HARRY KLEIN
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
HARRY KLEIN
Ur-modell, bygd hos Karmann, spoilerløs, Michelin X Ballongdekk på BBS Mahle, Resedagrün og med et alldeles herlig grønt interiør i en blanding av skinn og velour.
Vurdert dithen at det er en original "urørt" bil, bortsett fra en opplakkering. Produsert i Juli 1977 og den første eieren, en fransk lege, passet på å få med 4 elektriske ruter med grønntonet glass, nakkestøtter i baksetet og jammen tror jeg bilen har airconditioning(det var noen rør og kolber mer enn det som er vanlig). Jeg får ta en titt i morgen.........
Spanderer et kjapt bilde
Vurdert dithen at det er en original "urørt" bil, bortsett fra en opplakkering. Produsert i Juli 1977 og den første eieren, en fransk lege, passet på å få med 4 elektriske ruter med grønntonet glass, nakkestøtter i baksetet og jammen tror jeg bilen har airconditioning(det var noen rør og kolber mer enn det som er vanlig). Jeg får ta en titt i morgen.........
Spanderer et kjapt bilde
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Re: HARRY KLEIN
Da har Harry blitt kjørt ut av garasjen for et par bilder. Svarte stålfelger(lagringshjul) har vel aldri vært noen fryd for øyet, men det får vi tåle. Originale turbinfelger skal på til sommeren
Bagasjerommet er i orden, men det mangler et sidedeksel på venstre side, det skal vi få fikset. Et nytt teppe skal også finne veien til bagasjerommet, slik at reiseveskene ikke blir smudsete.
Karmann Karosserie-plaketten står i døråpningen med en klar melding om at dette er produkt produsert i Western Germany
Bagasjerommet er i orden, men det mangler et sidedeksel på venstre side, det skal vi få fikset. Et nytt teppe skal også finne veien til bagasjerommet, slik at reiseveskene ikke blir smudsete.
Karmann Karosserie-plaketten står i døråpningen med en klar melding om at dette er produkt produsert i Western Germany
Re: HARRY KLEIN
Fett, Bjarne. Du er den eneste jeg vet om som opphøyer kjøretøyene til skurkene Derrick arresterer til en kunstform.
Morsom detalj på det skiltet forresten. I alle andre land i verden heter det "paint color/colour", "paint code" eller kanskje bare et fancy-schmancy fargenavn og en kode. Tyskerne tar den helt ut og skriver "Kunstharzlack" Send en vennlig tanke til Dieter i lakkavdelingen på der Autowerk. Muligens har han noe dårlig hukommelse etterhvert. Akryllakk er noe skjit ...
Morsom detalj på det skiltet forresten. I alle andre land i verden heter det "paint color/colour", "paint code" eller kanskje bare et fancy-schmancy fargenavn og en kode. Tyskerne tar den helt ut og skriver "Kunstharzlack" Send en vennlig tanke til Dieter i lakkavdelingen på der Autowerk. Muligens har han noe dårlig hukommelse etterhvert. Akryllakk er noe skjit ...
Re: HARRY KLEIN
Gratulerer med nok en herlig vogn Bjarne, dette er tidsriktig og herlig....
Den ser veldig hel og fin ut, pass endelig godt på temperaturen på disse
gamle treliterne, toppene er ikke glad i hvis tempmåler beveger seg for høyt...
Den ser veldig hel og fin ut, pass endelig godt på temperaturen på disse
gamle treliterne, toppene er ikke glad i hvis tempmåler beveger seg for høyt...
Alpina B9-Subaru sti 555-Porsche 911s-Porsche 930-Trans Am 70/74
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Re: HARRY KLEIN
Fra og være en av de hippeste og mest trendy fargene under 70-tallet, til å bli regnet som direkte usmaklig og heslig etter dagens norm, utstråler interiøret sin helt spesielle karakter.
Jeg ser for meg at det var den motebevisste storsjarmøren med sans for det siste innen musikk, klær og design, som også var outrert nok til å velge en slik grell fargekombinasjon på interiøret i sin nye bil.
Interiøret er grønnere i virkeligheten!
Godt materialvalg i lær og vevet velour ser ut til å være svært slitesterkt. Teppet er en slags blanding av brunt og grønt og er ikke mye vakkert, men sånn skulle det være for de hippeste på 70-tallet, og det er mer enn godt nok for meg. Jeg er helt sikker på at bilen hadde blitt solgt mye raskere om den hadde hatt en annen fargekombinasjon. Ingen av dagens ungdommer vil bli sett i noe sånt - heldigvis.
Oh lala! Vive la France!
Sa du grønne ruter?
Jeg ser for meg at det var den motebevisste storsjarmøren med sans for det siste innen musikk, klær og design, som også var outrert nok til å velge en slik grell fargekombinasjon på interiøret i sin nye bil.
Interiøret er grønnere i virkeligheten!
