Raymonds Exige S240
Re:
[quote="rayb"
Ja, mulig du har rett i det. Og du vet jo bedre enn de fleste hva det koster å rette en bulket Exige. [/quote]
Har ingen ide jeg, men jeg vet at det tar overaskende lang tid å reparere.
Samtidig er det en av grunnene til at jeg ikke trenger sånne ting til å stå på enda
Ja, mulig du har rett i det. Og du vet jo bedre enn de fleste hva det koster å rette en bulket Exige. [/quote]
Har ingen ide jeg, men jeg vet at det tar overaskende lang tid å reparere.
Samtidig er det en av grunnene til at jeg ikke trenger sånne ting til å stå på enda
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re:
Tør jeg minne om Murphy's lov? Hvis det finnes en måte det kan gå til h****te på, vil det bli gjort på den måten. Som et absolutt minimum ville jeg anbefale å låse girkassa i fri og klistra en lapp på innsida av frontruta med teksten "BILEN STÅR PÅ BUKKER! IKKE SETT I GIR!"rayb wrote:Jeg skal huske detalfheim wrote:Det viktige her er vel uansett å huske på å ikke sette bilen i gir med motoren i gang før dingsene er fjernet.
Joachim
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
Re: Re:
Så det faktum at bilen befinner seg 30 cm høyere over bakken enn det som er vanlig ikke skulle gi meg et clue? Sånn som det er nå setter jeg med inn i bilen, ikke ned, noe som er litt merkelig. Anyways, tror ikke jeg kommer til å starte den en gang før hjulene er på plass.subwoofer wrote:Tør jeg minne om Murphy's lov? Hvis det finnes en måte det kan gå til h****te på, vil det bli gjort på den måten. Som et absolutt minimum ville jeg anbefale å låse girkassa i fri og klistra en lapp på innsida av frontruta med teksten "BILEN STÅR PÅ BUKKER! IKKE SETT I GIR!"
*går tilbake til shoppinglista hos eliseparts*
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S240
Eliseparts ja, skal shoppe litt selv der nå...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
høydejusterbart alternativ..
Hvis navplata sveises på toppen(alternativt legges flatt mot ene siden av topp på "staven" med rundsveis) av den justerbare "staven" på denne: "http://bilder.torshovbil.no/katalogbild ... 333507.png
Da er kostnaden lav, ikke mye jobb og høyden justerbar.
Da er kostnaden lav, ikke mye jobb og høyden justerbar.
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: Exige S240
Klarer ikke å la være å pirke litt tilbake..
Sveise støpejern?
Jeg kjenner få, om noen, som vil ta på seg den jobben. Men når det er sagt har jeg 4 slike i garasjen hvis noen vil prøve seg....
Sveise støpejern?
Jeg kjenner få, om noen, som vil ta på seg den jobben. Men når det er sagt har jeg 4 slike i garasjen hvis noen vil prøve seg....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S240
Tenkte på det,og har ikke prøvd selv. Sannsynligvis er det skrapjern av nokså dårlig kvalitet i de justerbare.
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: Exige S240
Banesesongen er på vei og det er ikke noen større vits å nekte for at jeg er ganske stallstådd etter noe sånt som 6 år uten baneverdig bil... Har allerede kjøpt inn ny bunnpanne og fikk en liten vending fra eliseparts denne uken....
Ny tank, toe links, dekk, 4-punkt, bremseklosser, camber shims etc. En ganske lang liste.
Men ettersom det er influensasesong også så har jeg og delehaugen innledet en intens stirrekonkurranse inntil videre.
Ny tank, toe links, dekk, 4-punkt, bremseklosser, camber shims etc. En ganske lang liste.
Men ettersom det er influensasesong også så har jeg og delehaugen innledet en intens stirrekonkurranse inntil videre.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S240
Hvis du føler at den stirrer på deg, så er nok ikke feberen helt borte enda.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S240
Hmmm... nei, du har nok rett. Dessuten har jeg ikke like fin garasje som deg så jeg venter nok på plussgradene. (I verste fall påsken, men håper egentlig å ha bilen klar til den tid, service hos Lotus i København uka etter)webmaster wrote:Hvis du føler at den stirrer på deg, så er nok ikke feberen helt borte enda.
