Raymonds Exige S240

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by T.Lund »

Har hatt Redline MT -90 på min i to år nå, å fungerer helt fint.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Re: Raymonds Exige S240

Post by pIMp »

rayb wrote:
webmaster wrote:Takk for gode tips til en senere anledning :)
Any time :)
webmaster wrote:Fått den av bukkene nå?
Nei, tiden går litt fra meg om dagen.
Av en eller annen grunn har arbeidsgiveren min fått for seg at jeg skal jobbe bare fordi de betaler meg lønn....!! Makan!!
Da synes jeg du skal nekte å ta imot lønn. Det skulle lære de en lekse :)

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Re: Raymonds Exige S240

Post by pIMp »

rayb wrote:Kjøpte inn litt småtteri fra Bell&Colvill, morsomt å få Lotus originaldeler i denne esken:

Image

Eksos på plass:

Image
Bakstilling, bremser etc. på plass.
Image
Intercooler på plass igjen
Image

Satte endelig på plass hurtigkoblinger til undertray.
Sjekket at alle bolter sitter som de skal.

Og så kommer jeg ikke lenger ettersom jeg helt har glemt å kjøpe olje til girkassa. Men det lar seg enkelt rette i det minste. Tenkte å bruke Redline MT-90, men er åpen for andre forslag om herrene har noen andre anbefalinger?
Brukte Motul på min og har sett andre anbefaler det også. Redline duger sikkert helt fint. Tror egentlig ikke olje gjør så mye fra eller til så lenge det er kvalitetsolje.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Raymonds Exige S240

Post by rayb »

Da er bilen på hjulene igjen. Hadde et av disse Øyeblikkene Med Gryende Angst(tm) da jeg oppdaget en lekkasje etter prøvekjøring, men det viste seg å være spylevæske som jo lar seg fikse lett.

Laget en liten videosnutt av jobben, jeg...

x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by webmaster »

Kult, da har jeg noe å gå etter når det blir min tur. :)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

Tilbake fra tur til tant-og-fjas butikken (eller lakkverksted som noen kaller det)
Lakket opp vinge og splitter, fikset noen sår og riper, samt lagt på ny gjennomsiktig film for lakkbeskyttelse.

Jeg synes den ser bedre ut med detaljer i bilens farge:

Image

Image

Image

De lakkerte festebrakettene i bilens farge, selv om jeg egentlig ba dem om å la være, men jeg tror jeg skal klar å finne en måte å leve med det på ;)

Så da er det tid for vinterdvale.

Foruten å bytte ratt (kjøpte Tommys alcantara-trukkede ratt) og sette på Lotus-bokstavene mellom baklysene, så har jeg ingen som helst planer om å gjøre noe med bilen i vinter. Etter litt prøving of feiling så er bilen nå slik jeg vil ha den. Resten er bare kjøretrening.....

God vinter :)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by webmaster »

rayb wrote: Foruten å bytte ratt (kjøpte Tommys alcantara-trukkede ratt) og sette på Lotus-bokstavene mellom baklysene, så har jeg ingen som helst planer om å gjøre noe med bilen i vinter.
Ikke fjerne gummirestene foran en gang? :twisted:

Spoileren ble fin, resten av bilen også i og for seg :)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

webmaster wrote: Ikke fjerne gummirestene foran en gang? :twisted:

Spoileren ble fin, resten av bilen også i og for seg :)
Nja, vi får vel se. Disse gummirestene kommer jo bare tilbake hele tiden.....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
ealoken
Posts: 28
Joined: 08 Jul 2013 14:37

Re: Raymonds Exige S240

Post by ealoken »

Kul tråd, har skummet igjennom alle de 27? sidene.

Håper å klare å henge på deg med 944n ila sommeren om du skal kjøre mye.
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

ealoken wrote:Kul tråd, har skummet igjennom alle de 27? sidene.

Håper å klare å henge på deg med 944n ila sommeren om du skal kjøre mye.
Takk, og det klarer du helt sikkert. Jeg kjører ikke veldig fort ;)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
78Corvette
Posts: 46
Joined: 17 Nov 2016 21:08
Location: Hønefoss

Re: Raymonds Exige S240

Post by 78Corvette »

Kul bil, denne ligger nok godt i svinga 8)
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

Nye dekk, ny bremesvæske.

Ettersom jeg røyk en sikring for en stud siden og endte opp med en sånn DJI drone-sak ås jobber jeg med litt video av bilen. Men det tar sin tid å lage noe som kan vises fram.

Uansett, for å få det til å se ut som en interessant post så kan jeg i alle fall legge ut et av bildene:

Image
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

78Corvette wrote: 07 Jan 2017 07:54 Kul bil, denne ligger nok godt i svinga 8)
Takk, det er føreren som er problemet :)
Det blir mye kjøring på meg i år, så vi får se om det hjelper.

Jobber litt med oppsettet også. Slapp litt er hakk på stab-staget foran, og da ble bilen (som forventet) litt mer sving-villig. så omtrent sånn ut da jeg lufta denne på Rudskogen i går:



Sånn tidsmessig omtrent der jeg slapp i fjor, og med 16+ resterende banedager på blokka i sommer så kan de jo hende jeg skjønner hvordan jeg skal kjøre bil etterhvert.... :wink:
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by webmaster »

That's the spirit! :)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

19 banedager i 2017 har lært meg følgende:
  • Det har en betydning å kjøre mer
  • Årskort hos Trackday ER en god ide
  • Når man har mulighet til å gjøre en endring av gangen, så kommer farta etterhvert.
  • Raymonds "ikke modde bil, men lære seg å kjøre" var en god ide. På papiret, that is.
  • Exiger er ikke i nærheten av så raske som man tror ut av boksen, men det er ikke SÅ vanskelig å få fart på dem
Anyway, her er årets bestenotering for de som vil se ;)

x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Post Reply