Blanda drops hos bmw518

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

collina nera
Posts: 14
Joined: 27 Oct 2009 12:19

Re: 1974 Karmann Ghia

Post by collina nera »

Flott bil Bård!

Jeg har "nesten kjøpt" slike flere ganger :mrgreen:

Selv anser jeg at jeg har en variert bilsamling, men det er jo langt i fra det spennet du operer med. Er jo litt nervøs for disse tyske bilene, for det er jo alltid Bosch komponenter som ryker på mine franske og italienske biler. Biler fra USA har jeg aldri hatt, men skal ikke utelukke at det blir noe derfra en gang.

Lykke til med skiltene! (deretter finn S1 fangere og legg de originale på hylla)
bmw518
Posts: 86
Joined: 12 Aug 2011 09:58

Re: 1974 Karmann Ghia

Post by bmw518 »

collina nera wrote:Flott bil Bård!

Jeg har "nesten kjøpt" slike flere ganger :mrgreen:

Selv anser jeg at jeg har en variert bilsamling, men det er jo langt i fra det spennet du operer med. Er jo litt nervøs for disse tyske bilene, for det er jo alltid Bosch komponenter som ryker på mine franske og italienske biler. Biler fra USA har jeg aldri hatt, men skal ikke utelukke at det blir noe derfra en gang.

Lykke til med skiltene! (deretter finn S1 fangere og legg de originale på hylla)
Takker så mye Marius, egentlig alltid likt Karmann Ghia godt og når muligheten åpnet seg
for å ta hjem en så kunne jeg ikke la være...... :D Det beste med bilen er egentlig at den
ytelsesmessig er såpass i andre enden av det 911 turboen er at hastighetene blir noen helt
andre, gunstig for lappen det 8)

Har vært å vist bilen, ikke allverden til mangellapp å få (mansjetter bærekuler og styreledd sprukkene) 8)
Har bestilt delene så blir i orden ila April regner jeg med.Bytter alle leddene som er foran der da delene er
latterlig billige....

Bosch komponenter som ryker sier du, må være pastabrillene som spiller deg et puss her......
Etter en håndfull "bobler" har jeg enda tilgode å bytte noen Bosch-del.....
Vi sees vel på vårmønstringen Marius.... :D
Alpina B9-Subaru sti 555-Porsche 911s-Porsche 930-Trans Am 70/74
bmw518
Posts: 86
Joined: 12 Aug 2011 09:58

Re: 1974 Karmann Ghia

Post by bmw518 »

Hiver inn litt bilder til :

Image

Testkjøring , virkelig en hyggelig bil....

Image

Skura og vaska litt gammel møkk, ble ikke så galt.

Image

Ser ut som bilen er VELDIG rustfri under, det er trivelig å se...

Image

Avfetting og børste så kommer de orginale bæringene frem fra møkk og skit.

Image

Motorrommet trengte en grundig vask, og litt flekklakk der batteriet hadde stått (løst)

Image

Foran ser det også ok ut.

Image

Kort kø hos BT denne dagen, en kompis sin førstegangsimport foran i køen.
Alpina B9-Subaru sti 555-Porsche 911s-Porsche 930-Trans Am 70/74
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: 1974 Karmann Ghia

Post by webmaster »

Nydelig bil!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
collina nera
Posts: 14
Joined: 27 Oct 2009 12:19

Re: 1974 Karmann Ghia

Post by collina nera »

Flotte bilder Bård!

Det er artig med slike biler hvor deler er enkelt og billig å få tak i, men at bilen likevel er breddfull med sjarm,

Bosch-komponentene jeg sikter til kommer fra Mercedes 600 Pullmann, og alle som har hatt en slik vet hvor mye oljesøl det kan bli når hydraulikken lekker :wink:
bmw518
Posts: 86
Joined: 12 Aug 2011 09:58

Re: 1974 Karmann Ghia

Post by bmw518 »

collina nera wrote:Flotte bilder Bård!

Det er artig med slike biler hvor deler er enkelt og billig å få tak i, men at bilen likevel er breddfull med sjarm,

Bosch-komponentene jeg sikter til kommer fra Mercedes 600 Pullmann, og alle som har hatt en slik vet hvor mye oljesøl det kan bli når hydraulikken lekker :wink:
Igjen takk, ikke akkurat topp kvalitet med mobilbilder, men gøy med litt dokumentasjon underveis.......

