Klokkehandleren ved Genévesjøen.....

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
grappa speziale
Posts: 217
Joined: 19 Jul 2007 11:02

Klokkehandleren ved Genévesjøen.....

Post by grappa speziale »

Det behagelige klimaet ved Geneve-sjøen og de flotte utfluktene til Brienzersee under oppveksten, kan ha vært utslagsgivende, da Jean-Jacques Marcelin skulle kjøpe sin nye Porsche i 1976. Porsche-forhandleren i Geneve kjente til Jean-Jacques` far som drev en klokke og smykkebutikk i Coppet, litt utenfor byen.
Ikke veldig oppsiktsvekkende å drive med slikt i området, men den nøysomme og aldrende Marcelin senior synes det var vel prangende av den eldste sønnen og anskaffe seg en Porsche. Marcelin Junior var av en annen oppfatning og trosset farens mening om valg av bil. Penger hadde de - det var ikke der problemet lå, det var nok mer seniors uvilje til å sprade.

Til tross for at det alltid blåser ved Geneve-sjøen, ville Jean-Jacques ha mer - det måtte bli en Targa, en bil å bli sett i. En bil der han kunne la det lange tykke håret blåse seg til en fin og sportslig sveis, samtidig som han gasset friskt langs sjøens snirklende veier. En slik sveis som forhåpentligvis kunne vise seg å bidra til å skaffe seg en framtidig kone. At han i tillegg fikk en frisk og fin farge i ansiktet av denne bilen, mente han også gikk hjem hos damene.

Slik starter historien om denne Targaen som jeg har kjøpt av en herre, født i Norge, men oppvokst i Sveits - vi kommer tilbake til denne herren.

Et ønske om bilder er sannsynligvis tilstede, og derfor sier jeg værsågod:

Image

Image

Ønsker gjerne navnet på den som ikke synes Targa er fett!
Image
Last edited by grappa speziale on 02 Sep 2012 11:12, edited 1 time in total.
User avatar
Yukikaze
Posts: 126
Joined: 28 Feb 2012 21:15

Re: Klokkehandleren ved Genevésjøen.....

Post by Yukikaze »

M E G E T flott. Og for en vidunderlig farge(kombinasjon).
SVX - VTD
User avatar
Hauk
Posts: 62
Joined: 06 Jun 2008 11:37

Re: Klokkehandleren ved Genevésjøen.....

Post by Hauk »

Som vi nordaførr best sier det; "han steike!"
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Klokkehandleren ved Genevésjøen.....

Post by PeR4 »

Flott 911!. Den ser så gjennomført ut at det nesten setter noen krav(type solbriller/klær/mm) for den som kjører(poserer) i den :mrgreen: .
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Re: Klokkehandleren ved Genevésjøen.....

Post by henning »

Nok en wunderschönes auto, Grappa :D
'11 sDrive 35is
---------------------
grappa speziale
Posts: 217
Joined: 19 Jul 2007 11:02

Re: Klokkehandleren ved Genévesjøen.....

Post by grappa speziale »

Takk for hyggelige tilbakemeldinger folkens!

Bilen er "som vanlig" en "urørt" originalbil. Her finnes ingen senking, ingen Wong-Kong-chip, ingen dansk eksos eller Turbo styrestag. Ikke er der 17" fuske-Fuchs eller sportsratt heller - bare helt originalt og "urørt".
Bilen har riktignok fått noen deler av karosseriet opplakkert , men tepper, seter, targatop, etc. er urørt med sine snart 40 år på baken - kanskje ikkje slik som ungdomane lika, men.......

Image

"Plankeratt", men her sitter altså jeg og storkoser meg. 2.7 er overraskende frisk, men må piskes - 2.gir drar jeg lett til 130Km/t, så er det bare å legge inn 3dje å koste på. Bilen er lokomotivstabil! Hørte forresten at Targa-oppstivingene i karosseriet var så gode at Porsches løpsbiler med tak, fikk disse montert?! Ikke vet jeg.....
Image
User avatar
Yukikaze
Posts: 126
Joined: 28 Feb 2012 21:15

Re: Klokkehandleren ved Genévesjøen.....

Post by Yukikaze »

Sitter og ser på en av mine drømmebiler her, Graps. Nå har jeg bare det visuelle å gå på, men får samme warm fuzzy feeling som når jeg ser bilder av 365. Og igjen: farven.... Nå må du være grei med ungdommen, bilen er jo en forlengelse av ens identitet og siden de er så usikre på seg selv må de jo tukle med den :) Jeg må nesten bare spørre, hva måtte du ut med for dette eksemplaret? Send gjerne privat dersom det er klamt å legge det ut i offentlighet.
SVX - VTD
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Klokkehandleren ved Genévesjøen.....

Post by need4speed »

Nydelig bil :)
grappa speziale
Posts: 217
Joined: 19 Jul 2007 11:02

Re: Klokkehandleren ved Genévesjøen.....

Post by grappa speziale »

Jau takk! Her litt fler bilder siden de blir "klipt" ved kopiering fra annet forum, men det er vel en maks-størrelse på bildene her?

Image

Image

Image

Image
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Klokkehandleren ved Genévesjøen.....

Post by Morten H »

SMYKKE 8)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Re: Klokkehandleren ved Genévesjøen.....

Post by vids »

Hvor skal du plassere basskassa?
;)
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
grappa speziale
Posts: 217
Joined: 19 Jul 2007 11:02

Re: Klokkehandleren ved Genévesjøen.....

Post by grappa speziale »

vids wrote:Hvor skal du plassere basskassa?
;)
Ser meg ut som en basskasse, De, unge mann :D
Post Reply