Blanda drops hos bmw518
-
- Posts: 14
- Joined: 27 Oct 2009 12:19
Re: 1974 Karmann Ghia
Flott bil Bård!
Jeg har "nesten kjøpt" slike flere ganger
Selv anser jeg at jeg har en variert bilsamling, men det er jo langt i fra det spennet du operer med. Er jo litt nervøs for disse tyske bilene, for det er jo alltid Bosch komponenter som ryker på mine franske og italienske biler. Biler fra USA har jeg aldri hatt, men skal ikke utelukke at det blir noe derfra en gang.
Lykke til med skiltene! (deretter finn S1 fangere og legg de originale på hylla)
Jeg har "nesten kjøpt" slike flere ganger
Selv anser jeg at jeg har en variert bilsamling, men det er jo langt i fra det spennet du operer med. Er jo litt nervøs for disse tyske bilene, for det er jo alltid Bosch komponenter som ryker på mine franske og italienske biler. Biler fra USA har jeg aldri hatt, men skal ikke utelukke at det blir noe derfra en gang.
Lykke til med skiltene! (deretter finn S1 fangere og legg de originale på hylla)
Re: 1974 Karmann Ghia
Takker så mye Marius, egentlig alltid likt Karmann Ghia godt og når muligheten åpnet segcollina nera wrote:Flott bil Bård!
Jeg har "nesten kjøpt" slike flere ganger
Selv anser jeg at jeg har en variert bilsamling, men det er jo langt i fra det spennet du operer med. Er jo litt nervøs for disse tyske bilene, for det er jo alltid Bosch komponenter som ryker på mine franske og italienske biler. Biler fra USA har jeg aldri hatt, men skal ikke utelukke at det blir noe derfra en gang.
Lykke til med skiltene! (deretter finn S1 fangere og legg de originale på hylla)
for å ta hjem en så kunne jeg ikke la være...... Det beste med bilen er egentlig at den
ytelsesmessig er såpass i andre enden av det 911 turboen er at hastighetene blir noen helt
andre, gunstig for lappen det
Har vært å vist bilen, ikke allverden til mangellapp å få (mansjetter bærekuler og styreledd sprukkene)
Har bestilt delene så blir i orden ila April regner jeg med.Bytter alle leddene som er foran der da delene er
latterlig billige....
Bosch komponenter som ryker sier du, må være pastabrillene som spiller deg et puss her......
Etter en håndfull "bobler" har jeg enda tilgode å bytte noen Bosch-del.....
Vi sees vel på vårmønstringen Marius....
Alpina B9-Subaru sti 555-Porsche 911s-Porsche 930-Trans Am 70/74
Re: 1974 Karmann Ghia
Hiver inn litt bilder til :
Testkjøring , virkelig en hyggelig bil....
Skura og vaska litt gammel møkk, ble ikke så galt.
Ser ut som bilen er VELDIG rustfri under, det er trivelig å se...
Avfetting og børste så kommer de orginale bæringene frem fra møkk og skit.
Motorrommet trengte en grundig vask, og litt flekklakk der batteriet hadde stått (løst)
Foran ser det også ok ut.
Kort kø hos BT denne dagen, en kompis sin førstegangsimport foran i køen.
Testkjøring , virkelig en hyggelig bil....
Skura og vaska litt gammel møkk, ble ikke så galt.
Ser ut som bilen er VELDIG rustfri under, det er trivelig å se...
Avfetting og børste så kommer de orginale bæringene frem fra møkk og skit.
Motorrommet trengte en grundig vask, og litt flekklakk der batteriet hadde stått (løst)
Foran ser det også ok ut.
Kort kø hos BT denne dagen, en kompis sin førstegangsimport foran i køen.
Alpina B9-Subaru sti 555-Porsche 911s-Porsche 930-Trans Am 70/74
Re: 1974 Karmann Ghia
Nydelig bil!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
-
- Posts: 14
- Joined: 27 Oct 2009 12:19
Re: 1974 Karmann Ghia
Flotte bilder Bård!
Det er artig med slike biler hvor deler er enkelt og billig å få tak i, men at bilen likevel er breddfull med sjarm,
Bosch-komponentene jeg sikter til kommer fra Mercedes 600 Pullmann, og alle som har hatt en slik vet hvor mye oljesøl det kan bli når hydraulikken lekker
Det er artig med slike biler hvor deler er enkelt og billig å få tak i, men at bilen likevel er breddfull med sjarm,
Bosch-komponentene jeg sikter til kommer fra Mercedes 600 Pullmann, og alle som har hatt en slik vet hvor mye oljesøl det kan bli når hydraulikken lekker
Re: 1974 Karmann Ghia
Igjen takk, ikke akkurat topp kvalitet med mobilbilder, men gøy med litt dokumentasjon underveis.......collina nera wrote:Flotte bilder Bård!
Det er artig med slike biler hvor deler er enkelt og billig å få tak i, men at bilen likevel er breddfull med sjarm,
Bosch-komponentene jeg sikter til kommer fra Mercedes 600 Pullmann, og alle som har hatt en slik vet hvor mye oljesøl det kan bli når hydraulikken lekker
"ALLE" som har hatt Pullmann er vel om mulig enda færre enn de som har Khamsin her på bjerget da.....he he
Gleder meg til å se en (eller flere !? ) av tridentene på Øvrevold
Last edited by bmw518 on 10 Apr 2012 23:07, edited 1 time in total.
Alpina B9-Subaru sti 555-Porsche 911s-Porsche 930-Trans Am 70/74
Re: 1974 Karmann Ghia
Takk Inge, hyggelig......webmaster wrote:Nydelig bil!
Alpina B9-Subaru sti 555-Porsche 911s-Porsche 930-Trans Am 70/74
Re: Blanda drops hos bmw518
Mens vi nå er inne på luftkjølte greier så legger jeg ved etpar bilder av 911 targa prosjektet
som står å venter på tur...... Jeg er egntlig aller mest glad i biler med orginalutseende så
da passer det vel bra å kjøpe en 911 der det meste er bygd om til uorginalt sånn sett......
Anyway, prisen var så absolutt til å leve med så det ble kjøp og en Desemberdag
i 2010 ble den dratt hjem på henger fra tidligere eier i Asker. Gearkassa var låst
i tredjegear, noe en bekjent av meg som kan disse bilene ut og inn løste på 10 min
Vel, denne bilen ble tatt inn fra Sverige tidlig på 2000 tallet der den en eller annen gang
har fått glassfiberskjermer-panser-turbobakskjermer, flatnose og 15" felger i dorulldimensjon.
Teknisk virker bilen veldig bra (stått stille i 7-8 år grunnet geakasselåsen)) og den har faktisk ikke gått mye over
100 tkm. Dette er en 74 modell med magnesiumblokk 2,7 liter på 175 hk, en rapp og
turtallsvillig motor som faktisk går overraskende bra.
Planene er å få den gjennom eu ila året (får ikke godkjent disse felgen ser det ut for)
så det blir å vise den med et sett nyinnkjøpte cookie cutters i 7x15". Lakken er ikke allverdens
pen så går derfor med planer om å lage en coca cola sponset 935 flatnose replica(ble brukt i Le-Mans 1981)
med litt klistremerker og MER lyd....
Skullle gjerne hatt tak i noen breie bakdekk i 15" med endel lavere profil enn de /70 som står
på nå, noen som har noe liggende !? 255-265-275-285/45/50/55-15"
Det flires vel friskt nå tenker jeg.... mye av 911`ns klassiske former
forsvinner totalt med flatnose og targatak.
Selvfølgelig er "lunchbrettet" på plass, ser ut som om denne bikker 300 kmt lett.....
som står å venter på tur...... Jeg er egntlig aller mest glad i biler med orginalutseende så
da passer det vel bra å kjøpe en 911 der det meste er bygd om til uorginalt sånn sett......