"ALLE" som har hatt Pullmann er vel om mulig enda færre enn de som har Khamsin her på bjerget da.....he he :lol:
Gleder meg til å se en (eller flere !? ) av tridentene på Øvrevold 8)
Last edited by bmw518 on 10 Apr 2012 23:07, edited 1 time in total.
Alpina B9-Subaru sti 555-Porsche 911s-Porsche 930-Trans Am 70/74
bmw518
Posts: 86
Joined: 12 Aug 2011 09:58

Re: 1974 Karmann Ghia

Post by bmw518 »

webmaster wrote:Nydelig bil!
Takk Inge, hyggelig...... 8)
Alpina B9-Subaru sti 555-Porsche 911s-Porsche 930-Trans Am 70/74
bmw518
Posts: 86
Joined: 12 Aug 2011 09:58

Re: Blanda drops hos bmw518

Post by bmw518 »

Mens vi nå er inne på luftkjølte greier så legger jeg ved etpar bilder av 911 targa prosjektet
som står å venter på tur...... Jeg er egntlig aller mest glad i biler med orginalutseende så
da passer det vel bra å kjøpe en 911 der det meste er bygd om til uorginalt sånn sett...... :lol:
Anyway, prisen var så absolutt til å leve med så det ble kjøp og en Desemberdag
i 2010 ble den dratt hjem på henger fra tidligere eier i Asker. Gearkassa var låst
i tredjegear, noe en bekjent av meg som kan disse bilene ut og inn løste på 10 min 8)

Vel, denne bilen ble tatt inn fra Sverige tidlig på 2000 tallet der den en eller annen gang
har fått glassfiberskjermer-panser-turbobakskjermer, flatnose og 15" felger i dorulldimensjon.
Teknisk virker bilen veldig bra (stått stille i 7-8 år grunnet geakasselåsen)) og den har faktisk ikke gått mye over
100 tkm. Dette er en 74 modell med magnesiumblokk 2,7 liter på 175 hk, en rapp og
turtallsvillig motor som faktisk går overraskende bra.

Planene er å få den gjennom eu ila året (får ikke godkjent disse felgen ser det ut for)
så det blir å vise den med et sett nyinnkjøpte cookie cutters i 7x15". Lakken er ikke allverdens
pen så går derfor med planer om å lage en coca cola sponset 935 flatnose replica(ble brukt i Le-Mans 1981)
med litt klistremerker og MER lyd....
Skullle gjerne hatt tak i noen breie bakdekk i 15" med endel lavere profil enn de /70 som står
på nå, noen som har noe liggende !? 255-265-275-285/45/50/55-15"

Image

Det flires vel friskt nå tenker jeg.... :lol: mye av 911`ns klassiske former
forsvinner totalt med flatnose og targatak.

Image

Selvfølgelig er "lunchbrettet" på plass, ser ut som om denne bikker 300 kmt lett..... :wink:
Alpina B9-Subaru sti 555-Porsche 911s-Porsche 930-Trans Am 70/74
bmw518
Posts: 86
Joined: 12 Aug 2011 09:58

Re: Blanda drops hos bmw518

Post by bmw518 »

Pusler litt videre med Karmannen, fått stor pakke med deler fra det store landet
i vest så her er det bare å begynne..... Først nytt dashbord, det gamle hadde sett
bedre dager å var egentlig bare en haug med plastfliser.... Da jeg med få unntak
ikke synes treverk ala folie er noe fint ble det sort dashbord i steden. Noen timers jobb
dette da det meste må kobles fra, og hullene manuellt tilpasses, ble ganske bra synes jeg.

Image

Image

Image

Dekalene til dashbordet og bakluke var i bedrøvlig tilstand så kjøpte med et sett nye...


Image

Nå må jeg bare finne et mer egnet ratt, lyst på et klassisk GT ratt med huller i ala Nardi ell, noen som vet om noe sånt ?

Image

Neste ut var mekanisk, byttet alt av ytre kuler og ledd samt stabstagforinger, nå gjenstår kun
å bytte to morkne bremseslanger så er det etterkontroll hos BT..


Image
Alpina B9-Subaru sti 555-Porsche 911s-Porsche 930-Trans Am 70/74
bmw518
Posts: 86
Joined: 12 Aug 2011 09:58

Re: Blanda drops hos bmw518

Post by bmw518 »

Utrolig mye fint å se på Øvrevoll. Måtte desverre reise litt tidlig da
jeg skulle innom et treff til denne dagen. Takk til Nsk for nok et supert
arrangement..... 8)

Jr og jeg kjørte luftkjølt denne dagen...

Image
Alpina B9-Subaru sti 555-Porsche 911s-Porsche 930-Trans Am 70/74
Post Reply