
Raymonds Exige S240
Re: Raymonds Exige S240
Grattis! Har nesten ikke fått kjørt noe i år, håper på bedre tider...

Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...
) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

Re: Raymonds Exige S240
Er altfor sjelden innom her..
Interessant med konstanteringen din Raymond. Dette med mye kjøring er så lett å glemme og samtidig er jo kjøringen morsomst. Tror mange her skrur for mye sammenliknet med kjøretiden, jeg kjenner meg ihvertfall igjen i dette.
Så det nytter ikke med kun håp om bedre rundetider Jørn, det må kjøres..
Interessant med konstanteringen din Raymond. Dette med mye kjøring er så lett å glemme og samtidig er jo kjøringen morsomst. Tror mange her skrur for mye sammenliknet med kjøretiden, jeg kjenner meg ihvertfall igjen i dette.
Så det nytter ikke med kun håp om bedre rundetider Jørn, det må kjøres..

Re: Raymonds Exige S240
Nå er det jo ikke sånn at jeg IKKE har skrudd, men jeg har endelig hatt tid til å gjøre en endring av gangen. Litt camber her, slippe litt på et stab-stag der etc.
Det tok meg godt over halve sesongen å få bilen til å styre som jeg vil, men når den gjør det så kommer også fart og rundetider etterhvert.
Men kjøretrening er helt avgjørende, ingen tvil om det. Jeg har "funnet" over 2 sek rundt banen i løpet av sommern.
Girkassa har fått ganske mye julig i sommer, så jeg velger å bruke penger på å forsterke denne i vinter. Nytt 3. og 4. gir, syncringer i stål, nye lagre samt ny diff med LSD. Kostbart, men da skal den i det minste tåle langt mer juling kommende år.
Jo, og så har jeg begynt å kjøre i regn også. Mindre moro enn tørt, men med en bil som er litt mer forutsigbar enn den var sist jeg prøvde meg på glatta så er jeg i det minste litt midre redd...
Og hvem vet, det kan jo hende det hjelper litt på rundetidene det også
Det tok meg godt over halve sesongen å få bilen til å styre som jeg vil, men når den gjør det så kommer også fart og rundetider etterhvert.
Men kjøretrening er helt avgjørende, ingen tvil om det. Jeg har "funnet" over 2 sek rundt banen i løpet av sommern.
Girkassa har fått ganske mye julig i sommer, så jeg velger å bruke penger på å forsterke denne i vinter. Nytt 3. og 4. gir, syncringer i stål, nye lagre samt ny diff med LSD. Kostbart, men da skal den i det minste tåle langt mer juling kommende år.
Jo, og så har jeg begynt å kjøre i regn også. Mindre moro enn tørt, men med en bil som er litt mer forutsigbar enn den var sist jeg prøvde meg på glatta så er jeg i det minste litt midre redd...
Og hvem vet, det kan jo hende det hjelper litt på rundetidene det også

x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/RaymondBaastad ... hotography
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/RaymondBaastad ... hotography
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Ja, er vel girkassene som kan være det svake punktet. Motorene liker å brukes.
Jeg forsøker å få noe kjøring på is hver vinter. Merker det godt på første treffene på våren hvis det ikke ble iskjøring. Sitter og venter på at rumpa skal komme, eller at hjulene skal låse opp under bremsing. Så jeg har stor tro på å kjøre på vått og is, mener det gir bra reflekser, og derfor en mindre skrekkslagen sjåfør når grensene sjekkes ut på bane. Avslappet=rask
Jeg forsøker å få noe kjøring på is hver vinter. Merker det godt på første treffene på våren hvis det ikke ble iskjøring. Sitter og venter på at rumpa skal komme, eller at hjulene skal låse opp under bremsing. Så jeg har stor tro på å kjøre på vått og is, mener det gir bra reflekser, og derfor en mindre skrekkslagen sjåfør når grensene sjekkes ut på bane. Avslappet=rask

Re: Raymonds Exige S240
Girkasse overhalt - nye lagre, sync-ringer og stash - check
Nytt 3. og 4. git - check
LSD - check
Trackday All Inclusive (28 banedager) - check





Så nå må bare vinteren dø en gang for alle!!!

Nytt 3. og 4. git - check
LSD - check
Trackday All Inclusive (28 banedager) - check
Så nå må bare vinteren dø en gang for alle!!!
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/RaymondBaastad ... hotography
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/RaymondBaastad ... hotography
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Var det noe galt med kassa, i så fall hvordan så det ut inni der?
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...
) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

Re: Raymonds Exige S240
Jeg har hatt skraping i 2. gir på denne i årevis, og det var liksom på tide. Og så har jeg sikla på en LSD i årevis....webmaster wrote:Var det noe galt med kassa, i så fall hvordan så det ut inni der?
Det var skader på huben til 2. gir (forårsaket av ubrukelig sjåfør tror jeg), men det var mest for å være på den sikre siden.
Sent from my iPhone using Tapatalk
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/RaymondBaastad ... hotography
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/RaymondBaastad ... hotography
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Godt å vite, da tåler den litt julig likevel da. 

Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...
) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest