BAre Racing sin Badster
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Ja det var den misslykka turen
Antagelig en av de større ulykkene i turistfarthistorien med 8 biler i en krasj. Påfølgende dag var det hundrevis av ferietyskerter med mange runder etter 6 timer stengt søndagen. Det gikk som det måtte. Krasj på krasj og stenginger.
Neste tur blir nok Trackday i en eller annen form og et par korte men effektive kveldstimer noen av dagene rundt.
Kommer bilder fra ringen senere.
Antagelig en av de større ulykkene i turistfarthistorien med 8 biler i en krasj. Påfølgende dag var det hundrevis av ferietyskerter med mange runder etter 6 timer stengt søndagen. Det gikk som det måtte. Krasj på krasj og stenginger.
Neste tur blir nok Trackday i en eller annen form og et par korte men effektive kveldstimer noen av dagene rundt.
Kommer bilder fra ringen senere.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Huffda, synd det ble bomtur. Det er ofte et sjansespill å dra på Ringen nettopp pga at du ikke aner hva som kan skje. Men helger prøver vi bevisst å unngå.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Trist!BAre Racing wrote:Ja det var den misslykka turen
Antagelig en av de større ulykkene i turistfarthistorien med 8 biler i en krasj. Påfølgende dag var det hundrevis av ferietyskerter med mange runder etter 6 timer stengt søndagen. Det gikk som det måtte. Krasj på krasj og stenginger.
Neste tur blir nok Trackday i en eller annen form og et par korte men effektive kveldstimer noen av dagene rundt.
Kommer bilder fra ringen senere.
Vi var der tor 16/9-20/9 og fikk 35-50 Runder, så det ble kjøring torsdag,fredag,lørdag,søndag og Mandag.
Vi var heldige ang ulykker, kun stengt 2 ganger grunnet småskader/rydding.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Det ble i allefall en bra sesongavslutning på Rudskogen i går. Kjørte 70 runder og fikk tilslutt en ny pers med 1.2 sekunder.
Last edited by BAre Racing on 13 Apr 2012 08:55, edited 1 time in total.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Morro!BAre Racing wrote:Det ble i allefall en bra sesongavslutning på Rudskogen i går. Kjørte 70 runder og fikk tilslutt en ny pers med 1.2 sekunder.
http://camillast.com/wp-content/uploads ... AM2219.jpg
Kjørte du med det take i går ? Prøvde å se etter bilen din.
Var vell 2-3 stk Badstere der i går så det ut som ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Tsudo grenrør til Cheverolet Cobalt SS omsveiset fra første flens av meg. Må nok frisere litt i bagasje på original bil ja. men ikke mye.ferg wrote:Hei, hvilken merke eksosanlegg var det i bildet? Har hørt at et 4-2-1 anlegg er "bra for dreiemoment". Det høres kanskje ut som en overforenkling, men har du en formening? Fikk du montert den uten å lage hull i bagasjerommet?
Hilsen!
Er nok bra mer effekt i dette enn originalt og er som du sier mer moment å hente på 4-2-1.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Re: BAre Racing sin Badster
Turen til Nûrburgring gikk fint men nå er det så mye tullball rundt høytider og langhelger at jeg ikke gidder å dra ned i slike perioder. Har hørt om mer velykka opplegg (i tillegg til svar over) med en trackday og 3-4 kveldstimer der man får mye mer runder enn på en langhelg i ville vest kaos. Påsketur blir jo nærmest men er ikke sikker på om jeg drar da. Skal sjekke Trackdaydatoer. Påsken er også tidlig i år så blir spennende.
Fikk meg noen runder på nye Rudskogen med Ferdinand motor rett etter Tysklandsturen og fant bildet av det litt senere. (se under)
Vingen fungerer over all forventning. Veldig trygg over små hopp og ved hard innbremsing da hekken kan skli ut litt.
Fikk meg noen runder på nye Rudskogen med Ferdinand motor rett etter Tysklandsturen og fant bildet av det litt senere. (se under)
Vingen fungerer over all forventning. Veldig trygg over små hopp og ved hard innbremsing da hekken kan skli ut litt.
Last edited by BAre Racing on 13 Apr 2012 08:56, edited 1 time in total.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Re: BAre Racing sin Badster
Til helgen blir det årets første Ringtur. Litt tidlig men tar det som en kosetur samt få hjem litt bildeler som er kjøpt men som er for store for posten.
Har koset litt med spedster i vinter.
Støpt ny innsugsboks i fiber/epoxy
lagt opp to 3" innsugsrør ut i ventilasjonshull.
Sveiset 2 alukon/trompeter med feste til innsugsrør
Sveiset om eksosen og grenrøret. Veier 5 kilo mindre og er enklere å bygge om senere ved behov.
Senere kommer det ny carbonvinge.
Luftfilter er laget integrert i boksen. Design og teori går hånd i hånd så alle sylindre vil få like mye luft. Første gang jeg har støpt fiberdeler og frister til gjentagelse når man kjenner vekt og ser andvendelse.
Fått lånt Alu TIG så blitt litt mer hjulpen på å lage ting i alu. Nytt vingefeste vil bli i alu. Ned med vekt der også...
