Page 2 of 3

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Posted: 22 Sep 2012 00:22
by HF-mx5turbo
hvis det er like stor og stygg vinge du har satt på som den jeg bruker til banekjøring, så anbefaler jeg en litt stor splitter/frontleppe for å jevne ut balansen litt. ellers er det jo en grei start å fjerne litt vekt.. Min har endt opp tyngre enn orginalt, selv uten interiør osv pga at alle upgrades veier mer(bremser, motor osv)

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Posted: 22 Sep 2012 09:10
by Morten H
HF-mx5turbo wrote:hvis det er like stor og stygg vinge du har satt på som den jeg bruker til banekjøring, så anbefaler jeg en litt stor splitter/frontleppe for å jevne ut balansen litt. ellers er det jo en grei start å fjerne litt vekt.. Min har endt opp tyngre enn orginalt, selv uten interiør osv pga at alle upgrades veier mer(bremser, motor osv)
Er en sån STCC Vinge( Replika ), så tipper det blir bra med front Splitter og noen Defusere i front.
Har vekt i FOKUS da min blir byggd med mål om ca 220-250HK ,noe som bør holde for mitt bruk, da jeg ønsker å kjøre med den motoren så lenge det går, så får
vi se den dagen det blir Ras :)

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Posted: 22 Sep 2012 10:12
by HF-mx5turbo
på ca 220hk holder en sånn motor irriterende lenge.

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Posted: 22 Sep 2012 14:02
by extrah
Hvor blir det av bildene da, Morten? 8)

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Posted: 22 Sep 2012 20:48
by Morten H
extrah wrote:Hvor blir det av bildene da, Morten? 8)
Har ikke fått tatt noen bilder ennå, men kansje det ligger ute noen bilder fra sist banekjøring med NSK ?
RØD med RØD Hard Topp :)

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Posted: 22 Sep 2012 21:08
by Morten H
Blir ikke noe STCC vinge på den, da den var kun tøff bakfra, men ble alt for rett (Planke) til en NA Miata.
Må finne en med litt sving på, f.eks WRX Wagon spoilen :)

Fikk lagt opp skikkelige kjøleslanger til Bremsene i dag , så da er den klar til siste (2.) Banekjøring for i år (Corsa Italia) 8)
Demperne er satt på MAX, testa på mittre forige Banekjøring.
Har lyst til å sette på gromme dekk/felger, men må prøve å slite litt mer på 04 dekka,da de skal ikke på neste år.
Regner med at det blir fin kjøre temp for Bremser, så de får en sjange til på bane før de skal oppgraderes.

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Posted: 23 Sep 2012 21:30
by HF-mx5turbo
det finnes ferdige, bra vinger til mx5. ala det beistet som står på min feks.

eventuellt kan du gå for noe slik..

Image

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Posted: 23 Sep 2012 22:05
by Morten H
HF-mx5turbo wrote:det finnes ferdige, bra vinger til mx5. ala det beistet som står på min feks.

eventuellt kan du gå for noe slik..

Image
Ser litt følsom ut for sidevind på raka :)

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Posted: 24 Sep 2012 08:03
by Morten H
HF-mx5turbo wrote:på ca 220hk holder en sånn motor irriterende lenge.
Fint om den holder hele neste sommer, så kan man mekke/Modde på vinterstid :)

Men :!: Hvor mye går Bensinforbruket opp fra Suge til Turbo konvertering ?
Hvor mange runder på Rudskogen før tank påfylling ? er jo ganske små tanker på disse :?
Kansje ikke så stort problem her hjemme (ha med Bensin kanner) , men værre på Nurburgring som tømmer tanken fort og tendens til mye kø til nærmeste Pumpe der nede.

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Posted: 26 Sep 2012 15:58
by HF-mx5turbo
på penkjøring går forbruket ned med turbo når man får en ok motorstyring.

på bane er jeg vel noe høyere. fyller full tank i rakkestad, kjører til jeg nærmer med rødgrensa og kjører så tilbake ca til lillestrøm på dette og pleier da å ligger rundt 2.5l mila i snitt inkl pen og rolig kjøring hjem. skal man kjøre veldig mange runder blir fort en 20l kanne med ekstra bensin kjekt å ha.

En turbokonvertert bil kan man aldri være helt hundre prosent sikker på at man klarer en sommer uten å mekke forresten :D

fant vel ut her at min bruker 2.4 liter i minuttet om man holder flatt, kombinert med 45l tank er jo det en vinner for lange pass på ringen

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Posted: 26 Sep 2012 17:42
by Morten H
HF-mx5turbo wrote:på penkjøring går forbruket ned med turbo når man får en ok motorstyring.

på bane er jeg vel noe høyere. fyller full tank i rakkestad, kjører til jeg nærmer med rødgrensa og kjører så tilbake ca til lillestrøm på dette og pleier da å ligger rundt 2.5l mila i snitt inkl pen og rolig kjøring hjem. skal man kjøre veldig mange runder blir fort en 20l kanne med ekstra bensin kjekt å ha.

En turbokonvertert bil kan man aldri være helt hundre prosent sikker på at man klarer en sommer uten å mekke forresten :D

fant vel ut her at min bruker 2.4 liter i minuttet om man holder flatt, kombinert med 45l tank er jo det en vinner for lange pass på ringen
Tanken Holder ca 2 runder på Ringen da :lol:
Et parr 10 liters kanner i Bagasjen har jeg jo plass til stående ,så Rudskogen er ikke no problem da 8)

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Posted: 02 Oct 2012 17:43
by arildh
Jeg har et komplett wilwood 4 pot Dynapro radial mount med 11.75" skiver , ss slanger + ekstra sett klosser til salgs. Kun front. Pm meg om du er på kjøpern.

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Posted: 06 Oct 2012 12:22
by HF-mx5turbo
kjøp :) samme greiene som på min, med litt annen caliper bare.

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Posted: 06 Oct 2012 20:41
by Morten H
HF-mx5turbo wrote:kjøp :) samme greiene som på min, med litt annen caliper bare.
Ja har finni et Bra komplett sett fra Willwood til under 10K med Vogge.
La opp skikkelig Kjøleslanger til Mikke Mus bremsene mine og jeg hadde ikke en Fading på 30 min passene jeg kjørte i dag ,
så det lover bra for neste oppgradering.

Re: MX-5/NA 1990mod som nytt Baneprosjekt.

Posted: 06 Oct 2012 20:57
by NoBrain
Morten på KARN banekjøring i dag :)

Image
Image
Image