M.Engelsen's Opel Speedster
På Elisen min så går det ikke ann å senke så mye. Hjulene kan ta borti innersermene, og gnage hull i plastkassa til kjørelysene (mine lyskasser berer preg av hard experimentering)
Men en fordel å ha høyere bakkeklaring bak enn foran med 10-15mm.
Med demperne jeg har nå så kan jeg senke så gulvet på bilen ligger helt ned på bakken (en liten bivirking av å ha customdemoere). men bilen er ikke kjørbar om du nermer deg 90mm bakkeklaring foran pga dekk som kan ta borti iinnerskejrmer og ødlegge ting.
Har og funnet ut at Toyo R888 205/55R16 passer ikke foran heller, alt for mye profil på dekkene, i grunn for bredt, og skal en ha litt lett senk så blir dekket alt for høyt og (med ca 10-15mm)
195/50R16 passer derimot perfekt.
Hadde vært noe å fått på litt bredere dekk overalt på doningen, kjører med 235/45R17 bak nå, ingen problemer med det, kan prøve 245 neste sessong.. (sliter litt med traction på tørt enda)
Men en fordel å ha høyere bakkeklaring bak enn foran med 10-15mm.
Med demperne jeg har nå så kan jeg senke så gulvet på bilen ligger helt ned på bakken (en liten bivirking av å ha customdemoere). men bilen er ikke kjørbar om du nermer deg 90mm bakkeklaring foran pga dekk som kan ta borti iinnerskejrmer og ødlegge ting.
Har og funnet ut at Toyo R888 205/55R16 passer ikke foran heller, alt for mye profil på dekkene, i grunn for bredt, og skal en ha litt lett senk så blir dekket alt for høyt og (med ca 10-15mm)
195/50R16 passer derimot perfekt.
Hadde vært noe å fått på litt bredere dekk overalt på doningen, kjører med 235/45R17 bak nå, ingen problemer med det, kan prøve 245 neste sessong.. (sliter litt med traction på tørt enda)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
-
- Posts: 40
- Joined: 25 Jul 2011 20:51
-
- Posts: 40
- Joined: 25 Jul 2011 20:51
-
- Posts: 40
- Joined: 25 Jul 2011 20:51
Jeg kjølrte 16k km første sommern jeg hadde min, og andre sommern kjørte jeg 18k km, og over halvparten av de var på bane.
I år ligger jeg på rett udner 10k km, men jeg har noen bugs jeg vil fikse før jeg kjører så mye på bane igjen.
(flytting av oljefilterholder, slik at den ikke er i nerheten av noe varmt som feks eksos, og så få på ett par oljekjølere til, noen nye komponenster i bremsesystemet, så snakker man track-duty igjen. )
I år ligger jeg på rett udner 10k km, men jeg har noen bugs jeg vil fikse før jeg kjører så mye på bane igjen.
(flytting av oljefilterholder, slik at den ikke er i nerheten av noe varmt som feks eksos, og så få på ett par oljekjølere til, noen nye komponenster i bremsesystemet, så snakker man track-duty igjen. )
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Da har du jammen vært ivrig!Shadow_iX wrote:Jeg kjølrte 16k km første sommern jeg hadde min, og andre sommern kjørte jeg 18k km, og over halvparten av de var på bane.
Tilsvarer jo 360 runder på ringen eller over 4700 runder på Rudskogen!
På en sommer..?
-MY11 Volvo XC60 D5 AWD
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
-
- Posts: 40
- Joined: 25 Jul 2011 20:51
Jeg kjørte en del på bane i perioden 2003 til mitt andre motorras i midten av sommern 2007. Kjørte vel 4-6 ganger i uka på det værste.
Var litt over gj-snitt interesert i banekjøring, er det enda, men det er dissa penga det står på da..
Var litt over gj-snitt interesert i banekjøring, er det enda, men det er dissa penga det står på da..
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Så du skrev ikke feil..?
Over 9kkm på en sommer på bane?
Det er dypt imponerende, tviler på at mange andre i Norge har så mange runder tilsammen en gang!
Jeg har hatt maks 300 runder per sesong anslår jeg, og det var de årene hvor jeg kjørte eksepsjonelt mye (etter min mening). Jeg må ha den aktiviteten i 16 år for å ta deg igjen da. Hehe.
Over 9kkm på en sommer på bane?
Det er dypt imponerende, tviler på at mange andre i Norge har så mange runder tilsammen en gang!
Jeg har hatt maks 300 runder per sesong anslår jeg, og det var de årene hvor jeg kjørte eksepsjonelt mye (etter min mening). Jeg må ha den aktiviteten i 16 år for å ta deg igjen da. Hehe.
-MY11 Volvo XC60 D5 AWD
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
Det er jo helt rått.eirikoo wrote:Da har du jammen vært ivrig!Shadow_iX wrote:Jeg kjølrte 16k km første sommern jeg hadde min, og andre sommern kjørte jeg 18k km, og over halvparten av de var på bane.
Tilsvarer jo 360 runder på ringen eller over 4700 runder på Rudskogen!
På en sommer..?
Jeg har bare fått ca 35-40 runder på Ringen, men ca 250 runder på Nye Rudskogen i år.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Den gikk iallefall 10.000km totalt, men det blir jo langt flere kilometer på vei til treff enn på treff.PeR4 wrote:Vet du ca hvor mange km Z3en fikk på bane i år?
Kjørte 1 treff på Knutstorp, 1 på Karlskoga, 4 på våler og 6 på Rudskogen i år. Litt mindre enn tidligere dessverre. Skulle gjerne kjørt mer på Knutstorp og mindre på Rudskogen også.