min. Jaja. Bilde av en idiot som kjører en dørgandes kjedelig sølv Volkswagen familiefrakter til jobb, og en som kjører en liten morsom sak til jobb. Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler!
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by Shadow_iX »

Bare ikke kjør på Rdekk når det er rim på asfalten, det var alt for spennende for å gjentaes. :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by silverwrx »

Fikk prøvd Lotusen med sort ishinne, det var lite fremdrift ja!

Hentet og monterte nye Hakka7 dekk i dag til Lotusen. Måtte ha 195/50-16 og 225/45-17 for å kjøre hakka7 på alle 4. Gikk fra pin-sharp handling til ullent ullteppe! Ikke kjent mere ullent siden de håpløse HakkaRSI dekkene. Men da kan den luftes på snødager!! Ellers var det som å kjøre på glatta, på bar asfalt, når de 160ponniene ble skodd med piggdekk, og høyre pedal ble litt tung. Uvant. Glatt.

Bilder er tatt, og prosessen dokumentert men det kan ikke lastes opp med tapatalk lenger. Ligger på IG for de som liker bilder.
Last edited by silverwrx on 29 Oct 2013 22:19, edited 1 time in total.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by silverwrx »

I går kom det pakke med DHL fra UK. http://www.eliseparts.com/products/show ... litter-s2/

Så da ble det montert frontsplitter i går kveld. Er i GRP som karosseriet. Ikke hjerte til å skrape Reverie karbon på en "bruksbil", samt en mye hyggeligere pris på grp. Var ikke rare vekten på det, og en kilo i nesa fremme der kjennes det ut som det trenger noen ganger og. Frontsplitter var enkel i montering. Forsterket det festene noe da selvborrende skruer og glassfiber er lite holdbart. Brukte da låsemuttre. Ble bra. Blir en fin snøplog dette. Bilder er tatt, men de kan jeg ikke dele her (med tapatalk).

Jobber med å få tak i sideskjørt, eventuelt DIY. http://www.hangar111.com/shop/576-elise ... sions.html har fine. Jobbes med noen lekre CF løsninger på lotusforum, men de blir jo aldri ferdige.

Har sendt en forespørsel på vannjet fres i alu. Om noen her får freset .dxl filer i alu/cf så rop ut.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by webmaster »

Dette med Tapatalk og bilder, hva er det som ikke virker? Sist jeg prøvde virket det da fint?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by silverwrx »

"Your forum has disabled image sharing from this app." Fungerte før.

Får dele mindre. Ligger bilder fra livet med Lotusen på instagram. Herlig å kjøre til jobb, blir glad, dette er vinterbilen som krever sin mann dette. Sliter med grepet, men. I dag var den i barnehagen igjen, og barnehagebarna elsker den like mye som rally-imprezan. Glede å kjøre Lotus til daglig. Humrer litt over den putte-Porscha-i-garasjen-for-6mnd hysteriet. Glede man går glipp av kan ikke måles mot korrosjon! Få på vinterdekk!!
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Post Reply