Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Min Elise drøm startet i 1995, med en onkel som var direktør i Hydro Aluminium, så ble Elise drømmen sådd. En gang skulle jeg ha en slik..
I 2006 fikk jeg en datter, det ble Elise hun het..
Etter 26stk Subaru der de fleste har vært seriøst turboladet, så dukket det opp en selvaspirerende Elise nå i 2013 hos en bilpushende subaru-bekjent i Bergen. Jeg så tre sekunder på bildene, og bestemte meg umiddelbart, den var min! Sølv Elise 111s 160hk med racetech pakke. Siste med britisk kserie vvc motor og rattet på riktig side. Jeg er selv født i England, så dette blir helbritisk.
Påfølgende helg hentet jeg og sønnen bilen. Fantastisk lett bil, som en gocart. Samtidig mye lettere å leve med enn en super7. Mangler 100hester i rett linje, men i svinger, heeelt himmelsk! Alle andre biler føles som traktorer etter Elise..
Bilen ble kjøpt "as is" og prisen gjenspeilet det, og noen planer har jeg for den:
- Fikse litt lakk
- bedre girskift
- fullservice m regreimskift,plugg/ledning
- slitasje bakdekk innsiden som muligens går på bytte wishboneforinger
- bytte regulator kupevifte
På vei hjem:
I 2006 fikk jeg en datter, det ble Elise hun het..
Etter 26stk Subaru der de fleste har vært seriøst turboladet, så dukket det opp en selvaspirerende Elise nå i 2013 hos en bilpushende subaru-bekjent i Bergen. Jeg så tre sekunder på bildene, og bestemte meg umiddelbart, den var min! Sølv Elise 111s 160hk med racetech pakke. Siste med britisk kserie vvc motor og rattet på riktig side. Jeg er selv født i England, så dette blir helbritisk.
Påfølgende helg hentet jeg og sønnen bilen. Fantastisk lett bil, som en gocart. Samtidig mye lettere å leve med enn en super7. Mangler 100hester i rett linje, men i svinger, heeelt himmelsk! Alle andre biler føles som traktorer etter Elise..
Bilen ble kjøpt "as is" og prisen gjenspeilet det, og noen planer har jeg for den:
- Fikse litt lakk
- bedre girskift
- fullservice m regreimskift,plugg/ledning
- slitasje bakdekk innsiden som muligens går på bytte wishboneforinger
- bytte regulator kupevifte
På vei hjem:
Last edited by silverwrx on 15 Oct 2013 14:38, edited 2 times in total.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Gratulerer med Elise. Vurderte å kjøpe Elise helt tilbake i 2000. Tok meg hele 12 år før det ble kjøp, men fortsatt raskere enn deg Håper du blir å se på noen NSK-treff framover og ikke bare SDCN-treff
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Gratulerer Har sett flere hevde at 111S er den aller beste av alle Elise-variantene, litt ekstra effekt og fremdeles lav vekt p.g.a. K-serie motor.
Det tok bortimot 10 år fra første gangen jeg så bilder av Elise til jeg kjøpte en i 2005 også... Første gangen jeg så den live var på en "åpen dag" på NTNU der Hydro hadde en stand med Elise utstilt, mener det var høsten '96.
Det tok bortimot 10 år fra første gangen jeg så bilder av Elise til jeg kjøpte en i 2005 også... Første gangen jeg så den live var på en "åpen dag" på NTNU der Hydro hadde en stand med Elise utstilt, mener det var høsten '96.
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Takker. Det er en fantastisk bil på sin måte. Den lette vekten gjør jo svingkjøringen helt eksepsjonell. Så Elise er en fantastisk datter, og bil. Det tok sin tid.
160hk og fortsatt lav vekt er unikt. Og drivstofforbruket er det noe galt med. Det er ekstremt lavt. Tror det er det laveste av alle Elisene. Nå måler den i miles, men jeg kjørte bergen-oslo på godt under 1 tank, og den tanken er vel noen og 30 liter. Fyldte vel 33liter, og 28liter sist, og begge gangene lyste bensinlampen ( 5liter igjen visstnok). Tipper litt over 0,6 liter mila.
