Page 2 of 3

Posted: 04 Oct 2011 19:43
by BAre Racing
Ja det var den misslykka turen :cry:

Antagelig en av de større ulykkene i turistfarthistorien med 8 biler i en krasj. Påfølgende dag var det hundrevis av ferietyskerter med mange runder etter 6 timer stengt søndagen. Det gikk som det måtte. Krasj på krasj og stenginger.

Neste tur blir nok Trackday i en eller annen form og et par korte men effektive kveldstimer noen av dagene rundt.

Kommer bilder fra ringen senere.

Posted: 06 Oct 2011 14:18
by webmaster
Huffda, synd det ble bomtur. Det er ofte et sjansespill å dra på Ringen nettopp pga at du ikke aner hva som kan skje. Men helger prøver vi bevisst å unngå.

Posted: 06 Oct 2011 18:03
by Morten H
BAre Racing wrote:Ja det var den misslykka turen :cry:

Antagelig en av de større ulykkene i turistfarthistorien med 8 biler i en krasj. Påfølgende dag var det hundrevis av ferietyskerter med mange runder etter 6 timer stengt søndagen. Det gikk som det måtte. Krasj på krasj og stenginger.

Neste tur blir nok Trackday i en eller annen form og et par korte men effektive kveldstimer noen av dagene rundt.

Kommer bilder fra ringen senere.
Trist!
Vi var der tor 16/9-20/9 og fikk 35-50 Runder, så det ble kjøring torsdag,fredag,lørdag,søndag og Mandag.
Vi var heldige ang ulykker, kun stengt 2 ganger grunnet småskader/rydding.

Posted: 09 Oct 2011 09:35
by BAre Racing
Det ble i allefall en bra sesongavslutning på Rudskogen i går. Kjørte 70 runder og fikk tilslutt en ny pers med 1.2 sekunder.

Posted: 09 Oct 2011 11:14
by Morten H
BAre Racing wrote:Det ble i allefall en bra sesongavslutning på Rudskogen i går. Kjørte 70 runder og fikk tilslutt en ny pers med 1.2 sekunder.

http://camillast.com/wp-content/uploads ... AM2219.jpg
Morro!
Kjørte du med det take i går ? Prøvde å se etter bilen din.
Var vell 2-3 stk Badstere der i går så det ut som ?

Posted: 09 Oct 2011 15:49
by BAre Racing
Var bare to speedstere og kun en Badster 8)

Hadde det taket på ja. Er enkel å kjenne igjen med den vingen også vell :wink:

Posted: 16 Oct 2011 14:43
by ferg
Hei, hvilken merke eksosanlegg var det i bildet? Har hørt at et 4-2-1 anlegg er "bra for dreiemoment". Det høres kanskje ut som en overforenkling, men har du en formening? Fikk du montert den uten å lage hull i bagasjerommet?

Hilsen!

Posted: 16 Oct 2011 15:33
by BAre Racing
ferg wrote:Hei, hvilken merke eksosanlegg var det i bildet? Har hørt at et 4-2-1 anlegg er "bra for dreiemoment". Det høres kanskje ut som en overforenkling, men har du en formening? Fikk du montert den uten å lage hull i bagasjerommet?

Hilsen!
Tsudo grenrør til Cheverolet Cobalt SS omsveiset fra første flens av meg. Må nok frisere litt i bagasje på original bil ja. men ikke mye.

Er nok bra mer effekt i dette enn originalt og er som du sier mer moment å hente på 4-2-1.

Re: BAre Racing sin Badster

Posted: 16 Feb 2012 09:12
by BAre Racing
Turen til Nûrburgring gikk fint men nå er det så mye tullball rundt høytider og langhelger at jeg ikke gidder å dra ned i slike perioder. Har hørt om mer velykka opplegg (i tillegg til svar over) med en trackday og 3-4 kveldstimer der man får mye mer runder enn på en langhelg i ville vest kaos. Påsketur blir jo nærmest men er ikke sikker på om jeg drar da. Skal sjekke Trackdaydatoer. Påsken er også tidlig i år så blir spennende. 8)

Fikk meg noen runder på nye Rudskogen med Ferdinand motor rett etter Tysklandsturen og fant bildet av det litt senere. (se under)

Vingen fungerer over all forventning. Veldig trygg over små hopp og ved hard innbremsing da hekken kan skli ut litt.

