Jone's 1991 NSX

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
mailman1
Posts: 22
Joined: 03 Feb 2011 10:18
Location: Stavanger, eiganes

Re: Jone's 1991 NSX

Post by mailman1 »

Ja, kommer til å bruke dem nøyaktig slik tåkelys skal brukes på dagtid. Altså, tåkelys+parklys. På kvelden bruker jeg kjørelysene. Slik loven sier jeg skal :)
I don't understand bus lanes!
Why do poor people need to get to places quicker than I do?

-Jeremy Clarkson
_____________________
91' NSX 3.0 Coupè
93' MR2 GTI Targa -solgt-
92' 626 2,5i V6
User avatar
mailman1
Posts: 22
Joined: 03 Feb 2011 10:18
Location: Stavanger, eiganes

Re: Jone's 1991 NSX

Post by mailman1 »

PeR4 wrote:Nydelig klassisk sporstbil eid av en spøkefuggel.. :?: :mrgreen:
noen som er misunnelig :?: :D
I don't understand bus lanes!
Why do poor people need to get to places quicker than I do?

-Jeremy Clarkson
_____________________
91' NSX 3.0 Coupè
93' MR2 GTI Targa -solgt-
92' 626 2,5i V6
atledreier
Posts: 231
Joined: 03 Feb 2011 09:00
Location: Sandnes

Re: Jone's 1991 NSX

Post by atledreier »

Det er nok ikke sportslig nok for NSK sine treff, vettu! Det skal være engelsk og gå i stykker annenhver km for å få innpass i DEN klubben! ;)
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
jonr
Posts: 159
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: Jone's 1991 NSX

Post by jonr »

atledreier wrote:Det er nok ikke sportslig nok for NSK sine treff, vettu! Det skal være engelsk og gå i stykker annenhver km for å få innpass i DEN klubben! ;)
Men man regner vel avstand i Miles ?? :D
E-type 1968
MX-5 1991
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Jone's 1991 NSX

Post by rayb »

atledreier wrote:Det er nok ikke sportslig nok for NSK sine treff, vettu! Det skal være engelsk og gå i stykker annenhver km for å få innpass i DEN klubben! ;)
Hmmm.. hva er dette? Har noen nektet Touranen din inngang på vårmønstringen til tross for at den har DSG-kasse og dermed automagisk er en sportsbil? :shock:
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
mailman1
Posts: 22
Joined: 03 Feb 2011 10:18
Location: Stavanger, eiganes

Re: Jone's 1991 NSX

Post by mailman1 »

jonr wrote:
atledreier wrote:Det er nok ikke sportslig nok for NSK sine treff, vettu! Det skal være engelsk og gå i stykker annenhver km for å få innpass i DEN klubben! ;)
Men man regner vel avstand i Miles ?? :D

EID Atle :!: :lol:
I don't understand bus lanes!
Why do poor people need to get to places quicker than I do?

-Jeremy Clarkson
_____________________
91' NSX 3.0 Coupè
93' MR2 GTI Targa -solgt-
92' 626 2,5i V6
atledreier
Posts: 231
Joined: 03 Feb 2011 09:00
Location: Sandnes

Re: Jone's 1991 NSX

Post by atledreier »

Det stemmer, jonr. Da skal de gå i stykker hver 1,2 miles.

PeR4: Seriøst? Du som har en stall full av BMW disser stilen til en med NSX? :roll:
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
User avatar
mailman1
Posts: 22
Joined: 03 Feb 2011 10:18
Location: Stavanger, eiganes

Re: Jone's 1991 NSX

Post by mailman1 »

atledreier wrote:Det stemmer, jonr. Da skal de gå i stykker hver 1,2 miles.

PeR4: Seriøst? Du som har en stall full av BMW disser stilen til en med NSX? :roll:
jaja. En kan ikke gjøre alle fornøyde. Skal først og fremst gjøre meg selv fornøyd :P
I don't understand bus lanes!
Why do poor people need to get to places quicker than I do?

-Jeremy Clarkson
_____________________
91' NSX 3.0 Coupè
93' MR2 GTI Targa -solgt-
92' 626 2,5i V6
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Jone's 1991 NSX

Post by PeR4 »

mailman1 wrote:
atledreier wrote:Det stemmer, jonr. Da skal de gå i stykker hver 1,2 miles.

PeR4: Seriøst? Du som har en stall full av BMW disser stilen til en med NSX? :roll:
jaja. En kan ikke gjøre alle fornøyde. Skal først og fremst gjøre meg selv fornøyd :P
Jeg skjønner ikke dette med "dissing", hvis du vil at alle skal være positive til dine planer uansett, så kan det være at dette forumet er feil for deg. Men altså til NSXen din, du gjør med den hva du ønsker og du bør definitivt gjøre det som får deg i godt humør!. Men når du spør her hva andre mener om planer for bilen, og innhold i svarinnlegg ikke passer med dine planer, så er jo det mulig å se bort fra svarene, eller tenke seg om..

