2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Bare husk at du må ha en tynnvegget pipe til de hjulboltene, pga liten plass i hullene i felgen. Hvis jeg ikke husker feil, så er også hjulboltene til BMW av samme dimmensjoner som disse, og kan brukes på elise/exige.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Takk for tips. Har allerede kjøpt tynnvegget pipe til hjulboltene hos Biltema. Har også momentnøkkel slik at jeg kan trekke de til med riktig moment (77 ft lbs ~ 105 Nm).T.Lund wrote:Bare husk at du må ha en tynnvegget pipe til de hjulboltene, pga liten plass i hullene i felgen. Hvis jeg ikke husker feil, så er også hjulboltene til BMW av samme dimmensjoner som disse, og kan brukes på elise/exige.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Selv om Elisen er treigere synes jeg fortsatt den er morsomst å kjøre. Problemet på Rudskogen med en motorsvak bil som Elisen er langstrekkene - de er dønn kjedelige. Fordelen med STIen er at langstrekkene kan unnagjøres raskerehagenisse wrote:Hvilken bil er det mest moro i?
STIen ble oppgradert med Bilstein B14 PSS coilovers i sommer og det har gjort den vesentlig mer banevennlig. Men AWD og Rudskogen med sine lange høyresvinger er ikke den beste kombinasjonen. Sliter fryktelig dekk på venstre side. Begge mine biler trives nok best på Vålerbanen
Når det kommer til kostnader ved banekjøring er det i alle fall ingen konkurranse. Elisen bruker vesentlig mindre drivstoff, dekk og bremser. Elisen er definitivt mest moro/kostnader
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Bra at flere begynner å oppdage hvor gøy man har det på bane med en Elise/Exige. Det går ikke alltid så fort, men hva gjør vel det når man koser seg max i en bil med innkjøps- og driftskostnader til brøkdelen av Porschen som fyker forbi Å kjøre Elise i sving er en helt magisk opplevelse.NoBrain wrote:Når det kommer til kostnader ved banekjøring er det i alle fall ingen konkurranse. Elisen bruker vesentlig mindre drivstoff, dekk og bremser. Elisen er definitivt mest moro/kostnader
De er satt opp litt vel snilt fra fabrikk (understyring), men man behøver ikke å vrenge lommaboka for å fikse på det heller.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Takk for bilder fra Rudskogen.
Var nettopp ute og byttet om hjulboltene på Elisen. Den siste bolten var en hard nøtt å "knekke". Utrustet med latmann merket jeg at den originale nøkkelbolten fra Elise Parts var i ferd med å vri seg (akkurat som sist gang) og ble såvidt skjev. Enda godt jeg også hadde bestilt en kortere utgave fra eBay http://www.ebay.com/itm/220738573638 i forrige uke og at den lå i postkassa når jeg kom hjem fra jobb i dag. Men den så gikk hjulbolten endelig av
Var nettopp ute og byttet om hjulboltene på Elisen. Den siste bolten var en hard nøtt å "knekke". Utrustet med latmann merket jeg at den originale nøkkelbolten fra Elise Parts var i ferd med å vri seg (akkurat som sist gang) og ble såvidt skjev. Enda godt jeg også hadde bestilt en kortere utgave fra eBay http://www.ebay.com/itm/220738573638 i forrige uke og at den lå i postkassa når jeg kom hjem fra jobb i dag. Men den så gikk hjulbolten endelig av
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Den korte var jo smart - fatter ikke hvorfor de skal være å lange i utgangspunktet.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Da var endelig Elisen EU-godkjent Var innom Ski Auto tidligere i dag og fikk tatt PKK og justert nærlysene slik at de ble akseptable. De hadde en veldig fin løftebukk med en indre "jekk" som man kunne justere perfekt til jekkepunktene på Elisen (både foran og bak). Morsomt å se hvordan bilen ble balansert på de bakre/midterste jekkepunktene med alle fire hjulene i lufta. En cm forskjell og den tippet bakover (trygt på løftebukken).
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Nå norsk importør, skal selges på Elkjøp/Lefdal. Tro om de har lest alt om dette produktet?NoBrain wrote:Etter en diskusjon om Sparco fire eater i Exige-tråden til webmaster fant seight ut at dette ble produsert av en italiensk produsent Mangiafuoco (som oversatt blir "fire eater" på engelsk). Fant en italiensk forhandler som solgte dette til en grei pris i esker a 4 stk. på eBay. Bestilte to esker (en til seight og en til meg). Kom på døra tidligere i dag
http://rb.no/naringsliv/article7701277.ece
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Hva, har noen "stjålet" forretningsideen min Uansett, når jeg bestilte 2 pakker a 4 stk. fra eBay betalte jeg 300 NOK stk. inkl. frakt, moms og fortollingsgebyr.
Ser at de nå selges for 499 NOK hos Elkjøp (jfr. http://www.elkjop.no/product/hjem-og-hu ... ngsapparat) og 599 NOK hos Lefdal (jfr. http://www.lefdal.com/product/hjem-hush ... ngsapparat). Dette synes riktignok å være en annen, større versjon (450 gram) enn de jeg kjøpte fra eBay (270 gram) med forskjell i virketid på hhv. 100 og 50 sekunder. Sånn sett er prisen hos Elkjøp ikke så ille.
Mer informasjon om produktene, samt tekniske data, finnes på http://www.mangiafuoco.it/en/prodotti.asp
Ser at de nå selges for 499 NOK hos Elkjøp (jfr. http://www.elkjop.no/product/hjem-og-hu ... ngsapparat) og 599 NOK hos Lefdal (jfr. http://www.lefdal.com/product/hjem-hush ... ngsapparat). Dette synes riktignok å være en annen, større versjon (450 gram) enn de jeg kjøpte fra eBay (270 gram) med forskjell i virketid på hhv. 100 og 50 sekunder. Sånn sett er prisen hos Elkjøp ikke så ille.
Mer informasjon om produktene, samt tekniske data, finnes på http://www.mangiafuoco.it/en/prodotti.asp
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Omsider er Elisen kommet ut av dvale. I dag ble det byttet batteri, deretter en ordentlig vask før jeg tok en liten kjøretur
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
På tide!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
I går la jeg merke til at jeg hadde mistet senterkapselen på et av hjulene på Lotusen. Er vel sånn engelsk syke at plastikkbiter faller av Lotusen
Uansett, tenkte å bestille et sett nye OEM senterkapsler fra Elise Parts inntil jeg så prisen, jfr. http://www.eliseparts.com/products/show ... eel-badge/
Endte opp med å bestille et sett tredjeparts (uoriginale) senterkapsler med Lotus-emblem fra eBay i stedet. Sikkert ikke like pent som originale, men får skaffe noe bedre seinere. Er uaktuelt å betale 1000 kroner + frakt + moms + fortollingsgebyr for fire originale plastikkapsler
Uansett, tenkte å bestille et sett nye OEM senterkapsler fra Elise Parts inntil jeg så prisen, jfr. http://www.eliseparts.com/products/show ... eel-badge/
Endte opp med å bestille et sett tredjeparts (uoriginale) senterkapsler med Lotus-emblem fra eBay i stedet. Sikkert ikke like pent som originale, men får skaffe noe bedre seinere. Er uaktuelt å betale 1000 kroner + frakt + moms + fortollingsgebyr for fire originale plastikkapsler
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Er bare 75,- GBP for 4 da
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Den braketten til batteriet, passet den helt? Min ser ut til å være litt stor i forhold til batteriet?NoBrain wrote:I dag kom endelig braketten som jeg bestilte til Odyssey PC680 batteriet så langt tilbake som 23. juli 2014. Hvis noen har tenkt å oppgradere til racingbatteri anbefales det å være tidlig ute med bestilling av brakett Sist gang jeg bestilte brakett til Deka-batteriet tok det bare 3-4 uker...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no