Re: BAre Racing sin Badster

Posted: 19 Mar 2012 08:46
by BAre Racing
Til helgen blir det årets første Ringtur. Litt tidlig men tar det som en kosetur samt få hjem litt bildeler som er kjøpt men som er for store for posten.

Har koset litt med spedster i vinter.
Støpt ny innsugsboks i fiber/epoxy
lagt opp to 3" innsugsrør ut i ventilasjonshull.
Sveiset 2 alukon/trompeter med feste til innsugsrør
Sveiset om eksosen og grenrøret. Veier 5 kilo mindre og er enklere å bygge om senere ved behov.

Senere kommer det ny carbonvinge.


Luftfilter er laget integrert i boksen. Design og teori går hånd i hånd så alle sylindre vil få like mye luft. Første gang jeg har støpt fiberdeler og frister til gjentagelse når man kjenner vekt og ser andvendelse.

Fått lånt Alu TIG så blitt litt mer hjulpen på å lage ting i alu. Nytt vingefeste vil bli i alu. 8) Ned med vekt der også...

Re: BAre Racing sin Badster

Posted: 20 Mar 2012 23:59
by Ole Vik
Kul bil og kongeprosjekt... kult at du lager så mye selv!

Re: BAre Racing sin Badster

Posted: 22 Mar 2012 17:06
by Morten H

Re: BAre Racing sin Badster

Posted: 04 Apr 2012 16:03
by BAre Racing
Så passe morsk ut den ja. :D

Jeg har bestilt litt mer understellsdeler og skal sette opp understell etter god utprøvd teori. Det har vært litt lempfeldig frem til nå, men jeg kjører så mye og variert at jeg er avhengi av at det meste er under kontroll.

Skal lage meg kjørebok der instillinger jeg vet fungerer til ulike formål noteres. Stabstag/hjulvinkler og bound/rebound samt ridehight.

Det første jeg skal gjøre er å fjerne bumpstear. Jeg har laget ett stativ for måleur som skal lene seg mot innstilt bil uten framhjul. Navet skal ha en plate med cm mål og så beveger jeg spindel/nav opp og ned og ser hvor mange tideler eller millimeter hjul beveger seg toe ut ved kompresjon (som i en sving)

Jeg har kjøpt kortstyring med endret opphengshøyde og Sektor111 V2 styrearmer som senker yttre styrekule ca 1 cm. Håpet er å få nøytral styring som originalt med original høyde. Bil er nå senker 30 mm så utgjør nok litt på styrefølelse og slipangle. I Autoslalom er den i allefall meget understyrt, noe den var litt mindre før senk.

Image

Re: BAre Racing sin Badster

Posted: 24 Sep 2013 10:13
by BAre Racing
Vårsesongen gikk med til å reparere alle skader på speedster. Det gikk med en del timer så tenkte å prøve plastidipp et par år for å se att all glassfiber holder der det er reparert. Skikkelig lakk får bli senere for det ser ut som dippen holder greit.

Bilen har fått luftjekker for å enkelt heve bil ved dekkskift og understells sjekk. To av de største fiberskadene var nettopp jekk som har rast av aluramme og opp kanalen :oops:

http://i1203.photobucket.com/albums/bb3 ... G_1196.jpg

Re: BAre Racing sin Badster

Posted: 24 Sep 2013 10:17
by BAre Racing
Vekten startklar med alt fylt opp (48 liter tank) er 873 kg. Dette er orginalvekt. Batteri veier 4,5 kilo og hekken og eksos er frisert mye for å erstatte vekt av 4 punkt seler, stabstag bak, vinge med fester til ramme og vekten av luftjekkene.

Image

http://i1203.photobucket.com/albums/bb3 ... G_1197.jpg