Jeg har modifisert en bruksbil til de grader for bruk på banetreff. Dette er overhode ikke pent gjort, men bilen er ikke sjelden, og fabrikanten planla/designet den som en brukshest. Dvs. at jeg ikke er purist uansett bil og bruk :mrgreen:
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
mailman1
Posts: 22
Joined: 03 Feb 2011 10:18
Location: Stavanger, eiganes

Re: Jone's 1991 NSX

Post by mailman1 »

PeR4 wrote:
mailman1 wrote:
atledreier wrote:Det stemmer, jonr. Da skal de gå i stykker hver 1,2 miles.

PeR4: Seriøst? Du som har en stall full av BMW disser stilen til en med NSX? :roll:
jaja. En kan ikke gjøre alle fornøyde. Skal først og fremst gjøre meg selv fornøyd :P
Jeg skjønner ikke dette med "dissing", hvis du vil at alle skal være positive til dine planer uansett, så kan det være at dette forumet er feil for deg. Men altså til NSXen din, du gjør med den hva du ønsker og du bør definitivt gjøre det som får deg i godt humør!. Men når du spør her hva andre mener om planer for bilen, og innhold i svarinnlegg ikke passer med dine planer, så er jo det mulig å se bort fra svarene, eller tenke seg om..

Jeg har modifisert en bruksbil til de grader for bruk på banetreff. Dette er overhode ikke pent gjort, men bilen er ikke sjelden, og fabrikanten planla/designet den som en brukshest. Dvs. at jeg ikke er purist uansett bil og bruk :mrgreen:
Helt i orden Per. Men som ditt aller første innlegg på tråden min så nevnte du hverken hva du var kritisk til, eller hva du syns generelt.
Du kalte bare eieren, det vil si meg... for en spøkefugl. Som om jeg ikke skulle være "verdig" til eie av en slik nydelig klassisk bil.

Så uten å fordype meg mer i hva du mente, det er ikke viktig.
Kommenter bilen og forslagene. ikke meg er du grei :)
I don't understand bus lanes!
Why do poor people need to get to places quicker than I do?

-Jeremy Clarkson
_____________________
91' NSX 3.0 Coupè
93' MR2 GTI Targa -solgt-
92' 626 2,5i V6
jonr
Posts: 159
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: Jone's 1991 NSX

Post by jonr »

Hva slags felger er det du har lyst til å sette på?
Denne så vel ganske stilig ut syntes jeg...

Image

Jon
E-type 1968
MX-5 1991
User avatar
Yukikaze
Posts: 126
Joined: 28 Feb 2012 21:15

Re: Jone's 1991 NSX

Post by Yukikaze »

Syntes de felgene som stod på var fine, jeg. Litt Ferrari, kanskje.. men slik bling står jo i stil med LED-lysene :D

Du kan få en fabelaktig LED-oppgradering for hekken fra Chris Apkarian (han lager også til SVX).

Image

Han tar custom jobs ganske billig (student) og har som du ser svært god erfaring med NSX. Han kan sikkert lage noe helt fabelaktig for fronten også. Siste jobben jeg så fra ham var "disco markers" til SVX :)

Image



Forøvrig gratulerer med en av mine bildrømmer! Japansk 90-talls er ypperste klasse.
SVX - VTD
User avatar
mailman1
Posts: 22
Joined: 03 Feb 2011 10:18
Location: Stavanger, eiganes

Re: Jone's 1991 NSX

Post by mailman1 »

Hahhaha... discho... Stilig da, men tror det er litt vel mye... :D
Ser for meg to minimalistiske led striper til å erstatte tåkelysene. Får se om det blir stilig først før jeg tenker på mer custom lys :D

Felgen foran høyre er skjev uansett, så de som står på skal bort uavhengig av hva jeg syns om dem. (syns looken er helt kurant jeg, bare synd de trenger spacers for å få dem ut til kanten. dessuten har de en del skraper osv.)

De var fine de felgene på bildet. Men jeg vet hva jeg vil ha. kromkant rundt, litt fordypning, også midten i enten gunmetal eller sort/whatever egentlig.

er ganske fan av disse:
Image
volk te37 kommer i mange varianter. syns ikke den røde sirkelen passer, men ellers bra. Silver ser nok bra ut på en rød bil. eventuelt gunmetal med crome kant.
I don't understand bus lanes!
Why do poor people need to get to places quicker than I do?

-Jeremy Clarkson
_____________________
91' NSX 3.0 Coupè
93' MR2 GTI Targa -solgt-
92' 626 2,5i V6
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Jone's 1991 NSX

Post by webmaster »

Gratulerer med flott bil! Og viktigst er det selvfølgelig at du som eier er fornøyd med det du gjør. Men at andre har andre meninger må vi nok leve med alle sammen. :-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
mailman1
Posts: 22
Joined: 03 Feb 2011 10:18
Location: Stavanger, eiganes

Re: Jone's 1991 NSX

Post by mailman1 »

webmaster wrote:Gratulerer med flott bil! Og viktigst er det selvfølgelig at du som eier er fornøyd med det du gjør. Men at andre har andre meninger må vi nok leve med alle sammen. :-)
Takk for det. Ja man får bare finne seg i at spøkefugler eier flotte biler;)
I don't understand bus lanes!
Why do poor people need to get to places quicker than I do?

-Jeremy Clarkson
_____________________
91' NSX 3.0 Coupè
93' MR2 GTI Targa -solgt-
92' 626 2,5i V6
Post Reply