Raymonds Exige S240
Re: Raymonds Exige S240
Tenkt mest på et deksel jeg da. Med gamer pc inspirerte vinduer med fargede lys. Bare et forslag altså
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: Raymonds Exige S240
Skal ha det i bakhodet, men det er jo fortsatt bare unødvendig vekt
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Hmpf, så etter å ha skrudd sammen alt igjen finner jeg ut atmin udugeliege mekaniker (jeg) har klart å ødelegge denne. (som er reduksjonsventil til slavesylinderen for clutch)
Ny er bestilt fra Bell&Colvill, men for nå får Lotusen lov å sove litt vintersøvn Det eneste som gjenstår nå er å skifte dette røret, pluss finjustering av ny girmekanisme. Og det kan vente til vårsola spretter
Et par interessante ting jeg fant ut:
Ny er bestilt fra Bell&Colvill, men for nå får Lotusen lov å sove litt vintersøvn Det eneste som gjenstår nå er å skifte dette røret, pluss finjustering av ny girmekanisme. Og det kan vente til vårsola spretter
Et par interessante ting jeg fant ut:
- Clutch- og brems mastersylindre deler reservoir.
- Denne ventilen er originalt levert bare på biler med launch control.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Siste Rudskogendag ble brått avbrutt av at motoren plutselig begynte å protestere.
Ingen tomgang, fusking på lavt pådrag og en lyd jeg aldri har hørt maken til.
Etter sjekk etter lekkasjer, samt etter å ha påsett at kjølevannet var innenfor normaltemp valgte jeg å kjøre bilen hjem, som forsåvidt gikk greit.
Da jeg parkerte hjemme i garasjen viste det seg at eksosanlegget var nesten rødglødende, så jeg konkluderte med vakuumlekkasje og lot bilen bli kald før jeg lukket porten til garasjen. (konklusjonen var godt hjulpet av at bremseservo også var ute av spill)
Feilen var forsåvidt enkel kom å finne da jeg demonterte...
Slangen fra topplokk til throttle body (antageligvis veivhusutlufting e.l. er festet med en slangestuss som er presset inn på fabrikken. Slitasje og vibrasjoner har tydeligvis gort så denne løsnet, og gitt rikelig med falsk luft og Gud vet hva annet.
Etter å ha satt stussen på plass og hjulpet til med det sterkeste, sinteste "motstandsdyktig mot alt" epoxylimet jeg fant en lørdag i Østfold, så ser alt OK ut igjen.
Ingen tomgang, fusking på lavt pådrag og en lyd jeg aldri har hørt maken til.
Etter sjekk etter lekkasjer, samt etter å ha påsett at kjølevannet var innenfor normaltemp valgte jeg å kjøre bilen hjem, som forsåvidt gikk greit.
Da jeg parkerte hjemme i garasjen viste det seg at eksosanlegget var nesten rødglødende, så jeg konkluderte med vakuumlekkasje og lot bilen bli kald før jeg lukket porten til garasjen. (konklusjonen var godt hjulpet av at bremseservo også var ute av spill)
Feilen var forsåvidt enkel kom å finne da jeg demonterte...
Slangen fra topplokk til throttle body (antageligvis veivhusutlufting e.l. er festet med en slangestuss som er presset inn på fabrikken. Slitasje og vibrasjoner har tydeligvis gort så denne løsnet, og gitt rikelig med falsk luft og Gud vet hva annet.
Etter å ha satt stussen på plass og hjulpet til med det sterkeste, sinteste "motstandsdyktig mot alt" epoxylimet jeg fant en lørdag i Østfold, så ser alt OK ut igjen.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: RE: Re: Raymonds Exige S240
Se, noen hørte deg... Ingen lys, men allikevel....
Har ikke sett noen pris, men den blir sikkert ikke billig
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Ser ikke bildet i innlegget om slangen som hoppet av.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: RE: Re: Raymonds Exige S240
Der kan du se. Lys kan sikkert ordnes.
Ville ikke vært av veien med en kjølevifte heller.
Enig i at det ser ut som om det er både dyrt og unødvendig. Endelig noen som har skjønt hva som selger
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: Raymonds Exige S240
Nå med bilde som vedlegg...
