Volvo S60R AWD
Posted: 06 Aug 2011 14:52
2006 Volvo S60R AWD med 6 tr. manuell girkasse.
Electric silver
Sort skinn med gult gulvteppe og gule felt i dørene
Haldex AWD
Four-C designet av Øhlins - Comfort, Sport og Advanced
Senket 25mm
Polyuretan foringer
Org. 330mm bremser foran og bak
2,5T - 300hk / 400nm
+++
Litt opp operasjonene på bilen:
Forrige eier var litt uforsiktig på tur til hytten og skadet mellomakslingen.
Ny aksel er dyrt, så hvorfor ikke smi litt selv?
Godt merket aksling med nydreid styrehylse for at det skal bli bra! Denne dreide jeg med krympepasning.
Her skal delene møtes, har ingen bilder etter punkting. Skal ta etter sveising i morgen.
Skadene på den gamle akslingen:
Har vært en liten oljelekasje mellom vinkelgir og girkasse, så bestilte opp servicesats med hylse og simeringer og skiftet alt. Dette ble godt som nytt.
Clutchen viste seg heller ikke å være helt god eller...
Den gamle clutchen ver rett og slett totalt havarert! Manøversylinderen derimot var inntakt.
Ny SPEC clutch, type veldig grom!
Og etter sammensetting igjen løste ikke clutchen ut, for tykt lamell! Moro på en jobb som tar såppas tid som dette!
Og downpipe fra Ferrita, flott kunstverk herfra!
Den nye oppgraderingen må jo selvfølgelig testes! Her i Sigdal hos Hebbe:
Oljeskift på bakdiff og olje og filter på Haldex. Fikk flushet clutchen litt.
Nytt oljefilter:
Gammelt og slitt filter:
Tømming av bakdiff:
Og da er alle oljer på bilen skiftet
Kamerafeste i Roksvoll-design, festes ved å kjøre ned ruten å sette denne inn og kjøre opp igjen ruten:
Kamera med bomull over mic for å dempe noe sus:
Lite filmklipp:
http://www.youtube.com/watch?v=HRFtjwNKd24
Operasjon senk:
Operasjon i gang.
Nye fine deler.
Done, kjørt ca. 3 meter. Blir bra når den er innkjørt!
Da er nye foringer på plass, dette gikk som en lek!
Ble fastere i fisken, ser frem til å få på riktige sko
De gamle har i grunn sett sine bedre dager!
Senterbolten brukes opp igjen, rengjort for gummi.
Nytt og fint, ferdig montert.
Electric silver
Sort skinn med gult gulvteppe og gule felt i dørene
Haldex AWD
Four-C designet av Øhlins - Comfort, Sport og Advanced
Senket 25mm
Polyuretan foringer
Org. 330mm bremser foran og bak
2,5T - 300hk / 400nm
+++
Litt opp operasjonene på bilen:
Forrige eier var litt uforsiktig på tur til hytten og skadet mellomakslingen.
Ny aksel er dyrt, så hvorfor ikke smi litt selv?
Godt merket aksling med nydreid styrehylse for at det skal bli bra! Denne dreide jeg med krympepasning.
Her skal delene møtes, har ingen bilder etter punkting. Skal ta etter sveising i morgen.
Skadene på den gamle akslingen:
Har vært en liten oljelekasje mellom vinkelgir og girkasse, så bestilte opp servicesats med hylse og simeringer og skiftet alt. Dette ble godt som nytt.
Clutchen viste seg heller ikke å være helt god eller...
Den gamle clutchen ver rett og slett totalt havarert! Manøversylinderen derimot var inntakt.
Ny SPEC clutch, type veldig grom!
Og etter sammensetting igjen løste ikke clutchen ut, for tykt lamell! Moro på en jobb som tar såppas tid som dette!
Og downpipe fra Ferrita, flott kunstverk herfra!
Den nye oppgraderingen må jo selvfølgelig testes! Her i Sigdal hos Hebbe:
Oljeskift på bakdiff og olje og filter på Haldex. Fikk flushet clutchen litt.
Nytt oljefilter:
Gammelt og slitt filter:
Tømming av bakdiff:
Og da er alle oljer på bilen skiftet
Kamerafeste i Roksvoll-design, festes ved å kjøre ned ruten å sette denne inn og kjøre opp igjen ruten:
Kamera med bomull over mic for å dempe noe sus:
Lite filmklipp:
http://www.youtube.com/watch?v=HRFtjwNKd24
Operasjon senk:
Operasjon i gang.
Nye fine deler.
Done, kjørt ca. 3 meter. Blir bra når den er innkjørt!
Da er nye foringer på plass, dette gikk som en lek!
Ble fastere i fisken, ser frem til å få på riktige sko
De gamle har i grunn sett sine bedre dager!
Senterbolten brukes opp igjen, rengjort for gummi.
Nytt og fint, ferdig montert.