2000 Lotus 340R
Re: 2000 Lotus 340R
Vekten økt med 10%!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: 2000 Lotus 340R
Gratulere rmed ny bil, så selv på denne, men siden det ikke var utgaven med center-bolt så mista jeg intressen helt i den.
Men grom bil likevel da... ca 270hp/tonn, begynner å hjelpe på det..
Men grom bil likevel da... ca 270hp/tonn, begynner å hjelpe på det..
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Re: 2000 Lotus 340R
Finnes ikke med senterbolt. Det var bare prototypene som hadde dette.
De ble levert med vanlige hjul med senterbolt lookalike hjulkapsel.
Noen få ble levert med magnesium hjul, men de fleste (og alle europa modellen) ble levert med alu hjul.
I england ble de etterhvert byttet med magnesium, men det skedde ikke i resten av verden.
De ble levert med vanlige hjul med senterbolt lookalike hjulkapsel.
Noen få ble levert med magnesium hjul, men de fleste (og alle europa modellen) ble levert med alu hjul.
I england ble de etterhvert byttet med magnesium, men det skedde ikke i resten av verden.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: 2000 Lotus 340R
Jeg så på en i tysklad i sammenheng med no greier til min bil, og den kom orginalt levert med centerbolt ifra lotus.. ikke no aftermarket mods. (iallefall det han eieren fortalte meg da... så har trodd på dette i ettertid da.. )
Vet nitronracing har CB kit til sisse bilene.. (340r, elise, exige, 2-11 osv)
Vet nitronracing har CB kit til sisse bilene.. (340r, elise, exige, 2-11 osv)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Re: 2000 Lotus 340R
Da er man tilbake fra england med kofferten full av deler som ikke passer.
Noen som trenger deksel til S1 kjørelys? det kan se ut som om det er S2 kjørelys på 340.
Sånne:
https://www.eliseparts.com/products/sho ... rotectors/
Jeg har et sett til overs
Har også en magnetisk oljeplugg til overs, gjengene passet ikke.
Noe som jo er litt interessant da det skal være en standard K serie
https://www.eliseparts.com/products/sho ... rain-plug/
Ellers har jeg revet meg opp på diverse hender og fingre for å prøve å bytte parklys, men det fikk jeg ikke til. Må nok ta av karosseriet. (enten det eller så må vel parklyset ut for å få av karosseriet, og da er jeg litt usikker )
Har byttet olje og filter, satt in mobilholder, strømuttak som også gir strømm under 2000 rpm termometer som også viser batteristatus (kan være nyttig når man har et batteri på 18 Ah) og tauekrok foran.
Har videre oppdaget at tauekrokene som var så praktisk plasert bak slett ikke er tauekroker men fotgjengerbeskyttelse som tydeligvis var nødvendig for typegodkjenning. De er ikke festet i noe strukturelt og bør nok ikke brukes til å taue i. Mulig man burde gå til anskaffelse av en krok som festes under her også, alternativt forutsetta at man fortsetter som man pleier med å kjøre av med bakenden først.
Har også byttet batteriholder til noe som faktisk holder på batteriet, noe som virket som en god idee på meg.
Det var vel det, men det tok da stort sett dagen.
Noen som trenger deksel til S1 kjørelys? det kan se ut som om det er S2 kjørelys på 340.
Sånne:
https://www.eliseparts.com/products/sho ... rotectors/
Jeg har et sett til overs
Har også en magnetisk oljeplugg til overs, gjengene passet ikke.
Noe som jo er litt interessant da det skal være en standard K serie
https://www.eliseparts.com/products/sho ... rain-plug/
Ellers har jeg revet meg opp på diverse hender og fingre for å prøve å bytte parklys, men det fikk jeg ikke til. Må nok ta av karosseriet. (enten det eller så må vel parklyset ut for å få av karosseriet, og da er jeg litt usikker )
Har byttet olje og filter, satt in mobilholder, strømuttak som også gir strømm under 2000 rpm termometer som også viser batteristatus (kan være nyttig når man har et batteri på 18 Ah) og tauekrok foran.
Har videre oppdaget at tauekrokene som var så praktisk plasert bak slett ikke er tauekroker men fotgjengerbeskyttelse som tydeligvis var nødvendig for typegodkjenning. De er ikke festet i noe strukturelt og bør nok ikke brukes til å taue i. Mulig man burde gå til anskaffelse av en krok som festes under her også, alternativt forutsetta at man fortsetter som man pleier med å kjøre av med bakenden først.
Har også byttet batteriholder til noe som faktisk holder på batteriet, noe som virket som en god idee på meg.
Det var vel det, men det tok da stort sett dagen.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: 2000 Lotus 340R
Bra jobba. Ikke bremsevæske?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: 2000 Lotus 340R
Niks. Var alene så det ble vanskelig. Satte foresten også på navmerker for en liten formue.
Ny vs gammel batteri og spyleveskeholder Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Ny vs gammel batteri og spyleveskeholder Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: 2000 Lotus 340R
Du får si fra da vet du, så kunne du tatt deg en tur på landet, jeg er flink til å trykke på bremsepedaler jeg, bare spør Inge.alfheim wrote:Niks. Var alene så det ble vanskelig. Satte foresten også på navmerker for en liten formue.
Vedr. navmerker - husk på å si fra neste gang du skal på bane så jeg kan kjøre etter deg og plukke dem opp etter hvert som de faller av...
Les: Plukk de av før du kjører på bane, varmen utvider felgen og gjør at taket glipper.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: 2000 Lotus 340R
Alternativt kan man kjøpe verktøy for sliktwebmaster wrote:Du får si fra da vet du, så kunne du tatt deg en tur på landet, jeg er flink til å trykke på bremsepedaler jeg, bare spør Inge.
Når det er sagt er det selvsagt mye hyggeligere å ha noen å skru/banne/prate med under operasjonen....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: 2000 Lotus 340R
Det er jeg og, bare spør Larswebmaster wrote: Du får si fra da vet du, så kunne du tatt deg en tur på landet, jeg er flink til å trykke på bremsepedaler jeg, bare spør Inge.
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
Re: 2000 Lotus 340R
Liten oppdatering,
Da har er det kjøpt in R-Dekk A048 fra Elise parts, og etter en del omstokking av dekk og felger er nå gatedekkene (Advan Neova (LTS)) satt på "Delivery wheels". De heter delivery wheels da det var alu felgene 340en ble levert med til tross for at lotus hadde lovet magnesium hjul, i england greide man å grine seg til å få byttet til magnesium hjul etter hvert, resten av verden ble ignorert. Detaljert av hjulet Har også fått flyttet rundt på tauekroker, så nå er det fin rød tauekrok både forran og bak. (Det som så ut som tauekroker bak i utganspunktet var selvsagt ikke det. Det var bare noe som er satt på for at ikke folk som står bak bilen skal kunne sette fast foten mellom hjulet og karosseriet når man rygger på dem i stor fart. eller noe sånt. typegodkjennigskrav vistnok)
Ellers har jeg da gjennoppdaget gleden med K-serie motor. Synes at kjøleveskenivået var veldig lavt før siste banedag og tilot meg derfor å fylle på litt, til et lit stykke over minimum. Det ville ikke mororen ha noe av, og spyttet det ut når den fikk litt varme. Den ble imidlertid litt entusiastisk i spyttingen, og det som ble igjen var nok litt midre en ideelt, dermed begynte termperaturvisere å hoppe alle veier. Løste seg ved å fylle på litt køleveske igjen, men denne gangen bare til et godt stykke under min. Ja ja.
Har også fått klistremerkeskilt fra Henning til å ha forran, men ikke fått satt på enda.
Da har er det kjøpt in R-Dekk A048 fra Elise parts, og etter en del omstokking av dekk og felger er nå gatedekkene (Advan Neova (LTS)) satt på "Delivery wheels". De heter delivery wheels da det var alu felgene 340en ble levert med til tross for at lotus hadde lovet magnesium hjul, i england greide man å grine seg til å få byttet til magnesium hjul etter hvert, resten av verden ble ignorert. Detaljert av hjulet Har også fått flyttet rundt på tauekroker, så nå er det fin rød tauekrok både forran og bak. (Det som så ut som tauekroker bak i utganspunktet var selvsagt ikke det. Det var bare noe som er satt på for at ikke folk som står bak bilen skal kunne sette fast foten mellom hjulet og karosseriet når man rygger på dem i stor fart. eller noe sånt. typegodkjennigskrav vistnok)
Ellers har jeg da gjennoppdaget gleden med K-serie motor. Synes at kjøleveskenivået var veldig lavt før siste banedag og tilot meg derfor å fylle på litt, til et lit stykke over minimum. Det ville ikke mororen ha noe av, og spyttet det ut når den fikk litt varme. Den ble imidlertid litt entusiastisk i spyttingen, og det som ble igjen var nok litt midre en ideelt, dermed begynte termperaturvisere å hoppe alle veier. Løste seg ved å fylle på litt køleveske igjen, men denne gangen bare til et godt stykke under min. Ja ja.
Har også fått klistremerkeskilt fra Henning til å ha forran, men ikke fått satt på enda.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: 2000 Lotus 340R
Min spytter også ut vannet om jeg fyller helt opp til MAX, men den klager ikke dersom jeg holder nivået litt under max. Kanskje en idé å lufte kjølevæskesystemet?alfheim wrote:Synes at kjøleveskenivået var veldig lavt før siste banedag og tilot meg derfor å fylle på litt, til et lit stykke over minimum. Det ville ikke mororen ha noe av, og spyttet det ut når den fikk litt varme.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: 2000 Lotus 340R
Tror det kunne være en ide. Hvis det blir så mye trykkøkning at den slipper ut noe, så er det sansynligvis luft i systemet. Luft utvider seg med varme, det gjør ikke vann....
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: 2000 Lotus 340R
Ser jeg ligger litt etter på modifiseringne mine.
Kan også hende at man trenger ett litt større batteri for å drive dette.
Kan også hende at man trenger ett litt større batteri for å drive dette.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: 2000 Lotus 340R
Trenger vel snarere hengerfeste...til aggregatet du må ha for å drive alt dette...alfheim wrote:Ser jeg ligger litt etter på modifiseringne mine.
Kan også hende at man trenger ett litt større batteri for å drive dette.
Skjønner meg ikke folk som gjør sånt med en sånn bil, men hver sin lyst.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no