Det er fantastisk at slikt er lov på vanlig vei: Ikke ABS, ikke airbag, ikke AC, ikke bremsekraftforsterker for å nevne det vktigste tingene. Her er det mann-bil. Så "pure car" man kan få, om man ser bort fra de åpne super7/Atom.
Bilparken er da en bobil, wrx sti, elise 111s og en leaf. Da er de fleste sommer og vinterbehov dekket. Vært betalende støttemedlem i NSK siden 2000 tallet mener jeg (hadde en Porsche) og første banekjøring med NSK, var i 2002 på ACR sammen med PCN. Den gang i en impreza, den samme som jeg fortsatt har. Jeg er faktisk for første gang usikker på om årets NSK giro ble betalt i våres, første året med sportsvogn, så første år man ikke betaler. Jaja. Det blir det endring på.
Skal prøve å få tid til mere banekjøring, selv om jeg føler jeg har svidd av mine Rdekk og blåst mine toppakninger nok. Så det bli nok et forsiktig satsning, ved siden av 3kids 8-15år som og krever sitt. Har jeg mulighet, er jeg med. De liker den nye bilen VELDIG godt de og.
160hk og fortsatt lav vekt er unikt. Og drivstofforbruket er det noe galt med. Det er ekstremt lavt. Tror det er det laveste av alle Elisene. Nå måler den i miles, men jeg kjørte bergen-oslo på godt under 1 tank, og den tanken er vel noen og 30 liter. Fyldte vel 33liter, og 28liter sist, og begge gangene lyste bensinlampen ( 5liter igjen visstnok). Tipper litt over 0,6 liter mila.
Det er fantastisk at slikt er lov på vanlig vei: Ikke ABS, ikke airbag, ikke AC, ikke bremsekraftforsterker for å nevne det vktigste tingene. Her er det mann-bil. Så "pure car" man kan få, om man ser bort fra de åpne super7/Atom.
Bilparken er da en bobil, wrx sti, elise 111s og en leaf. Da er de fleste sommer og vinterbehov dekket. Vært betalende støttemedlem i NSK siden 2000 tallet mener jeg (hadde en Porsche) og første banekjøring med NSK, var i 2002 på ACR sammen med PCN. Den gang i en impreza, den samme som jeg fortsatt har. Jeg er faktisk for første gang usikker på om årets NSK giro ble betalt i våres, første året med sportsvogn, så første år man ikke betaler. Jaja. Det blir det endring på.
Skal prøve å få tid til mere banekjøring, selv om jeg føler jeg har svidd av mine Rdekk og blåst mine toppakninger nok. Så det bli nok et forsiktig satsning, ved siden av 3kids 8-15år som og krever sitt. Har jeg mulighet, er jeg med. De liker den nye bilen VELDIG godt de og.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Bilder er alltid fint. En sneakpeak av Impreza og Elise i garasjen:
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Grom bil
Gratulerer!
Gratulerer!
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Subaru Impreza som helårsbil/bruksbil og Lotus Elise som sommerbil/sportsvogn er en meget bra kombinasjon i vinterlandet Norgesilverwrx wrote:Bilder er alltid fint. En sneakpeak av Impreza og Elise i garasjen
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Ser Gammle IDCN klanen går over til Elise Clubben nå
Er vell morsommere med Gogart feeling kontra HK Power som er avgjørende for disse valgene
Er vell morsommere med Gogart feeling kontra HK Power som er avgjørende for disse valgene
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Haha! Gratulerer silver!