Anyway, prisen var så absolutt til å leve med så det ble kjøp og en Desemberdag
i 2010 ble den dratt hjem på henger fra tidligere eier i Asker. Gearkassa var låst
i tredjegear, noe en bekjent av meg som kan disse bilene ut og inn løste på 10 min
Vel, denne bilen ble tatt inn fra Sverige tidlig på 2000 tallet der den en eller annen gang
har fått glassfiberskjermer-panser-turbobakskjermer, flatnose og 15" felger i dorulldimensjon.
Teknisk virker bilen veldig bra (stått stille i 7-8 år grunnet geakasselåsen)) og den har faktisk ikke gått mye over
100 tkm. Dette er en 74 modell med magnesiumblokk 2,7 liter på 175 hk, en rapp og
turtallsvillig motor som faktisk går overraskende bra.
Planene er å få den gjennom eu ila året (får ikke godkjent disse felgen ser det ut for)
så det blir å vise den med et sett nyinnkjøpte cookie cutters i 7x15". Lakken er ikke allverdens
pen så går derfor med planer om å lage en coca cola sponset 935 flatnose replica(ble brukt i Le-Mans 1981)
med litt klistremerker og MER lyd....
Skullle gjerne hatt tak i noen breie bakdekk i 15" med endel lavere profil enn de /70 som står
på nå, noen som har noe liggende !? 255-265-275-285/45/50/55-15"
Det flires vel friskt nå tenker jeg.... mye av 911`ns klassiske former
forsvinner totalt med flatnose og targatak.
Selvfølgelig er "lunchbrettet" på plass, ser ut som om denne bikker 300 kmt lett.....
Alpina B9-Subaru sti 555-Porsche 911s-Porsche 930-Trans Am 70/74
Re: Blanda drops hos bmw518
Pusler litt videre med Karmannen, fått stor pakke med deler fra det store landet
i vest så her er det bare å begynne..... Først nytt dashbord, det gamle hadde sett
bedre dager å var egentlig bare en haug med plastfliser.... Da jeg med få unntak
ikke synes treverk ala folie er noe fint ble det sort dashbord i steden. Noen timers jobb
dette da det meste må kobles fra, og hullene manuellt tilpasses, ble ganske bra synes jeg.
Dekalene til dashbordet og bakluke var i bedrøvlig tilstand så kjøpte med et sett nye...
Nå må jeg bare finne et mer egnet ratt, lyst på et klassisk GT ratt med huller i ala Nardi ell, noen som vet om noe sånt ?
Neste ut var mekanisk, byttet alt av ytre kuler og ledd samt stabstagforinger, nå gjenstår kun
å bytte to morkne bremseslanger så er det etterkontroll hos BT..
i vest så her er det bare å begynne..... Først nytt dashbord, det gamle hadde sett
bedre dager å var egentlig bare en haug med plastfliser.... Da jeg med få unntak
ikke synes treverk ala folie er noe fint ble det sort dashbord i steden. Noen timers jobb
dette da det meste må kobles fra, og hullene manuellt tilpasses, ble ganske bra synes jeg.
Dekalene til dashbordet og bakluke var i bedrøvlig tilstand så kjøpte med et sett nye...
Nå må jeg bare finne et mer egnet ratt, lyst på et klassisk GT ratt med huller i ala Nardi ell, noen som vet om noe sånt ?
Neste ut var mekanisk, byttet alt av ytre kuler og ledd samt stabstagforinger, nå gjenstår kun
å bytte to morkne bremseslanger så er det etterkontroll hos BT..
Alpina B9-Subaru sti 555-Porsche 911s-Porsche 930-Trans Am 70/74
Re: Blanda drops hos bmw518
Utrolig mye fint å se på Øvrevoll. Måtte desverre reise litt tidlig da
jeg skulle innom et treff til denne dagen. Takk til Nsk for nok et supert
arrangement.....
Jr og jeg kjørte luftkjølt denne dagen...
jeg skulle innom et treff til denne dagen. Takk til Nsk for nok et supert
arrangement.....
Jr og jeg kjørte luftkjølt denne dagen...
Alpina B9-Subaru sti 555-Porsche 911s-Porsche 930-Trans Am 70/74