Page 1 of 3

BAre Racing sin Badster

Posted: 15 Sep 2011 15:00
by BAre Racing
Hei alle sammen.
Jeg har vært medlem av Opel Motorsport klubb i 10 år men ser mitt snitt til å bli med en klubb til som kanskje er enda mer rettet inn mot min hovedinteresse: Kjøre sportsbil på bane.

Bilen jeg bruker aktivt nå er en Speedster 2001 mod. Den er modifisert en del med tanke på aktiv kjøring, men kan kjøres langs vanlig vei også.

I dag har jeg vært på hjulstilling og er klar for NM i Autoslalom i Bergen 24 September.
28 September drar jeg til Nürburgring for 5 gang på to år.

Posted: 15 Sep 2011 15:57
by anders951
Hei, du linker til lukket forum ;) tror desverre de færreste vil regge seg på opel forumet, selv om de fleste synes speedster er knall!

Posted: 15 Sep 2011 16:25
by BAre Racing
Forumet var vist litt tungvindt i forhold til Opelforumet.....her måtte man skalere avatar og laste bilder inn på mellomlagring på nett istedefor rett til forumet. Men men 8) Oppretta ei fotobøtte så da blir det årnings.

Posted: 15 Sep 2011 20:08
by hmsilset
Ser ut som en morsom bil :) Tøft med 2 scoop :)

Posted: 15 Sep 2011 20:37
by BAre Racing
Ett scoop til varm fører og ett til varmt motorrom :wink:

Posted: 15 Sep 2011 21:45
by Luigi
Fet bil, men hvorfor står det en vinge der bak? Med frontsplitter, kamm-hekk og venturi bak, burde den ha minimal eller negativ effekt på marktrykket. Bare lurer ...

Posted: 15 Sep 2011 21:47
by anders951
han har slik bil som går fort, de trenger vinger :) ref topgear episoden der stor produsent hadde bil uten vinge, og nå har bil med vinge.

Posted: 15 Sep 2011 21:55
by hagenisse
Den ser skikkelig tøff ut. Vanlig 2,2 regner jeg med?

Posted: 16 Sep 2011 07:57
by BAre Racing
Luigi wrote:Fet bil, men hvorfor står det en vinge der bak? Med frontsplitter, kamm-hekk og venturi bak, burde den ha minimal eller negativ effekt på marktrykket. Bare lurer ...
Speedster har 60 kilo negativ downforce i 160. Dette gjør det svært ustabil i innbremsing i høy hastighet og øker risken for lift off overstear. Jeg har opplevd det siste på Nürburgring så fant ut at det er på tide med litt kunstig åndedrett.

Til de som har sett litt på gatebil så ser de at jeg har kjøpt deler fra svenskenes Badster biler.

Coupetaket i carbon har to funksjoner:
1. Styre lufte under/over vinge på en bedre måte enn det rette vinduet bak klarer
2. Ventilere motorrommet. Det er flere gitter bak som slipper ut luft enn originalt.

Original turbovinge har jeg prøvd. Det fungerer kun til show. Fronten på Speedster gir ca 20-40 kilo downfors på fronten i 160 km/t. Dette skal holde. Men når en vinge trykkes på hekken så må fronten ned en cm i forhold til hekken for å være sikker på at den ikke mister vinkelen under bil som naturlig gir undertrykk og suger bilen ned i marken.

Jeg har en stor diffusor også for å avhjelpe elendig orginal hekk aerodynamikk.

Posted: 16 Sep 2011 08:17
by BAre Racing
hagenisse wrote:Den ser skikkelig tøff ut. Vanlig 2,2 regner jeg med?
Takk takk. Blir nok mer spiselig når alt lakkes i samme farge.

Jeg har nok litt motortuning, men ikke mer enn at jeg sover trygt om natta 8)

Bedre lufttilførsel og eksosutslipp gjør underverker på z22se motorene. Selv uten yttligere ECU tuning kan man få ut 169Hk kun på bedre pusting. Akkurat innenfor 15% regel om effektavvik.

Image

Posted: 19 Sep 2011 14:59
by M.Engelsen
Rå bil :D
Artig med flere Speedstere i byn ja.
Hvor i områdene holder du til da?

Og hvor mye masing og grining som må til for og få ta en glassfiberform av den bakluken din..? Skulle kjøpe en hos svenskene, men der var det aldri svar og få igjen :P

Posted: 19 Sep 2011 22:15
by BAre Racing
Custommania er lagt ned. Får ikke kjøpt mer der. Tror ikke jeg vil bruke carbontaket som mal til andre tak nå i første omgang.

Autoslalom utgår om mye regn. Blir heller RS trackday søndag.

Posted: 28 Sep 2011 15:28
by BAre Racing
Da sitter jeg på båten til Hirtshals og er klar for 22 grader og sol på Nürburgring i helga. Satser på ny pers udenr 8.30 med gode marginer.

Jeg fikk bronsjemedalje under NM i Autoslalom i helga og er storfornøyd med det. Var sleip bane første runde.

Posted: 28 Sep 2011 22:58
by webmaster
Gratulerer! Ha en strålende tur til Ringen!

Posted: 29 Sep 2011 10:48
by henning
BAre Racing wrote:Da sitter jeg på båten til Hirtshals og er klar for 22 grader og sol på Nürburgring i helga. Satser på ny pers udenr 8.30 med gode marginer.

Jeg fikk bronsjemedalje under NM i Autoslalom i helga og er storfornøyd med det. Var sleip bane første runde.
Lykke til og vær forsiktig.
Gratulerer og velkommen i den eksklusive gruppen av NSKere med medalje i NM for autoslalåm :wink: