2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by webmaster »

Det ble da fint!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by alfheim »

Så fint og ryddig ut. Er det lov å spørre om hva herligheten kostet?
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by rayb »

Kan du linke til hvor du kjøpte den? Jeg kjenner at jeg nok må ha en sånn
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Etter litt googling så fant jeg to alternativer:
Jeg endte opp med å bestille den fra TAT Concept siden frakten var fryktelig dyr hos Sector 111. Selv om braketten er overkommelig i pris, så blir det noen hundrelapper ekstra når en legger til frakt, moms og forenklet fortollingsgebyr. Så jeg ville nok i ettertid anbefale å legge den i handlekurven med litt annet snacks når man først bestiller :wink:

Braketten fra TAT monteres på følgende måte. Skru ut de to fremre boltene til passasjerstolen og skyv braketten under skinnene. Deretter bolter du det hele sammen igjen. Jeg måtte borre to nye hull i TAT-braketten slik at den passet med hullene i brannslukker-braketten.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by hmhaga »

Er det ikke litt upraktisk å plassere en brannslukker der passasjeren setter bena når han/hun skal inn i bilen?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by rayb »

hmhaga wrote:Er det ikke litt upraktisk å plassere en brannslukker der passasjeren setter bena når han/hun skal inn i bilen?
Så får han/hun være litt mer elegant ved innstigning ;)

Og det er veldig få andre steder å sette fast en slik inne i kupeen på en Elise....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by hmhaga »

rayb wrote:Så får han/hun være litt mer elegant ved innstigning ;)
Passasjer og Elise er jo en utfordring fra før. Noen mennesker er så stive/tunge/klumsete at de holder på å rive bilen fra hverandre når de skal inn og ut. Etter noen opplevelser har jeg måttet innføre kurs om hvordan dette skal foregå, med koordinering av bein og armer. Og ikke minst "IKKE HOLD I FRONTRUTA!" :wink:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

hmhaga wrote:Er det ikke litt upraktisk å plassere en brannslukker der passasjeren setter bena når han/hun skal inn i bilen?
Bare en utfordring for damer i miniskjørt :lol: Jeg prøvesatt bilen etter monteringen og det fungerer greit. Som påpekt så er det ikke mange andre steder hvor det er mulig å plassere en 2-liters skumslukker av denne størrelsen. Det ble veldig trangt med maks 1 cm klaring ift. lengden på slukkeren. Slukkeren er også noe stor (i diameter) så når du sitter avslappet i stolen og hviler beina så toucher du borti den. Men det går fint å sitte der, sørg bare for å ha med passasjerer som ikke klager :mrgreen:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by rayb »

NoBrain wrote:
hmhaga wrote:. Slukkeren er også noe stor (i diameter) så når du sitter avslappet i stolen og hviler beina så toucher du borti den. Men det går fint å sitte der, sørg bare for å ha med passasjerer som ikke klager :mrgreen:
Hvis de har noe å klage på så finnes det alltids en bussholdeplass å sette dem av på....... :twisted:
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Hmmm... Var en liten tur under bilen i dag for å montere bakre tauekroker, men det viste seg å ikke være fullt så rett fram på modellen min.

Bilde av underplate og diffuser på tidligere Toyota-modeller. Her skal tauekrokene monteres der hvor bolt 3 sitter.

Image

Bilde av underplate og diffuser på min Toyota-modell. Her skal tauekrokene monteres der hvor bolt 9 sitter på diffuseren og som er gjemt bak underplata.

Image

Så her må det nok litt mer arbeid til, dvs. skru ut både underplate og diffuser, samt borre hull i underplaten. Blir nok til at jeg utsetter dette en liten stund, så jeg får klare meg med den framre tauekroken enn så lenge :?
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by webmaster »

Hm. Ser to stk bolt 9, men det er altså den bakerste av dem du må bruke?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Ja, ifølge bildet på http://www.eliseparts.com/products/show ... owing-eye/ så forstår jeg det slik at det er de bakerste bolt #9 som skal brukes. Jeg regner med at det var der du monterte tauekroken din også :?:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by webmaster »

Jepp, litt langt frem til den andre, ja...;-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by henning »

NoBrain wrote:Hmmm... Var en liten tur under bilen i dag for å montere bakre tauekroker, men det viste seg å ikke være fullt så rett fram på modellen min.
Blir nok til at jeg utsetter dette en liten stund, så jeg får klare meg med den framre tauekroken enn så lenge :?
Det skulle holde med tauekrok foran så lenge du passer på å rygge ut i sandfella :wink:
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by hmhaga »

henning wrote:Det skulle holde med tauekrok foran så lenge du passer på å rygge ut i sandfella :wink:
Lurer egentlig på om tauekroken foran er egnet til å trekke Elise ut av en sandfelle? Det er bare et lite stag som sitter festet i glassfiberen, så det skal nok ikke mye til før bilen står igjen i sanden uten noen tauekrok...
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Locked