En liten pusekatt
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
En liten pusekatt
Grappas Gran Turismo Garasje presenterer en ny 12-sylindret vogn for sofistikerte aristokrater.
Smak gjerne på ordene Jaguar og 12-sylindre.
Mark 1 XJ-S(rubberbumber) er omtrent umulig å finne som venstrestyrt(høyrestyrt også, for den del)med eurospec i skapelig tilstand. Bare prøv, så skal du se......
Nå er bilen registrert med Bærumsskilter som seg hør og bør på en Jaguar
Connolly leahter and Walnut
KVES!!!
Smak gjerne på ordene Jaguar og 12-sylindre.
Mark 1 XJ-S(rubberbumber) er omtrent umulig å finne som venstrestyrt(høyrestyrt også, for den del)med eurospec i skapelig tilstand. Bare prøv, så skal du se......
Nå er bilen registrert med Bærumsskilter som seg hør og bør på en Jaguar
Connolly leahter and Walnut
KVES!!!
Ha ha, du er koko Grapz! Du snakker om bil som oser luksus og detaljer. Nesten ikke krom, men speilene har fått et lag. Den bakruta, krumminga på taket og "vingene" er bare helt verst. Er ganske sikker på at "koste snø av bilen" ikke var designkriterie da denne var på tegnebrettet
Skulle forresten likt å vite hva de som kjørte XJS V12 dengang da, kjører i dag.
Skulle forresten likt å vite hva de som kjørte XJS V12 dengang da, kjører i dag.
Engelsk landbruksmekanikk på sitt aller fineste.
Gratulerer.
Gratulerer.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
"vingene" - vet du hvorfor det ble slik?Luigi wrote:Ha ha, du er koko Grapz! Du snakker om bil som oser luksus og detaljer. Nesten ikke krom, men speilene har fått et lag. Den bakruta, krumminga på taket og "vingene" er bare helt verst. Er ganske sikker på at "koste snø av bilen" ikke var designkriterie da denne var på tegnebrettet
Skulle forresten likt å vite hva de som kjørte XJS V12 dengang da, kjører i dag.
Ja, krom og svart = merkelig. Feit kromlist på frontruta, ei mindre på bakruta, krominnramming rundt lyktene og helkrom i speilene sammen med "shadowline" på resten er sært. Grillen skal ha krominnramming og jeg har en ny jeg skal sette på.
Selv om dette er Autoshite fra over øverste hylle, tror jeg disse blir svært ettertraktede etterhvert. Som sagt; Du sliter "big time" med å finne en Mark 1 som er bra og særlig når det kommer til rust. Det som gjør dem til litt nede i øyeblikket er at modellen ble produsert fram til 1996, og dermed tar det litt lenger tid å få klassikerstatus. E-type-historien er nok ganske lik, og alle vet hva en tidlig "flatfloor E" gjerne koster i dag. En ting er sikkert - det blir ikke fler av dem.................
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
Maserati Merak og Lancia Montecarlo har samme opplegget, men der har streberne en funksjon i forbindelse med midtmotoren. Den steile bakruta sørger for lavtrykksone over motorrommet (og plass til motoren) mens streberne hjelper til med aerodynamisk retningsstabilitet. Uten streberne hadde flaten til panseret fungert som en opp-ned venturi-flate (diffuser) og du hadde fått vakuum over motoren. Ikke bragrappa speziale wrote:"vingene" - vet du hvorfor det ble slik?
I XJS-ens tilfelle er det vel mer en kosmetisk greie (coupé-look) kombinert med flat bakrute som i sin tur lager det dype koffertrommet.
Eller så har du en god historie på lager som jeg nå har ødelagt
Forøvrig så vi jo hva som skjedde med XJ40-en da de glemte å stive opp koffertseksjonen med slike strebere
Regner med du mener XJS Mk I og ikke Jaguar Mk Igrappa speziale wrote:Selv om dette er Autoshite fra over øverste hylle, tror jeg disse blir svært ettertraktede etterhvert. Som sagt; Du sliter "big time" med å finne en Mark 1 som er bra og særlig når det kommer til rust.
Biler som XJS er fascinerende i mitt hode. Når man har en bil der folk lurer på følgende i denne rekkefølgen:
1. Er det lett å få tak i deler?
2. Bruker den mye bensin?
... da har man funnet rett bil. De som vil ha det enkelt ser vi jo hver dag på E18 med Audiene og Toyotaene sine
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Ikke ødelagt, men du var inne på det med Merak og Lancia MC.Luigi wrote:grappa speziale wrote:"vingene" - vet du hvorfor det ble slik?
Eller så har du en god historie på lager som jeg nå har ødelagt
Jaguars plan var faktisk å lage en midtmotorisert bil, men å få tolveren inn baki der viste seg å bli problematisk. Designet ble beholdt til tross for at bilen ble en frontmotorbil. Så sier i hvertfall forståsegpåerne.........
Hvis de sier det så kan det jo godt være et snev av sannhet i det, men det kan jo også hende de mikser det hele sammen med Jaguars Le Mans-bil (som aldri ble noe av) XJ13. Den hadde midtmontert V12, og da racingprosjektet gikk i toiletten puttet de tolveren inn foran i E-Type istedet.
Men det er nå samma det. Vi vet jo i hvilken ende av bilen motoren endte opp, og streberne er tross alt et XJS-varemerke godt som noe
Men det er nå samma det. Vi vet jo i hvilken ende av bilen motoren endte opp, og streberne er tross alt et XJS-varemerke godt som noe
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Da lar vi saken ligge. Man skal ikke ødelegge en god historie med fakta
Det var forresten "fakta" i mange år at den barometriske kompensatoren i Alfas mekaniske innsprøytningspumper ble fylt med olivenolje av god kvalitet på fabrikken, men stoffet viste seg å være glykol Et faktum vi like godt kunne vært foruten ...
Det var forresten "fakta" i mange år at den barometriske kompensatoren i Alfas mekaniske innsprøytningspumper ble fylt med olivenolje av god kvalitet på fabrikken, men stoffet viste seg å være glykol Et faktum vi like godt kunne vært foruten ...
<Like>Luigi wrote:Da lar vi saken ligge. Man skal ikke ødelegge en god historie med fakta
Det var forresten "fakta" i mange år at den barometriske kompensatoren i Alfas mekaniske innsprøytningspumper ble fylt med olivenolje av god kvalitet på fabrikken, men stoffet viste seg å være glykol Et faktum vi like godt kunne vært foruten ...
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Akkurat som man ikke skal ødelegge gode diskusjoner med saklige argumenter.Luigi wrote:Da lar vi saken ligge. Man skal ikke ødelegge en god historie med fakta
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Jippi!
I dag kom det en etterlengtet pakke med en helt ny teppesats fra
http://www.lakewell.com/ - et firma jeg har handlet med tidligere. Svært god kvalitet og helt greie priser.
Nye tepper vil forhåpentligvis løfte inntrykket et par hakk og bilen begynner nå å bli sånn som jeg ønsker at den skal være. Grillen er også byttet ut til en forkrommet med "S-emblem", slik det skal være.
Det har blitt noen fine turer i det flotte høstværet og bilen er svært behagelig og stille - som en ekte GT bør være.
Det er mange som lurer på hva det er for noe og når jeg sier Jaguar, får jeg ofte til svar at "de ser da ikke sånn ut" - moro!
I dag kom det en etterlengtet pakke med en helt ny teppesats fra
http://www.lakewell.com/ - et firma jeg har handlet med tidligere. Svært god kvalitet og helt greie priser.
Nye tepper vil forhåpentligvis løfte inntrykket et par hakk og bilen begynner nå å bli sånn som jeg ønsker at den skal være. Grillen er også byttet ut til en forkrommet med "S-emblem", slik det skal være.
Det har blitt noen fine turer i det flotte høstværet og bilen er svært behagelig og stille - som en ekte GT bør være.
Det er mange som lurer på hva det er for noe og når jeg sier Jaguar, får jeg ofte til svar at "de ser da ikke sånn ut" - moro!