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Den er ganske perfekt! Mot hverandre så føles Subaruen som å kjøre en stor buss. Og Elise føles motorsvak. De har hver sine fordeler. Begge er uhyggelig raske og morsomme!NoBrain wrote:Subaru Impreza som helårsbil/bruksbil og Lotus Elise som sommerbil/sportsvogn er en meget bra kombinasjon i vinterlandet Norgesilverwrx wrote:Bilder er alltid fint. En sneakpeak av Impreza og Elise i garasjen
I natt drømte jeg om en ej207 i Elise, montert på pene små motorfester på aluchassis. 310hk i 950kg.. Huff. Nei, den er kjapp nok som den er.
Litt sjokkert over Idcn-lotus koblingen ja;) Og Nsk har mange lotuseiere.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Gratulerer Silver!
Et veldig fint tilskudd til bilparken dette, moro med lettvekts sportsbiler og moro å kjøre litt forskjellige typer biler også. Det sistnevnte gjør at man verdsetter hver enkelt biltype enda mer.
Et veldig fint tilskudd til bilparken dette, moro med lettvekts sportsbiler og moro å kjøre litt forskjellige typer biler også. Det sistnevnte gjør at man verdsetter hver enkelt biltype enda mer.
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Da var første stoore pakke fra Eliseparts kommet i dag!
Skal ta fullservice i vinter, og startet likegodt rett i garasjen og byttet plugger, og magnecour pluggledninger. De gamle var klart modne for skifte. En lettelse med rekke4 og pluggskifte når man er vandt til trang boxermotor. Sånn så det ut: Oljen og filter er allerede ny, og skal byttes til våren. Gearolje skal skiftes i høst. Alle reimer og løpehjul og vannpumpe. Kjøleveske og clutch/bremseveske. Clutch muligens skiftes (hvor langt går en Elise clutch som daily driver?)
Glemte å bestille luftfilter og regulator til vifte. Typisk. Det man trenger mest;)
Skal ta fullservice i vinter, og startet likegodt rett i garasjen og byttet plugger, og magnecour pluggledninger. De gamle var klart modne for skifte. En lettelse med rekke4 og pluggskifte når man er vandt til trang boxermotor. Sånn så det ut: Oljen og filter er allerede ny, og skal byttes til våren. Gearolje skal skiftes i høst. Alle reimer og løpehjul og vannpumpe. Kjøleveske og clutch/bremseveske. Clutch muligens skiftes (hvor langt går en Elise clutch som daily driver?)
Glemte å bestille luftfilter og regulator til vifte. Typisk. Det man trenger mest;)
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Bra du endelig har fått deg en Elise!
Elise er ikke så glad i Magnecor. Hvis du får CEL og Misfire, så vet du hva årsaken er...
Jeg ser for meg at en clutch i Elise lever et ganske behagelig liv. Lav vekt og 1-hjulsdrift.
Elise er ikke så glad i Magnecor. Hvis du får CEL og Misfire, så vet du hva årsaken er...
Jeg ser for meg at en clutch i Elise lever et ganske behagelig liv. Lav vekt og 1-hjulsdrift.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Takker!
Magnecour var litt rart designet. Så det når jeg fikk de. Min bruksbil, så er det mulighet til å få vann ned i plugghullet og med luftehull i mottorrom og kraftig nedbør.,Passer til race. Tror jeg kjøper inn noen originale Lotus ledninger og går tilbake til originale. Pleier coil pakkene å holde?
Så om noen ønsker rimelige 8,5mm k-serie vvc pluggledninger til halv elisepartspris så hyl ut.
Magnecour var litt rart designet. Så det når jeg fikk de. Min bruksbil, så er det mulighet til å få vann ned i plugghullet og med luftehull i mottorrom og kraftig nedbør.,Passer til race. Tror jeg kjøper inn noen originale Lotus ledninger og går tilbake til originale. Pleier coil pakkene å holde?
Så om noen ønsker rimelige 8,5mm k-serie vvc pluggledninger til halv elisepartspris så hyl ut.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech
Ser ut som pluggbildet ikke fungerte. Den korroderte pluggen er syl 1(mot regreim).
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel