M.Engelsen's Opel Speedster

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

hagenisse wrote:Helt konge med vingen!

Jammen på tide at jeg får meg speedster også.. :?
Helt enig! Opel Speedster og gt er sterkt undervurderte sportsbiler
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Speedster, ja, GT? Not so much...:-)

(Snakker da om den siste)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
THB
Posts: 1037
Joined: 03 May 2004 15:34
Location: Trondheim
Contact:

Post by THB »

Kanskje ikke, men det skal sies at GT har falt mye i pris de siste årene. Denne f.eks. har stått til salgs leeenge her i byen nå, mener de startet på rundt 650.000 kr når jeg var innom og så på den for første gang for et par år siden...

Enig i at Speedster er en kjempebil, ikke så rart det siden det er en Lotus Elise med litt annen motor og karosseri ;)
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)

X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
M.Engelsen
Posts: 40
Joined: 25 Jul 2011 20:51

Post by M.Engelsen »

Slett
Last edited by M.Engelsen on 02 Jul 2012 13:25, edited 1 time in total.
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Enig i at Speedster er en kjempebil, ikke så rart det siden det er en Lotus Elise med litt annen motor og karosseri ;)
Speedster har en litt annen bakramme som er "bredere" for å få plass til den større opelmotoren, så Speedstern er ypperlig til å sette feks V8 i, Alt ifra Corvette motor til Jaguar V8 om en fortsatt vil ha "engelsk" motor i den. :)

Men det er en kjempegøyal bil, helt klart.. :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Pompiuses
Posts: 42
Joined: 17 Jul 2003 09:16

Post by Pompiuses »

M.Engelsen wrote:Ja, er en utrolig artig bil som kan annbefales!

Kunne godt tenkt meg pittelitt mere futt i bilen.
Noen tips til hva jeg burde gjøre?
Er liksom ikke så mange andre jeg kan spørre.. :D
Du kan jo høre med Protrim, de er vel de med lengst erfaring i å tune Opel her i landet.
[:] 92 Civic EG Hatch - Track whore
[x] 99 Integra Type-R - fun=dc²
THB
Posts: 1037
Joined: 03 May 2004 15:34
Location: Trondheim
Contact:

Post by THB »

Regner med du kjenner til denne ? http://www.vx220.org.uk/
Sikkert noen gode tips å plukke opp der.
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)

X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

M.Engelsen wrote:Kunne godt tenkt meg pittelitt mere futt i bilen.
Noen tips til hva jeg burde gjøre?
Du kunne jo tatt en 2.2 JTS fra en pre-2007 Alfa 159/Brera/Spider og puttet inn. Det er samme blokka som i Speedsteren (GM L61), bare med Alfa-bunn, Alfa-topp, variabel ventiltiming på begge sider, variabelt innsug og 185 hk originalt ;) Peak hk er også 7-800 rpm lengre opp.

Den vanlige garasjetrimminga med kammer, turbo og slike lurium-ting er ikke helt enkel å få til på motorer med direkteinnsprøytning, men jeg har sett kompressorkit til amerikanske L61-motorer.

Ut over dette er jeg litt usikker på hvorfor man må sprite opp en bil med 150 hk på 900 kg. Men men ...
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Jeg trodde hovedproblemet til motoren i speedster var at den er kjedelig?

Det sagt, så hører jeg flere exige-eiere si at den vanlige 190hkish-toyota saken er for slapp. Det har jeg også vanskelig for å forstå :)
M.Engelsen
Posts: 40
Joined: 25 Jul 2011 20:51

Post by M.Engelsen »

Slett
Last edited by M.Engelsen on 02 Jul 2012 13:26, edited 1 time in total.
User avatar
QuaTTro
Posts: 425
Joined: 11 May 2006 18:21
Location: Oslo
Contact:

Post by QuaTTro »

Thorney i England har mye trimdeler til Speedster blaa. headers
http://www.thorneymotorsport.co.uk/products/
01 Opel Speedster #1232 leke
13 Opel Ampera EREV bil
x 00 Audi TT Quattro
M.Engelsen
Posts: 40
Joined: 25 Jul 2011 20:51

Post by M.Engelsen »

Slett
Last edited by M.Engelsen on 02 Jul 2012 13:26, edited 1 time in total.
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Post by rayb »

Vel.... dersom du virkelig VIL vite det.

blå (eller nesten alle andre farger) > brun

Alltid. Uansett.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

rayb wrote:Vel.... dersom du virkelig VIL vite det.

blå (eller nesten alle andre farger) > brun

Alltid. Uansett.
Helt enig.
For meg betyr brunt bare gale ting... Rust, bærsj, etc....
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Da må jo en rustfri brun bil være et bra statement ;)
Som en BMW som kjører med vanlige nærlys, liksom ... ?
Post Reply