Bare Racing sin EVO 500
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
-
- Posts: 40
- Joined: 25 Jul 2011 20:51
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Da er lotusmotor oppi motorrommet en tur for tillaging av trykkgater og diverse tilpassninger.
Fått på plass accumulator og coilpakke under innsug og ekstra veivhusventilasjon opp gamle fordelerhullet.
Radiator og cooler er festet men må kappe et par cm i fangerens innside for å få på fanger.
Fått på plass accumulator og coilpakke under innsug og ekstra veivhusventilasjon opp gamle fordelerhullet.
Radiator og cooler er festet men må kappe et par cm i fangerens innside for å få på fanger.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Re: Bare Racing sin EVO 500
Har kommet en del lenger med Nürburgraceren min.
Fått fatt på OZ Racing Futura felger. Har bestilt nye ringer og tønner til framfelgene så de blir 10 og 8,5 x 18. Bestilt Khumo r dekk i 235 og 265.
Driver å bygger om toppdeksel så det blir stilrent i motorrom.
Har fått montert radiator og cooler på en anstendig måte. Trykkrør på kald side i alu 3" og blir rustfritt 2,5" fra turbo til cooler.
Fått fatt på OZ Racing Futura felger. Har bestilt nye ringer og tønner til framfelgene så de blir 10 og 8,5 x 18. Bestilt Khumo r dekk i 235 og 265.
Driver å bygger om toppdeksel så det blir stilrent i motorrom.
Har fått montert radiator og cooler på en anstendig måte. Trykkrør på kald side i alu 3" og blir rustfritt 2,5" fra turbo til cooler.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Re: Bare Racing sin EVO 500
Dette blir jo bare helt rått, gleder meg til å se denne rundt det grønne helvete.
Hva med å ta en tur ned i Mai 2012. ?
Hvordan tror du det blir med lag, når du slenger på en så stor turbo?
Lykke til videre med bygget.
Hva med å ta en tur ned i Mai 2012. ?
Hvordan tror du det blir med lag, når du slenger på en så stor turbo?
Lykke til videre med bygget.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Re: Bare Racing sin EVO 500
Protrim som anbefalte turboen sa at den vil ha greit med trykk fra 3500 rpm. De valgte 1.06 i eksos selv om jeg ville ha så lite som mulig for respons. Nå er mye annet veldig riktig på denne så vil prøve den først å se om det fungerer bra.
Mye kan gjøres med gir også. Har 3.7 utveksling i diffen og 1:1 på tettsteget 5 trinskasse så toppfart er latterlige 226 km/t. Spørs om jeg girer meg vekk med en slik kasse så tenker litt på høyere motstand og lange gir da turbomotor liker det slik jeg har forstått det.
Av samme grunn blir bilen ikke klar til påsketuren. Vil ha den opp å gå og teste ut hva som virker på rudskogen før jeg setter kursen nedover
Mye kan gjøres med gir også. Har 3.7 utveksling i diffen og 1:1 på tettsteget 5 trinskasse så toppfart er latterlige 226 km/t. Spørs om jeg girer meg vekk med en slik kasse så tenker litt på høyere motstand og lange gir da turbomotor liker det slik jeg har forstått det.
Av samme grunn blir bilen ikke klar til påsketuren. Vil ha den opp å gå og teste ut hva som virker på rudskogen før jeg setter kursen nedover
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Re: Bare Racing sin EVO 500
Du har tilfeldigvis ikke ett sett med V8-bremser å selge?
Har ett EVO 500/jagermeister replikabygge på gang som sårt trenger mer bremser..
Har ett EVO 500/jagermeister replikabygge på gang som sårt trenger mer bremser..
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Re: Bare Racing sin EVO 500
Jo da. Har komplett kitt ferdig liggende.
4 skiver
4 calippere med klosser og slitasjevarsler
2 frontslanger
2 rør til bakstilling
2 ombyggingsbraketter med bolter.
Alt bolt on på A modell uten modifikasjon. Må ha 17 tommere!
Send en pm om interesse så får du kontaktinfo.
4 skiver
4 calippere med klosser og slitasjevarsler
2 frontslanger
2 rør til bakstilling
2 ombyggingsbraketter med bolter.
Alt bolt on på A modell uten modifikasjon. Må ha 17 tommere!
Send en pm om interesse så får du kontaktinfo.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Re: Bare Racing sin EVO 500
Det drøyer litt med videre fremgang grunnet girkassevalg.
Men det dukket opp en ZF lotus 6 trinskasse som blir førstevalget. 0.5 på 6 gir gir unik mulighet til crusing på vei ned mot Ringen. 180 km/t ved 2500 rpm
Begynte egentlig med G force kasse 5 trins men Nm begrensing var nogenlunde lik på 650 Nm så valgte riktig kasse opp mot motorvalg. Satser på 400 hk/600 Nm på 0,5-0,6 bars ladetrykk.
Fått fatt på nye sportskammer fra 4 liters Irmscher. Disse vil fungere bra med turbo.
Men det dukket opp en ZF lotus 6 trinskasse som blir førstevalget. 0.5 på 6 gir gir unik mulighet til crusing på vei ned mot Ringen. 180 km/t ved 2500 rpm
Begynte egentlig med G force kasse 5 trins men Nm begrensing var nogenlunde lik på 650 Nm så valgte riktig kasse opp mot motorvalg. Satser på 400 hk/600 Nm på 0,5-0,6 bars ladetrykk.
Fått fatt på nye sportskammer fra 4 liters Irmscher. Disse vil fungere bra med turbo.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Re: Bare Racing sin EVO 500
Her går det unna ja! Lykke til
Oslo Felgretting - Alt i oppussing og oppretting av alle felger
1997 TVR Chimaera 4.0 V8
x1988 Mercedes 190e 3.0
x1985 Golf GTi
1997 TVR Chimaera 4.0 V8
x1988 Mercedes 190e 3.0
x1985 Golf GTi
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Re: Bare Racing sin EVO 500
Nå har jeg endret litt rekkefølge på bygging. Bilen blir satt opp med originalmotor og understell samt litt andre enkle ombygginger. Skal godkjenne alle ombygginger foruten motor nå i første omgang, og når bil er lovlig med coilover, splittfelger osv, så bytter jeg til turbomotoren.
Årsak er for å forenkle min egen og BT sin oppgave slik at de ikke går i stå pga mye ombygginger og treig saksbehandling kombinert med dårlig selvstendig vurderingsevner.
Jeg blir rett og slett skremt over dårlig saksbehandling hos BT. Var med en kamerat med EVO 500 på BT i Bergen og det er flaut å stå å se på hvor stor innkompetansen kan være i det offentlige. (Jeg jobber selv i det offentlige og blir derfor flau på BT sitt vegne )
Årsak er for å forenkle min egen og BT sin oppgave slik at de ikke går i stå pga mye ombygginger og treig saksbehandling kombinert med dårlig selvstendig vurderingsevner.
Jeg blir rett og slett skremt over dårlig saksbehandling hos BT. Var med en kamerat med EVO 500 på BT i Bergen og det er flaut å stå å se på hvor stor innkompetansen kan være i det offentlige. (Jeg jobber selv i det offentlige og blir derfor flau på BT sitt vegne )
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Re: Bare Racing sin EVO 500
Bare husk på at behandlingstiden kan være 2-3mnd per godkjenning uansett hva som skal godkjennes (så fremt det må sendes inn til sfro)
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder