Det var ikke 100% perfekt passform. På min brakett var det vel en liten glippe på 0,5 cm eller noe sånt rundt batteriet (se venstre kant/hjørne på bildet over). Men når du skrur fast braketten blir det press på batteriet slik at det sitter ordentlig fastwebmaster wrote:Den braketten til batteriet, passet den helt? Min ser ut til å være litt stor i forhold til batteriet?NoBrain wrote:
2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Aha, ok.NoBrain wrote:Det var ikke 100% perfekt passform. På min brakett var det vel en liten glippe på 0,5 cm eller noe sånt rundt batteriet (se venstre kant/hjørne på bildet over). Men når du skrur fast braketten blir det press på batteriet slik at det sitter ordentlig fastwebmaster wrote:Den braketten til batteriet, passet den helt? Min ser ut til å være litt stor i forhold til batteriet?NoBrain wrote:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Fikk endelig byttet bremseklosser foran på bilen i dag. EU-kontrollen i fjor høst (etter banesesongen) avdekket at innerste bremsekloss på venstre siden foran var moden for utskiftning med tanke på banekjøring. Bremseklossen var innenfor kravene for EU-godkjenning, så for vanlig gate- og turkjøring var det derfor ikke noe hastverk med å bytte. Men satser på å lufte Elisen på Rudskogen 19. juli og da må nye bremseklosser på plass.
Nye Carbone Lorraine (CL Brakes) RC5+ bremseklosser. Vesentlig mer gods på disse sammenliknet med de gamle klossene.
Mottok også et par nye senterkapsler fra Elise Parts denne uken. Så da ble hjulet med manglende kapsel hel igjen. Den andre blir reserve i tilfelle det skjer igjen.
Nye Carbone Lorraine (CL Brakes) RC5+ bremseklosser. Vesentlig mer gods på disse sammenliknet med de gamle klossene.
Mottok også et par nye senterkapsler fra Elise Parts denne uken. Så da ble hjulet med manglende kapsel hel igjen. Den andre blir reserve i tilfelle det skjer igjen.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Blir eget Lotusheat på søndag da
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Ble årets første kjøretur i dag. Bilen startet på første forsøk men var nokså støvete etter å ha stått i garasjehuset hele vinteren. Så da gikk turen til Soft Wash ved Oppsal for en grundig vask, samt et lag med Fusso Coat 12 Months Wax. Det gikk dessverre litt hardt for seg og Elisen fikk en liten skavank. Har hørt at engelske biler har en tendens til å kvitte seg med unødvendige ting, men jeg er ikke helt enig i dette tilfellet. Jaja, da blir det bestilling av nye deler på eliseparts.com
For de ikke så observante så mangler venstre speil. Syntes den vibrerte litt rart når jeg gikk over med høytrykkspyleren (med god avstand). Så da tok jeg på den og den falt av. Plastikkbraketten som holder den på plass er brukket av. Sannsynligvis et resultatet av materialtretthet og det faktum at det er veldig lett for personer å komme borti speilet når bilen står trangt parkert hvis man ikke er forsiktig.
For de ikke så observante så mangler venstre speil. Syntes den vibrerte litt rart når jeg gikk over med høytrykkspyleren (med god avstand). Så da tok jeg på den og den falt av. Plastikkbraketten som holder den på plass er brukket av. Sannsynligvis et resultatet av materialtretthet og det faktum at det er veldig lett for personer å komme borti speilet når bilen står trangt parkert hvis man ikke er forsiktig.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Nytt speilhus med andre ord? Den lakkerte delen er vel til å ta av og kan flyttes over?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Ja, tror det skal være mulig ifølge informasjonen man finner på http://wiki.seloc.org/a/Door_Mirror,_So ... _Replacing. Å lakkere ett nytt speil i fargen "burnt orange" tror jeg koster mer enn det smaker, så jeg har også googlet etter nytt sett med speil i karbon. Men tror ikke det blir så mye billigerewebmaster wrote:Nytt speilhus med andre ord? Den lakkerte delen er vel til å ta av og kan flyttes over?
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Da har jeg vært innom Biltema og kjøpt meg et sett med torxnøkler (se http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handve ... 000016723/) slik at jeg fikk skrudd ut plastikktappen som satt igjen i festet til speilet på døra.
Etter å ha sett nærmere på bruddet så bestemte jeg meg for å prøve meg på en provisorisk løsning. Fant fram en passende maskinskrue som jeg skrudde fast i bruddhullet på speilhuset. Deretter fram med en baufil for å kappe av skruhodet. Brukte så en tang for å skru fast plastikktappen på gjenværende maskinskrue og avsluttet med litt superlim før jeg strammet til.
Resultatet er følgelig en ubrutt festepinne og en reparert festepinne (forsterket med maskinskrue). Nå viser det seg at speilet er festet til døren med kun en skrue på den nederste festepinnen. Dessuten er speilene på Elisen symmetriske, dvs. at speilet på venstre og høyre side er like. Planen er derfor å bytte om på speilene, dvs. sette høyre speil på venstre side og sette venstre speil på høyre side. Dermed vil jeg skru fast det reparerte speilet (på høyre side) i den ubrutte festepinnen. Satser på at denne løsningen holder en liten stund slik jeg får litt mer tid til å vurdere speilalternativer framover.
Er mørkt i fellesgarasjen nå, så får ikke prøvd teorien i praksis før i morgen ettermiddag etter jobb
Etter å ha sett nærmere på bruddet så bestemte jeg meg for å prøve meg på en provisorisk løsning. Fant fram en passende maskinskrue som jeg skrudde fast i bruddhullet på speilhuset. Deretter fram med en baufil for å kappe av skruhodet. Brukte så en tang for å skru fast plastikktappen på gjenværende maskinskrue og avsluttet med litt superlim før jeg strammet til.
Resultatet er følgelig en ubrutt festepinne og en reparert festepinne (forsterket med maskinskrue). Nå viser det seg at speilet er festet til døren med kun en skrue på den nederste festepinnen. Dessuten er speilene på Elisen symmetriske, dvs. at speilet på venstre og høyre side er like. Planen er derfor å bytte om på speilene, dvs. sette høyre speil på venstre side og sette venstre speil på høyre side. Dermed vil jeg skru fast det reparerte speilet (på høyre side) i den ubrutte festepinnen. Satser på at denne løsningen holder en liten stund slik jeg får litt mer tid til å vurdere speilalternativer framover.
Er mørkt i fellesgarasjen nå, så får ikke prøvd teorien i praksis før i morgen ettermiddag etter jobb
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Genialt
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
En skikkelig bush-fix som det heter i utlandet
Bra gjort!
Bra gjort!
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Da er jobben utført og bilen/speilet overlevde en kjøretur ut til de dype skoger i Ytre Enebakk
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Flushet igjennom en liter ATE SL.6 bremsevæske (fra uåpnet flaske) med en Motive bleeder nå på søndag. Så da er bilen klar for Rudskogen fredag 29. april
I dag har jeg hjemmekontor da jeg ventet en pakke fra Elise Parts. Er tilbud på originale Yokohama AD07 LTS-dekk til Elise (se http://www.eliseparts.com/products/show ... d07-tyres/) så jeg tenkte det var greit å kjøpe inn å ha liggende. Når jeg fikk de levert i dag syntes jeg det var merkbart mer gummi på de nye dekkene sammenliknet med de gamle som sitter på Elisen. De gamle dekkene burde dog holde fint ut denne sesongen.
Men da har jeg i alle fall et sett med dekk liggende for neste sesong - trygt plassert i kjellerboden (håper jeg)
I dag har jeg hjemmekontor da jeg ventet en pakke fra Elise Parts. Er tilbud på originale Yokohama AD07 LTS-dekk til Elise (se http://www.eliseparts.com/products/show ... d07-tyres/) så jeg tenkte det var greit å kjøpe inn å ha liggende. Når jeg fikk de levert i dag syntes jeg det var merkbart mer gummi på de nye dekkene sammenliknet med de gamle som sitter på Elisen. De gamle dekkene burde dog holde fint ut denne sesongen.
Men da har jeg i alle fall et sett med dekk liggende for neste sesong - trygt plassert i kjellerboden (håper jeg)
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Gratulerer!NoBrain wrote: De gamle dekkene burde dog holde fint ut denne sesongen.
Men de dekkene du har må jo være bakelitt-harde etter så lang tid og gud ve hvor mange runder/heat cycles?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Ja, du er nok inne på noe. Som jeg nevnte på sist innemøte så merker jeg at de er litt harde/glatte, spesielt på vått føre.rayb wrote:Gratulerer!
Men de dekkene du har må jo være bakelitt-harde etter så lang tid og gud ve hvor mange runder/heat cycles?
Men i år blir det selvsagt strålende sol og tørre forhold på alle banetreffene våre
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Jeg skal huske det...NoBrain wrote:Men i år blir det selvsagt strålende sol og tørre forhold på alle banetreffene våre
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....