Garasjebygging - pån igjen

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Garasjebygging - pån igjen

Post by alfheim »

Så tilbake til Garasjebygging.

hmhaga, jeg kan berolige med at lufting ble gjort mer eller mindre akkurat slik du sa etter råd fra Webmaster som jo har masse erfaring på området.

Uansett, tilbake til byggingen.
Etter et par bord til i taket, dukket altså webmaster opp, og vi fikk sånn noenlunde dreisen på det å sette opp tak. Litt kreativ saging og tilpasning rundt døropphenget gjorde at vi slapp å få hele døra i hodet.
Oppenget til garasjeporten
Oppenget til garasjeporten
oppheng.jpg (138.27 KiB) Viewed 4745 times
Her begynner det nesten å se ut som et tak
Taket kommer sakte på plass
Taket kommer sakte på plass
ligner.jpg (140.39 KiB) Viewed 4745 times
Etter å ha studert webmasters avanserte løsning med kompressorrom, nedsekning, isolasjon, overvåknign osv. Kom jeg til at den vesentlig enklere løsningen med en loftsluke ville gjøre nytten. Denne var allrede installert, da det slo meg at det ville være mye lettere med tilgang på alle sider av den.
Desverre kan ikke taket bare legges over luken
Desverre kan ikke taket bare legges over luken
luke.jpg (169.41 KiB) Viewed 4745 times

Vi ble nesten ferdige med taket førstet kvelden, og etter lit studier av brekasje, kapp og andre feil konkluderte jeg med at en pakke eller to til med takpaneler ville nok gjøre seg. Rart, hvordan sånne beregninger aldri blir spesielt riktige.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Garasjebygging - pån igjen

Post by alfheim »

Vi fortsetter.

En tur på byggmax gav også mulighet til å få med isolasjon til veggene, som jeg hadde bestlit levert, men som de hadde funnet ut at de ikke hadde. Hvorfor de da ikke hadde foreslått å bytte ut med den de hadde som jeg kjøpte da jeg var der er ikke helt klart for meg, men det er tydeligvis ikke alt man skal forstå her i verden.
Uansett, gikk for 10 cm i veggene uten noen avansert utforing eller krysslekting da jeg tross alt ikke har planer om å hodle 20 grader der inne gjennom vinteren.

Litt plass tar det jo som kjent uansett.
Isolasjon til veggene.
Isolasjon til veggene.
isolasjon3.jpg (180.97 KiB) Viewed 4744 times
Etter litt kaving kom jeg frem til en metode som gjorde at det var relativt greit å sette opp resten av taket selv, og med tre bord til overs ble resultatet slik.

Synes det så ganske OK ut jeg.
Så og si ferdig tak
Så og si ferdig tak
tak2.jpg (158.44 KiB) Viewed 4744 times
Fortsatt nesten helt ferdig.
Fortsatt nesten helt ferdig.
tak3.jpg (150.93 KiB) Viewed 4744 times
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Garasjebygging - pån igjen

Post by webmaster »

Du har vært veldig flink! :)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply