Bare Racing sin EVO 500
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Bare Racing sin EVO 500
Vinterens største prosjekt blir å konvertere min EVO 500 til en trygg og rask Ringenbil.
Har testa den der nede med KW V2 coilover og Omega B V8 bremser. Original motor på 230 Hk gav ikke den beste tiden men dæven døtte for en god og trygg bil!
Nå blir det FIA godkjent fullbur og litt andre mods etter hvert for å få opp farta.
Testing på Rudskogen (den gamle)
335 mm bremser
DTM versjon.....
Originallakken holder seg godt....1992 modell.....
[/img]
Har testa den der nede med KW V2 coilover og Omega B V8 bremser. Original motor på 230 Hk gav ikke den beste tiden men dæven døtte for en god og trygg bil!
Nå blir det FIA godkjent fullbur og litt andre mods etter hvert for å få opp farta.
Testing på Rudskogen (den gamle)
335 mm bremser
DTM versjon.....
Originallakken holder seg godt....1992 modell.....
[/img]
Last edited by BAre Racing on 06 Nov 2011 19:59, edited 1 time in total.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Utrolig tøff Bil
Var vell den jeg så på Ringen i fjord ? og den ble vell flittig brukt etter
at en GRØNN Kadett parkerte 30sek etter Bridge på Ringen ?
+ en 3000 Omega husker jeg ikke helt feil.
Var vell den jeg så på Ringen i fjord ? og den ble vell flittig brukt etter
at en GRØNN Kadett parkerte 30sek etter Bridge på Ringen ?
+ en 3000 Omega husker jeg ikke helt feil.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Var en viss Kawagrønn Astra ja he he. Han er en av "gjengen"
Var september/oktober skillet i 2010 jeg var nede med den ja.
Den blå 3000 var en tysk bil. Var noen vi ble kjent med der nede som bor like ved.
Var september/oktober skillet i 2010 jeg var nede med den ja.
Den blå 3000 var en tysk bil. Var noen vi ble kjent med der nede som bor like ved.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Jeg har vært sugemann i 20 år så tenkte å prøve noe nytt. Har både kompressorsett og turbokitt liggende samt et par motorer klargjort for overladning. En 3.0 og en Lotusmotor. Har søknad inne på ombygging og godkjenning av 377 Hk Lotusmotor så får vell satse på den.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Da er buret nesten ferdig. Måtte ut å helsveise alle koblingene og få ut litt mer interiør før jeg får lages siste koblinger ut til dempertårn og under dasjbord. Alt demonterbart.
Det er selvsagt FIA koblinger over alt og godkjent type på rett plass.
Det er selvsagt FIA koblinger over alt og godkjent type på rett plass.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Mer effekt krever mer kjøling. Har bestilt så stor radiator jeg klarte i crossflow utgave og med integrert vifte og kappe for optimal kjøling. Chargecooler utgår og går for rettelig stor luft til luft cooler.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Da ahr jeg bestilt Aeromotive fuelcell med integrert pumpe, filter og tankmåler. Ved å bruke originaltank med invendig pumpe som mating kan jeg få med meg 126 liter bensin. GReit det så slipper jeg tanke hver 40 mil på vei ned til Ringen
Jeg har samlet en del deler siste året så har så og si alt jeg trenger for turbokonvertering.
Avbildet Turbosmart popp og waste.
Jeg har samlet en del deler siste året så har så og si alt jeg trenger for turbokonvertering.
Avbildet Turbosmart popp og waste.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Her er noen av delene som er kjøpt inn:
Turbogrenrør med T3 flens og ekstern wastegateflens.
Custom innsug med fuelrail:
Garret GT 3582R (650 hk) kapasitet og racingkattalysatorer
Rustfritt eksosannlegg med DTM stuss (original stuss). Buret var i deler før jeg fikk det...
Nytt KW V2 kitt. Solgte det gamle men synes dette funket bra.
Motorarbeid er satt vekk men skvulpeplate/ system lagde jeg selv. Skal også ha accumulator montert.
Turbogrenrør med T3 flens og ekstern wastegateflens.
Custom innsug med fuelrail:
Garret GT 3582R (650 hk) kapasitet og racingkattalysatorer
Rustfritt eksosannlegg med DTM stuss (original stuss). Buret var i deler før jeg fikk det...
Nytt KW V2 kitt. Solgte det gamle men synes dette funket bra.
Motorarbeid er satt vekk men skvulpeplate/ system lagde jeg selv. Skal også ha accumulator montert.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Ja våren er ett greit mål. Hadde håpet på ringentur i Påsken med den og det skal gå greit siden jeg har det meste av deler. Er litt rustsveising i motorrommet og tilpassning av rørgater til cooler og slikt som tar litt tid.
Jeg har en elektrisk servopumpe på lur som jeg sterkt vurderer å bruke. Den leverer stabilt uavhengi av turtall på motor. Ser litt ryddigere ut også å få bort servopumpe/ beholder og slikt under en skjerm. slike ting kan fort skyve tidslinjen.
Så må bil tunes før bruk, men det skal gå bra.
Jeg har en elektrisk servopumpe på lur som jeg sterkt vurderer å bruke. Den leverer stabilt uavhengi av turtall på motor. Ser litt ryddigere ut også å få bort servopumpe/ beholder og slikt under en skjerm. slike ting kan fort skyve tidslinjen.
Så må bil tunes før bruk, men det skal gå bra.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
I dag lagde jeg overvåkningssentral til EVOèn
SPA instrument til 14 lapper som holder kontroll på
EGT/Boost
Oljetrykk/temp
Inovativ AFR måler
Tanknivå fuelcell og Volt
Alt pent koblet/ loddet med MSD kontakt for +/- AFR til sprut og tanknivåsignal.
SPA instrument til 14 lapper som holder kontroll på
EGT/Boost
Oljetrykk/temp
Inovativ AFR måler
Tanknivå fuelcell og Volt
Alt pent koblet/ loddet med MSD kontakt for +/- AFR til sprut og tanknivåsignal.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7