Faen så mye deler som må byttes for å gjøre denne baneklar. Det var enklere (og en smule billigere) å ha bil med snillere G-krefter.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S240
Jeg mener å huske noen som så stolt uttalte at de skulle bruke penger på sjåføren og ikke bilen jeg, og at det antagelig var vesentlig mer å hente på sjåføroppgradering fremfor biloppgradering.
Så lenge varte det ser jeg
Så lenge varte det ser jeg
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Exige S240
Njaaaa, ikke helt. Jeg har ikke gort noen egentlige oppgraderinger, bare tiltak som skal hindre motorras eller andre mindre katastrofer som visstnok skal stå i kø når man tar denne bilen med på bane.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S240
Tror jeg fortsatt vil hevde at det er mer sansynlig med katastrofer forårsaket av fører enn av ikke oppgraderete deler på bilen
Men for all del, lykke til.
Hva er det egentlig du har bestilt?
Innkjøpslite ønskes. Kanskje jeg burde se på dette jeg også hvis jeg får igjen bilen til våren.
Men for all del, lykke til.
Hva er det egentlig du har bestilt?
Innkjøpslite ønskes. Kanskje jeg burde se på dette jeg også hvis jeg får igjen bilen til våren.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: Exige S240
Sant nok, men alle disse innkjøpene til sammen konster langt mindre enn det vil koste meg å overhale en motor....alfheim wrote:Tror jeg fortsatt vil hevde at det er mer sansynlig med katastrofer forårsaket av fører enn av ikke oppgraderete deler på bilen
Men for all del, lykke til.
Hva er det egentlig du har bestilt?
Innkjøpslite ønskes. Kanskje jeg burde se på dette jeg også hvis jeg får igjen bilen til våren.
Har ikke helt ork til å URLifisere det akkurat nå, her er en kjapp liste:
4 nye Yokohama A048. (De jeg har er i beste fall 4 år gamle.)
Front Splitter Exige S2 (for etterhvert å erstatte den som er litt fillete)
Lightweight Fuel tank (54 litre)
Brake & Clutch Bleed Kit
Uniball Toe Link Kit
Ball Joint Removal Tool
Carbone Lorraine RC6 BBK Brake Pads
Quick Release Fasteners
Camber Shims Full Set
FIA Approved Harness Black
Wiper Arm & Blade
gPan2 (Sector111)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Da har jeg endelig kommet i gang (selv om det skal innrømmes at jeg vurderte å bare skru hjulene tilbake på bilen i godværet.......
Dagens utførte arbeid:
Fjernet taket (enklere å komme til/skru inne i bilen)
Fjernet diffuser og aksesspanel/undertray
Montert 4-punkt til begge seter/sider
Montert førersetet (passasjersetet får vente ettersom det visstnok må løsnes ifbm forestående tankbytte)
Tappet motoren for olje for å gjøre skifte av bunnpanne til en litt mindre....grisete jobb.
Dersom form, vær og motivasjon holder så er bunnpanne og bremsevæske morgedagens oppgaver.
Har ingen bilder atm, men skal se hva jeg får til etterhvert som ting kommer litt mer på plass.
Dagens utførte arbeid:
Fjernet taket (enklere å komme til/skru inne i bilen)
Fjernet diffuser og aksesspanel/undertray
Montert 4-punkt til begge seter/sider
Montert førersetet (passasjersetet får vente ettersom det visstnok må løsnes ifbm forestående tankbytte)
Tappet motoren for olje for å gjøre skifte av bunnpanne til en litt mindre....grisete jobb.
Dersom form, vær og motivasjon holder så er bunnpanne og bremsevæske morgedagens oppgaver.
Har ingen bilder atm, men skal se hva jeg får til etterhvert som ting kommer litt mer på plass.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....