M.Engelsen's Opel Speedster
Metallic brunlakkert Speedster havner fort i klassen "hva fanden tenkte eieren på?" når vi skriver 2030 og en stakkar skal restaurere klassikeren tilbake til originalskick. Eventuelt kan man jo håpe at brunfargen kommer inn under paraplyen "tidsriktige modifiseringer". Men hva vet vel jeg. Det som før het "bad taste party" heter jo nå "70-tallsfest". Lizm.
Mitt forhenværende prosjekt ble etter alt å dømme lakkert metallic Candy Apple Red en gang på 80-tallet. Ikke spesielt sobert når den originale lakken var veldig flat rød, men akk så kult det var ... i 1985.
Jeg bare nevner det.
Men som en hyllest til BMW-en til Hennings opphav, så funker det!
Mitt forhenværende prosjekt ble etter alt å dømme lakkert metallic Candy Apple Red en gang på 80-tallet. Ikke spesielt sobert når den originale lakken var veldig flat rød, men akk så kult det var ... i 1985.
Jeg bare nevner det.
Men som en hyllest til BMW-en til Hennings opphav, så funker det!
-
- Posts: 40
- Joined: 25 Jul 2011 20:51
Man skal aldri si aldri. Slike biler har en lei tendens til å overleve både to og tre eiere. Det går forresten en Panhard Dyna X her i Bærum. Tipper første eieren ikke så for seg at den ville eksistere i pen bruksstand 60 år etter at han kjøpte denM.Engelsen wrote:Noe orginalare prosjekt blir den aldri
-
- Posts: 40
- Joined: 25 Jul 2011 20:51
-
- Posts: 40
- Joined: 25 Jul 2011 20:51
-
- Posts: 40
- Joined: 25 Jul 2011 20:51
-
- Posts: 40
- Joined: 25 Jul 2011 20:51
-
- Posts: 40
- Joined: 25 Jul 2011 20:51
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Flere Bergensere med speedster ja Har truffet den bilen din et par ganger i trøndelag i fjord og rett før du kjøpte den....
Fra Eikås de bildene over eller?
Kommer du på NM i Autslalom til neste lørdag eller?
Fra Eikås de bildene over eller?
Kommer du på NM i Autslalom til neste lørdag eller?
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
-
- Posts: 40
- Joined: 25 Jul 2011 20:51
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Vil tro at hjulstillling spesielt bak vil stoppe hekk nervøsitet. Be om toe inn bak og litt toe ut forran. Mål høyde forran og bak. 12 og 12.5 cm er bra. Det har jeg på min. For lav ikke bra. Speedster lider mye av bumpstear. Geometri er satt opp etter standard høyde 12.5 og 13.5 cm så skamsenk gjør det værre.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Hmm er ikke standard høyde 140 mm da?
Ellers så er de fleste som jeg har skjønt ,120/130mm foran/bak regnet som en safe høyde uten å ødlegge geometrien.
M.Engelsen syns du nevnet noe om en bolt som hadde tatt kvelden i opphenget ditt vilken var det ?
Ellers gøy med Speedster.
Det planlegges et større europa treff neste år Ringen eller Spa er vel de mest aktuelle akkurat nå men er vist ikke avgjort.Noen som kunne tenke seg det?
Ellers så er de fleste som jeg har skjønt ,120/130mm foran/bak regnet som en safe høyde uten å ødlegge geometrien.
M.Engelsen syns du nevnet noe om en bolt som hadde tatt kvelden i opphenget ditt vilken var det ?
Ellers gøy med Speedster.
Det planlegges et større europa treff neste år Ringen eller Spa er vel de mest aktuelle akkurat nå men er vist ikke avgjort.Noen som kunne tenke seg det?
-
- Posts: 40
- Joined: 25 Jul 2011 20:51
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
ja sikkert 140. Hadde bare tall fra e nettside med elise og exige. Samme det. Bak kan du senke til du spyr. Blir bare understyrt i høyhastighetsvinger. Fremme ville jeg byttet armer på senk under 13 cm. Beste er moderasjon og en cm lavere fremme.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7