Lotus Europa

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Lotus Europa

Post by b-havers »

Siden kjøp/salg siden pt er ute av drift grunnet spam, tillater jeg meg å legge ut en ørliten annonse her:



En sjelden bil i Europa, omtrent ikke-eksisterende i Norge

1970 Lotus Europa S2 type 65 (USA-spesifikasjon), nyrestaurert uten tanke på kostnader, og med stor vekt på originalitet.
Dagsfersk (24/8-2012) fra EU-kontroll, selvsagt uten anmerrkninger.

Bilen ble importert fra USA i 1998, og har siden den tid gjennomgått en fullstendig nut-and-bolt restaurering hos Lotus entusiast, den siste finishen og justering er foretatt på det som dengang var Norges eneste dedikerte Lotus-verksted. Ferdigstilt og registrert i mai 2010.

Den er utstyrt med en fullstendig overhalt Renault 16 motor på ca 90 HK, og en nybygget girkasse (det er i begge enhetene kun benyttet originaldeler).
Med en totalvekt på i godt under 700 kilo gir denne motoren mer enn nok kjøreglede. ”Simplify, then add lightness” var Colin Chapman’s mantra; Lotus Europa er et bevis på at det fungerte.

Bilen har vært gjennom flere oppgraderinger, men fremstår fortsatt som original.
Det blir for mye å liste opp alt som er gjort med bilen, men absolutt alt er enten overhalt eller byttet i originaldeler. Ramme, hjuloppheng, felger/dekk, motor/girkasse, bremser…
Alt er enten overhalt eller byttet.

Karosseriet har vært fullstendig rengjort, lappet der det var nødvendig - grunnet og lakkert.

Image

Image


Flere bilder på denne linken; http://s31.photobucket.com/albums/c377/ ... e%20story/

Pris... Ikke under 130.000,- - tar gjerne imot mer....
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Lotus Europa

Post by Morten H »

Smykke :!:
Sender en Kondulasjon når den er solgt jeg :wink:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Post Reply