BAre Racing sin Badster
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
BAre Racing sin Badster
Hei alle sammen.
Jeg har vært medlem av Opel Motorsport klubb i 10 år men ser mitt snitt til å bli med en klubb til som kanskje er enda mer rettet inn mot min hovedinteresse: Kjøre sportsbil på bane.
Bilen jeg bruker aktivt nå er en Speedster 2001 mod. Den er modifisert en del med tanke på aktiv kjøring, men kan kjøres langs vanlig vei også.
I dag har jeg vært på hjulstilling og er klar for NM i Autoslalom i Bergen 24 September.
28 September drar jeg til Nürburgring for 5 gang på to år.
Jeg har vært medlem av Opel Motorsport klubb i 10 år men ser mitt snitt til å bli med en klubb til som kanskje er enda mer rettet inn mot min hovedinteresse: Kjøre sportsbil på bane.
Bilen jeg bruker aktivt nå er en Speedster 2001 mod. Den er modifisert en del med tanke på aktiv kjøring, men kan kjøres langs vanlig vei også.
I dag har jeg vært på hjulstilling og er klar for NM i Autoslalom i Bergen 24 September.
28 September drar jeg til Nürburgring for 5 gang på to år.
Last edited by BAre Racing on 13 Apr 2012 08:54, edited 1 time in total.
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Forumet var vist litt tungvindt i forhold til Opelforumet.....her måtte man skalere avatar og laste bilder inn på mellomlagring på nett istedefor rett til forumet. Men men Oppretta ei fotobøtte så da blir det årnings.
Last edited by BAre Racing on 13 Apr 2012 08:54, edited 1 time in total.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Speedster har 60 kilo negativ downforce i 160. Dette gjør det svært ustabil i innbremsing i høy hastighet og øker risken for lift off overstear. Jeg har opplevd det siste på Nürburgring så fant ut at det er på tide med litt kunstig åndedrett.Luigi wrote:Fet bil, men hvorfor står det en vinge der bak? Med frontsplitter, kamm-hekk og venturi bak, burde den ha minimal eller negativ effekt på marktrykket. Bare lurer ...
Til de som har sett litt på gatebil så ser de at jeg har kjøpt deler fra svenskenes Badster biler.
Coupetaket i carbon har to funksjoner:
1. Styre lufte under/over vinge på en bedre måte enn det rette vinduet bak klarer
2. Ventilere motorrommet. Det er flere gitter bak som slipper ut luft enn originalt.
Original turbovinge har jeg prøvd. Det fungerer kun til show. Fronten på Speedster gir ca 20-40 kilo downfors på fronten i 160 km/t. Dette skal holde. Men når en vinge trykkes på hekken så må fronten ned en cm i forhold til hekken for å være sikker på at den ikke mister vinkelen under bil som naturlig gir undertrykk og suger bilen ned i marken.
Jeg har en stor diffusor også for å avhjelpe elendig orginal hekk aerodynamikk.
Last edited by BAre Racing on 13 Apr 2012 08:55, edited 1 time in total.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Takk takk. Blir nok mer spiselig når alt lakkes i samme farge.hagenisse wrote:Den ser skikkelig tøff ut. Vanlig 2,2 regner jeg med?
Jeg har nok litt motortuning, men ikke mer enn at jeg sover trygt om natta
Bedre lufttilførsel og eksosutslipp gjør underverker på z22se motorene. Selv uten yttligere ECU tuning kan man få ut 169Hk kun på bedre pusting. Akkurat innenfor 15% regel om effektavvik.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
-
- Posts: 40
- Joined: 25 Jul 2011 20:51
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Da sitter jeg på båten til Hirtshals og er klar for 22 grader og sol på Nürburgring i helga. Satser på ny pers udenr 8.30 med gode marginer.
Jeg fikk bronsjemedalje under NM i Autoslalom i helga og er storfornøyd med det. Var sleip bane første runde.
Jeg fikk bronsjemedalje under NM i Autoslalom i helga og er storfornøyd med det. Var sleip bane første runde.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Gratulerer! Ha en strålende tur til Ringen!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Lykke til og vær forsiktig.BAre Racing wrote:Da sitter jeg på båten til Hirtshals og er klar for 22 grader og sol på Nürburgring i helga. Satser på ny pers udenr 8.30 med gode marginer.
Jeg fikk bronsjemedalje under NM i Autoslalom i helga og er storfornøyd med det. Var sleip bane første runde.
Gratulerer og velkommen i den eksklusive gruppen av NSKere med medalje i NM for autoslalåm
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------