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Det du beskriver som en reduksjonsventil, er jeg rimelig sikker på at er en såkalt clutch delay valve. Rett og slett en innsnevring som forsinker clutchbevegelsen, plassert der for å beskytte drivverket. Fjernet den på Subaru, da det gir en mer naturlig respons i clutchpedalen.
Mager blanding og track day høres ikke heelt ideelt ut. Oppskriften på RIP turbomotor, men sannsynligvis ikke like kritisk med sugemotor. Fått brent vekk litt sot da
Mager blanding og track day høres ikke heelt ideelt ut. Oppskriften på RIP turbomotor, men sannsynligvis ikke like kritisk med sugemotor. Fått brent vekk litt sot da
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Raymonds Exige S240
Etter at jeg fikset dette vil motoren fortsatt ikke gå 100% rent.
Ser ut til at vakuumlekkasjen har ført til en brent ventil. Det er i alle fall hva jeg har kommet fram til etter diverse testing.
Jeg vurderte å ta ut og får overhalt toppen selv, men ble frarådet dette ettersom det visstnok ikke er helt rett fram å få det sammen igjen.....
Så denne sommern er hverken bil eller eier 100%, og (bane)dagene bare flyr forbi uten å få gjort noe.....
Ser ut til at vakuumlekkasjen har ført til en brent ventil. Det er i alle fall hva jeg har kommet fram til etter diverse testing.
Jeg vurderte å ta ut og får overhalt toppen selv, men ble frarådet dette ettersom det visstnok ikke er helt rett fram å få det sammen igjen.....
Så denne sommern er hverken bil eller eier 100%, og (bane)dagene bare flyr forbi uten å få gjort noe.....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Føler med deg her. Hadde Elise blitt stående hele sommeren så hadde jeg surna....
Håper det ordner seg!
Håper det ordner seg!
99 Elise S1 i farge B36 Mustard, 18 Alfa Giulia og en 2020 Volvo XC60T8
Re: Raymonds Exige S240
Gode nyheter... Francis på Cartech klarte å redde den ene eksosventilen som lakk, nå nå er alt tett igjen.
Ingen andre skader på motoren, og den blir satt sammen igjen så fort pakninger blir levert+tiden for å sette det sammen.
Det kan til og med hende det er litt seson igjen etter at jeg får igjen bilen (ikek at jeg har for lite å gjøre på andre fronter, altså, men allikevel)
Ingen andre skader på motoren, og den blir satt sammen igjen så fort pakninger blir levert+tiden for å sette det sammen.
Det kan til og med hende det er litt seson igjen etter at jeg får igjen bilen (ikek at jeg har for lite å gjøre på andre fronter, altså, men allikevel)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Det var jo gode nyheter, er'n på veien (i garasjen) igjen?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Raymonds Exige S240
Venter på et pakningssett for å få den sammen igjen, men det kan se ut som om jeg kan få den igjen før sesongen er helt over.
Full disclosure, jeg er mer opptatt av helt andre ting enn denne om dagen
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Da er bilen frisk igjen.
Lekkasje på 2 eksosventiler, men disse lot seg slipe opp igjen.
Slipt alle ventiler, satt på nye ventiltettinger.
Francis prøvekjørte og syntes ikke bilen gikk skikkelig under hard aksellerasjon, det viste seg av de variable kammene var litt trege og ikke fungerte skikkelig. Gjort rent, fjernet noe "gukk" fra tilførselen (må tydeligvis skifte olje på bilen min oftere), og nå er motoren OK igjen.
Skiftet olje på motor og kompressor.
Det er et par banedager igjen i år
Lekkasje på 2 eksosventiler, men disse lot seg slipe opp igjen.
Slipt alle ventiler, satt på nye ventiltettinger.
Francis prøvekjørte og syntes ikke bilen gikk skikkelig under hard aksellerasjon, det viste seg av de variable kammene var litt trege og ikke fungerte skikkelig. Gjort rent, fjernet noe "gukk" fra tilførselen (må tydeligvis skifte olje på bilen min oftere), og nå er motoren OK igjen.
Skiftet olje på motor og kompressor.
Det er et par banedager igjen i år
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....