Godt materialvalg i lær og vevet velour ser ut til å være svært slitesterkt. Teppet er en slags blanding av brunt og grønt og er ikke mye vakkert, men sånn skulle det være for de hippeste på 70-tallet, og det er mer enn godt nok for meg. Jeg er helt sikker på at bilen hadde blitt solgt mye raskere om den hadde hatt en annen fargekombinasjon. Ingen av dagens ungdommer vil bli sett i noe sånt - heldigvis.
Oh lala! Vive la France!
Sa du grønne ruter?
Re: HARRY KLEIN
En lapp over det noske flagget må til, så blir det irriterende EU- skilet tona ned!
(Har det samme på min bil)
(Har det samme på min bil)
Talbot Matra Murena 2,2
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Re: HARRY KLEIN
Blir vel til at jeg bestiller skilt fra Lator etterhvert. 7X14 turbin står svært høyt på ønskelisten, men originale Alpina er svinedyrt, vi får se........
Re: HARRY KLEIN
Tidsmaskin:)
Italienske biler er gøy om du liker å skru...
Lamborghini Countach LP400S3 1982
Porsche 911 Targa 1974
Solgt: De Tomaso Pantera 1973
Solgt: Porsche 911S 1977
Lamborghini Countach LP400S3 1982
Porsche 911 Targa 1974
Solgt: De Tomaso Pantera 1973
Solgt: Porsche 911S 1977
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
Re: HARRY KLEIN
De gamle klassikerene er best syns fargen på baksetet ikke var så stygt, selv om det første jeg tenkte på var ett baderom fra 70 tallet. manglet bare blomstret tapet
det er ikke ofte jeg har sett en bil der baksetene ser mere sporty ut en for setene hadde faktisk kunne tenkt meg i sitte i baksetet på denne.
gratulere med enda en flott bil
det er ikke ofte jeg har sett en bil der baksetene ser mere sporty ut en for setene hadde faktisk kunne tenkt meg i sitte i baksetet på denne.
gratulere med enda en flott bil
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Re: HARRY KLEIN
Takk for hyggelige tilbakemeldinger. I dag skinte solen og asfalten var tørr og dermed ble det er liten tur.
Spoilerløs og usenket Sharknose
Nærmere 30 år gamle Michelin X var alt annet enn bra å kjøre med
Spoilerløs og usenket Sharknose
Nærmere 30 år gamle Michelin X var alt annet enn bra å kjøre med
Re: HARRY KLEIN
need4speed wrote:De gamle klassikerene er best syns fargen på baksetet ikke var så stygt, selv om det første jeg tenkte på var ett baderom fra 70 tallet. manglet bare blomstret tapet
det er ikke ofte jeg har sett en bil der baksetene ser mere sporty ut en for setene hadde faktisk kunne tenkt meg i sitte i baksetet på denne.
gratulere med enda en flott bil
Akkurat det jeg tenkte,ikke så fæl farge+att baksetet var mer sporty enn fram;)
Men alltid likt 6-serien,herlig coupe design og flotte motorer:)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Re: HARRY KLEIN
Noe smått finpuss før sesongen starter på alvor....
Originalbrosjyre i A4, radiobrosjyre og en original "poster"-mappe i A3-størrelse har kommet. Skikkelige saker på glanset papir, gleder en originalfreak.
Det er morsomt at de fleste bildene i brosjyrene er av en Resedagrønn bil. Det grønne interiøret er det dog ingen bilder av
GDW-tilpassingar må til slik at sjåføren trives best mulig. Koselig med postpakke i dag. Oppkoblingen blir spennende da det så noe mangelfullt ut i bilens ledningsnett. Strekking av ledninger til elektrisk antenne og skaffe gamle høyttalerkontakter må til. Spent på lyden..........
Oh lykke!
Jeg må en tur i gammelradiohylla for å se om jeg kan finne noen gamle høyttalerkontakter jeg er ikke så sikker....
Originalbrosjyre i A4, radiobrosjyre og en original "poster"-mappe i A3-størrelse har kommet. Skikkelige saker på glanset papir, gleder en originalfreak.
Det er morsomt at de fleste bildene i brosjyrene er av en Resedagrønn bil. Det grønne interiøret er det dog ingen bilder av
GDW-tilpassingar må til slik at sjåføren trives best mulig. Koselig med postpakke i dag. Oppkoblingen blir spennende da det så noe mangelfullt ut i bilens ledningsnett. Strekking av ledninger til elektrisk antenne og skaffe gamle høyttalerkontakter må til. Spent på lyden..........
Oh lykke!
Jeg må en tur i gammelradiohylla for å se om jeg kan finne noen gamle høyttalerkontakter jeg er ikke så sikker....
Re: HARRY KLEIN
Oi, oi - sånne høyttalerterminaler tror jeg jeg hadde på de eldgamle høyttalerne jeg hadde på gutterommet for maaaange år siden....
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
Re: HARRY KLEIN
her skaffer du slike høytaler terminaler også kalt DIN kontakter
http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... =170224662
http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... =170224662
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Re: HARRY KLEIN
Takk for tips! Jeg hadde et par slike liggende i "gammelradio-hylla", men det kan hende jeg trenger fler etterhvert - kan kanskje tenkes at det dukker opp en annen bil, en eller annen gang.