Legger bare ut få bilder jeg.Dette er altså bruksbilen min, og min eneste bil.Jeg kjører lite, og steller mer med bilene enn jeg kjører dem oftest Jeg kommer til å holde den ganske original, for jeg liker det sånn. Skal forbedre ting hele tiden.Skifte til skikkelige deler, rustbehandling, fylle i lakk og våtslipe,dra ut ett par små parkeringsbulker osv. Er en god bil å kjøre, men må få litt grommere lyd og bittelitt mer effekt i motor.Vil ha den ganske så lovlig.15% opp er vel 320hk omtrent.
Ble feil bildene her.alle bildene er på denne sida.
http://www.detailersclub.no/forum/topic ... hi-evo-ix/
2006 EVO IX(9)
Re: 2006 EVO IX(9)
Ikke akkurat noen sportsvogn, men ingen dum bil for det. Ser bra ut!
Men hva er dette 15%-greiene? Hører mange refere til det, men har aldri funnet noen dokumentasjon. Virker i utgangspunktet helt usannsynlig her i landet med noen slik regel.
Men hva er dette 15%-greiene? Hører mange refere til det, men har aldri funnet noen dokumentasjon. Virker i utgangspunktet helt usannsynlig her i landet med noen slik regel.
Re: 2006 EVO IX(9)
Sant det . Men har hørt det i så mange år at jeg håper det er sånn, hehe.oK. Trodde det var sportsvogn jeg:). I svinger føles den sånn og rally er sport.
Re: 2006 EVO IX(9)
Fin bil!.
Ser ut som om den er kjøpt hos Grua auto, de har bra oversikt på Evo markedet.
Ser ut som om den er kjøpt hos Grua auto, de har bra oversikt på Evo markedet.
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: 2006 EVO IX(9)
Tollforskriftene referer til det angående avgiftsmessig statusendring (og det er vel et tall oppgitt av bilfabrikkene i utgangspunktet, da det alltid er variasjon). En lett veiledning her:hagenisse wrote:Men hva er dette 15%-greiene? Hører mange refere til det, men har aldri funnet noen dokumentasjon. Virker i utgangspunktet helt usannsynlig her i landet med noen slik regel.
En forutsetning for å anse et kjøretøy avgiftsmessig statusendret i forbindelse med effektøktninger, er at den nye effekten blir registrert i Autosys og endret i vognkortet. Dette skjer - etter vegdirektoratets rundskriv - når økningen er på over 12–15 % utover den effekt som et kjøretøy er typegodkjent med. Toll- og avgiftsdirektoratet anser dette som en vesentlig teknisk endring som utløser avgiftsplikt jf. Finansdepartementets forskrift om engangsavgift på motorvogner av 19. mars 2001 nr. 268 § 5-1. I slike tilfeller skal det innbetales en tilleggsavgift beregnet med grunnlag i effektøkningen. Beløpet må innbetales før kjøretøyet tas i bruk, jf. forskriftens § 5-3. Vi presiserer at dette gjelder både biler og motorsykler dersom de er fortollet etter henholdsvis 1/1-96 (biler) og 1/1-97 (motorsykler).
Last edited by vids on 11 Feb 2013 13:01, edited 1 time in total.
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Re: 2006 EVO IX(9)
Oj, best å ikke dra igang den diskusjonen igjen. De "definerte" reglene for å kalle det en sportsvogn i denne klubben sier blant annet at karosseriet ikke kan være delt med en "normalbil", slik som evo, STI eller M3/M5 er. Det har ingenting med kjøreegenskaper å gjøre, og bilen kan være vel så bra og morsom selv om den ikke faller innenfor denne definisjonen. Alle diskusjonene som dukker opp bunner i at på folkemunne er en sportsbil et mye videre begrep. I skandinavisk språk vel og merke. I england bruker man f.eks. ordet performance-sedan og i usa snakker man ofte om sports-sedan. For eksempel kan man jo fort ende opp med at verdens beste racingbil ikke er en sportsvogn, mens en hvilken som helst undermotorisert, åpen to-seter med vridningsstivhet tilsvarende en skive gulost kan være 100% sportvogn. Så kjøreegenskapene er strengt tatt ikke relevante, det er kun en definisjon av et ord som dukket opp for å beskrive biler som eksisterte for hobbybruk hos rikfolk for riktig lenge siden. Og det er heller ikke noen grunn til å være spesielt stolt eller eventuelt forbannet over at ens bil skulle falle i den ene eller en andre kategorienhmsilset wrote:Trodde det var sportsvogn jeg:). I svinger føles den sånn og rally er sport.
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Re: 2006 EVO IX(9)
Flott bil. "Dark forces" vil ha det til at den er bedre enn STI I alle tester jeg har lest så virker det iallefall som om EVOen er bedre satt opp (fra fabrikk) for banekjøring enn en standard STI.
Diskusjon om sportsvogn-begrepet er bare noe som dukker opp ifm. innslipp på vårmønstringen. Nå operer vi også med tilleggsparkering for entusiastbiler. Min definisjon: "Hvis eieren mener det er en entusiastbil, så er det det. Dermed basta!" Så gratulerer med en flott entusiastbil
Diskusjon om sportsvogn-begrepet er bare noe som dukker opp ifm. innslipp på vårmønstringen. Nå operer vi også med tilleggsparkering for entusiastbiler. Min definisjon: "Hvis eieren mener det er en entusiastbil, så er det det. Dermed basta!" Så gratulerer med en flott entusiastbil
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)