Har koset litt med spedster i vinter.
Støpt ny innsugsboks i fiber/epoxy
lagt opp to 3" innsugsrør ut i ventilasjonshull.
Sveiset 2 alukon/trompeter med feste til innsugsrør
Sveiset om eksosen og grenrøret. Veier 5 kilo mindre og er enklere å bygge om senere ved behov.
Senere kommer det ny carbonvinge.
Luftfilter er laget integrert i boksen. Design og teori går hånd i hånd så alle sylindre vil få like mye luft. Første gang jeg har støpt fiberdeler og frister til gjentagelse når man kjenner vekt og ser andvendelse.
Fått lånt Alu TIG så blitt litt mer hjulpen på å lage ting i alu. Nytt vingefeste vil bli i alu. Ned med vekt der også...
Last edited by BAre Racing on 13 Apr 2012 08:53, edited 1 time in total.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Re: BAre Racing sin Badster
Kul bil og kongeprosjekt... kult at du lager så mye selv!
Oslo Felgretting - Alt i oppussing og oppretting av alle felger
1997 TVR Chimaera 4.0 V8
x1988 Mercedes 190e 3.0
x1985 Golf GTi
1997 TVR Chimaera 4.0 V8
x1988 Mercedes 190e 3.0
x1985 Golf GTi
Re: BAre Racing sin Badster
Morrsom sak dette også :
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Re: BAre Racing sin Badster
Så passe morsk ut den ja.
Jeg har bestilt litt mer understellsdeler og skal sette opp understell etter god utprøvd teori. Det har vært litt lempfeldig frem til nå, men jeg kjører så mye og variert at jeg er avhengi av at det meste er under kontroll.
Skal lage meg kjørebok der instillinger jeg vet fungerer til ulike formål noteres. Stabstag/hjulvinkler og bound/rebound samt ridehight.
Det første jeg skal gjøre er å fjerne bumpstear. Jeg har laget ett stativ for måleur som skal lene seg mot innstilt bil uten framhjul. Navet skal ha en plate med cm mål og så beveger jeg spindel/nav opp og ned og ser hvor mange tideler eller millimeter hjul beveger seg toe ut ved kompresjon (som i en sving)
Jeg har kjøpt kortstyring med endret opphengshøyde og Sektor111 V2 styrearmer som senker yttre styrekule ca 1 cm. Håpet er å få nøytral styring som originalt med original høyde. Bil er nå senker 30 mm så utgjør nok litt på styrefølelse og slipangle. I Autoslalom er den i allefall meget understyrt, noe den var litt mindre før senk.
Jeg har bestilt litt mer understellsdeler og skal sette opp understell etter god utprøvd teori. Det har vært litt lempfeldig frem til nå, men jeg kjører så mye og variert at jeg er avhengi av at det meste er under kontroll.
Skal lage meg kjørebok der instillinger jeg vet fungerer til ulike formål noteres. Stabstag/hjulvinkler og bound/rebound samt ridehight.
Det første jeg skal gjøre er å fjerne bumpstear. Jeg har laget ett stativ for måleur som skal lene seg mot innstilt bil uten framhjul. Navet skal ha en plate med cm mål og så beveger jeg spindel/nav opp og ned og ser hvor mange tideler eller millimeter hjul beveger seg toe ut ved kompresjon (som i en sving)
Jeg har kjøpt kortstyring med endret opphengshøyde og Sektor111 V2 styrearmer som senker yttre styrekule ca 1 cm. Håpet er å få nøytral styring som originalt med original høyde. Bil er nå senker 30 mm så utgjør nok litt på styrefølelse og slipangle. I Autoslalom er den i allefall meget understyrt, noe den var litt mindre før senk.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Re: BAre Racing sin Badster
Vårsesongen gikk med til å reparere alle skader på speedster. Det gikk med en del timer så tenkte å prøve plastidipp et par år for å se att all glassfiber holder der det er reparert. Skikkelig lakk får bli senere for det ser ut som dippen holder greit.
Bilen har fått luftjekker for å enkelt heve bil ved dekkskift og understells sjekk. To av de største fiberskadene var nettopp jekk som har rast av aluramme og opp kanalen
http://i1203.photobucket.com/albums/bb3 ... G_1196.jpg
Bilen har fått luftjekker for å enkelt heve bil ved dekkskift og understells sjekk. To av de største fiberskadene var nettopp jekk som har rast av aluramme og opp kanalen
http://i1203.photobucket.com/albums/bb3 ... G_1196.jpg
Last edited by BAre Racing on 24 Sep 2013 10:21, edited 2 times in total.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Re: BAre Racing sin Badster
Vekten startklar med alt fylt opp (48 liter tank) er 873 kg. Dette er orginalvekt. Batteri veier 4,5 kilo og hekken og eksos er frisert mye for å erstatte vekt av 4 punkt seler, stabstag bak, vinge med fester til ramme og vekten av luftjekkene.
http://i1203.photobucket.com/albums/bb3 ... G_1197.jpg
http://i1203.photobucket.com/albums/bb3 ... G_1197.jpg
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7