2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Takk for oppklaring av tusjpåskrift. Ifølge http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... rollmerker så "kan du fjerne de gamle oblatene fra skiltene på dine kjøretøy fra 1. mai." :wink:

Ja, fargen kommer virkelig til live i sola :D
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by webmaster »

Når var det du kom innom meg og kjørte samme runde på min sa du? :twisted:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by Shadow_iX »

Ta gjrne turen innom meg og, og shine litt der og... :)

Dog min er ikke så fin i skallet som din da, men det under skallet er kanskje av samme kaliber vil jeg tro. :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Dere er ikke de eneste som "maser" :mrgreen: Bilen ble shinet hos foreldrene mine i Askim. Etter dette måtte jeg kjøpe inn diverse produkter (glansshampo, microfiberkluter, etc.) til moderens nye Mazda 2. Plutselig så var ikke Biltema-produkter godt nok lenger. Hørt på makan :lol:

Har dessuten en STI som trenger litt shining nå, så dere får klare dere selv :twisted:

Har nå mottatt NanoLotus Bilglass Forsegling Profesjonell (se http://www.nanolotus.no/260-143-268-bil ... _prof..htm) som jeg bestilte for ca. to uker siden, så det skal bli spennende å prøve produktet på Elisen og STIen :)
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
hmsilset
Posts: 106
Joined: 07 Feb 2011 18:26
Location: Romsdalen

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by hmsilset »

litt lenge siden jeg har vært innom forumet her..Gratulerer med ny bil!Den ser veldig pen ut :) Du valgte gode produkter til bilpleien der! Er imponert over Autoglym HD voksen! ett tyynt lag holder lett 6 måneder på lakken :D
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Takk. Fikk Autoglym HD-voksen som gave når jeg tegnet abonnement på Classic & Sports Car under Techno Classica 2012. Første gangen jeg har brukt voks på bil :)
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

What's wrong with this picture :?:

Image

Problemet ble forresten avdekket for en tid tilbake. Regner med at dette blir utbedret i forbindelse med garantiservice. Er jo 3 års fabrikksgaranti på bilen. Tar nå kontakt med det nye Lotus servicesenteret i Gøteborg http://www.lotusgoteborg.se/
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by PeR4 »

Jo feilen er at det ligger et tykt lag med støv oppå sort plastdeksel foran rattet :idea: .
Med den perfekte lakken din så stilles det høye krav til interiøret :shock:
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Ja, jeg skal bli flinkere til å vaske/tørke støv innvendig :oops: Bildet var forresten tatt med blits inne i det mørke garasjehuset, og da blir jo evt. støv vesentlig mer synlig :P

Har forresten også nå forseglet frontruten på både Elisen og STIen med NanoLotus. Fant dessverre ikke et helt støvfritt miljø å gjøre dette. Det er ekstremt mye støv/dritt i fellesgarasjehuset oppe hos meg, men tok det nå ifm. sommerferien når det var få biler og lite trafikk ut/inn av garasjehuset. Har foreløpig kun fått testet det på STIen (forrige lørdag da det regnet som værst). Var på handletur til Sverige og kunne i prinsippet kjøre Oslo-Nordby uten å bruke vinduspusseren en eneste gang i regnet, men sikten var litt "duggete" (utvendig). Så jeg fant ut at det var greit å bruke vinduspusser, men på vesentlig lavere intervall enn tidligere. Virker som om NanoLotus fungerer best med "hardt regn" som slår på ruta.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by rayb »

NoBrain wrote:Bildet var forresten tatt med blits inne i det mørke garasjehuset, og da blir jo evt. støv vesentlig mer synlig :P
Ja, excuses, excuses :P

Jeg hører gjerne om hvor fornøyd du blir med servicen i Göteborg etterhvert. Hvis de er greie å ha med å gjøre er det veldig mye kortere dit enn til København for service. (og muligens noe billigere, som i sin tur har litt å si ettersom min neste service er en C-service....) :roll:
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by PeR4 »

NoBrain wrote:Ja, jeg skal bli flinkere til å vaske/tørke støv innvendig :oops: Bildet var forresten tatt med blits inne i det mørke garasjehuset, og da blir jo evt. støv vesentlig mer synlig :P

Har forresten også nå forseglet frontruten på både Elisen og STIen med NanoLotus. Fant dessverre ikke et helt støvfritt miljø å gjøre dette. Det er ekstremt mye støv/dritt i fellesgarasjehuset oppe hos meg, men tok det nå ifm. sommerferien når det var få biler og lite trafikk ut/inn av garasjehuset. Har foreløpig kun fått testet det på STIen (forrige lørdag da det regnet som værst). Var på handletur til Sverige og kunne i prinsippet kjøre Oslo-Nordby uten å bruke vinduspusseren en eneste gang i regnet, men sikten var litt "duggete" (utvendig). Så jeg fant ut at det var greit å bruke vinduspusser, men på vesentlig lavere intervall enn tidligere. Virker som om NanoLotus fungerer best med "hardt regn" som slår på ruta.
Vanligvis legger jeg ikke merke til slikt, det var sikkert kontrasten (med den rimelig perfekte utsida) som bare måtte kommenteres. Støv er rimelig uskyldige greier :D

Vindusviskermekanismen på E30en sa takk for seg sist helg. Den late mekanikeren min(meg) har startet ikke reparasjoner enda.. Får prøve dette remediet, hvor selges NanoLotus?
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Jeg kjøpte bilglassforseglingen på webshopen til http://www.nanolotus.no/, men når jeg klikker på "Webshop" nå så får jeg bare en feilmelding om at kontoen er suspendert :roll: Produktet kan imidlertid også kjøpes hos ScandicShine http://www.scandicshine.no/index.php?ro ... uct_id=195

Vær imidlertid klar over at du fortsatt må bruke viskerne under 80 km/t så en fullgod erstatning for vindusviskermekanismen er det ikke. Se http://www.detailersclub.no/forum/topic ... orsegling/ for en omtale og videotest i 80 km/t (skroll ned til video nummer to omtrent midt på siden).
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by hmhaga »

NoBrain wrote:Vær imidlertid klar over at du fortsatt må bruke viskerne under 80 km/t så en fullgod erstatning for vindusviskermekanismen
Er det egentlig noe bedre enn Rain-X da?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Flere år siden jeg testet ut Rain-X Rain Repellent og da var det å få kjøpt på de fleste bensinstasjoner. Har vel fortsatt en kvartflaske Rain-X Anti-Fog liggende som jeg bruker i ny og ne innvendig. Bestilte NanoLotus etter å ha lest noen gode omtaler av dette, men om beading-effekten er bedre enn Rain-X skal jeg ikke uttale meg om. Men ut ifra hva jeg har lest så skal holdbarheten være mye bedre. På baksiden av settet jeg kjøpte så står det holdbarhet mellom 4-12 måneder og at innholdet skal være nok til 10 frontrutebehandlinger hver 6. måned, dvs. 5 år på en bil.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Fikk regning på fornyelse av årlig bilforsikring. Dyrt med to biler :roll:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Locked