Raymonds Exige S240

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

Jeg har endelig funnet noe som ser ut til å kunne fjerne gummirester fra StarShield eller annen besgkyttelsesfilm uten å samtidig ødelegge overflaten eller kreve massive mengder muskelkraft:

Image

Resultat på min bil etter en legg på/tørk av operasjon (Det som er igjen er der med vilje for å vise forskjellen):

Image
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Raymonds Exige S240

Post by NoBrain »

Takk for tips. Hvor har du kjøpt denne og hvordan er den sammenliknet med 3M sitrusrens :?:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

NoBrain wrote:Takk for tips. Hvor har du kjøpt denne og hvordan er den sammenliknet med 3M sitrusrens :?:
Kjøpte den hos lakkerer, men den finnes i ymse webbutikker (Google 3M 08984)

Sitrusrens har alltid fungert bra for meg på lakk, men ikke på lakkbeskyttelse/Starshield.

Jeg helte litt av dette luriumet på tørkepapir, fordelte det utover og tørket av igjen.
Det ble borte med en gang uten å bruke muskelkraft og uten å matte lakkbeskyttelsen.

Kan selvsagt hende jeg er litt mindre fornøyd etter å kommende helgs vårrengjøring, men for nå ser dette ut som det jeg har lett etter en god stund.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

Limfjerner gjør at man kan vaske av gummirester omtrent som man vasker bilen med såpevann...
Starshield er like fin(men prøv på et lite område på din egen bil først) :)
Image

Montert ny splitter.

Før:
Image
Etter:
Image
Tror ikke jeg kommer til å vende meg til carbon vinge og svart splitter, men det er i alle fall sånn det kommer til å se ut i sommer:
Image
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by webmaster »

Den var lekker :) Blir den lavere enn den originale med denne? Stikker den lenger ut? Hvordan monteres den?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Raymonds Exige S240

Post by Ketil »

Ser bra ut ! Mer downforce ?
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

Tja, i teorien i alle fall. Om det er nok til å gjøre noen forskjell gjenstår å se ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by hagenisse »

Ser ordentlig tøff ut sånn. :D

Men downforce er jo det motsatte av morsomt... :twisted:
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

hagenisse wrote:Ser ordentlig tøff ut sånn. :D

Men downforce er jo det motsatte av morsomt... :twisted:
....i alle fall for de som selger bilen sin fordi de var så raske at det ble kjedelig ;)

Og jeg synes egentlig bilen ser langt, langt bedre ut med detaljene i bilens farge, men jeg var ikke villig til å sette den inn til lakkering og la dem ha bilen i 4 uker.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by T.Lund »

Tommel opp.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

webmaster wrote:Den var lekker :) Blir den lavere enn den originale med denne? Stikker den lenger ut? Hvordan monteres den?
Så ikke denne før nå:

Den blir 5mm lavere såvidt jeg kan skjønne på beskrivelsen fra EP. Min bil er lavere enn din, men jeg har ikke merket noen problemer. Får jeg problemer så må jeg se meg om etter noen annet, for å heve bilen er ikke en option.

Den stikker litt lenger ut enn den originale, men ikke sideveis.

Monteres i originalfestene. Nye clips og unbrako-hodede skruer følger med, men jeg tror ikke det vil være noe problem å bruke originalene.
Jeg måtte utvide hullene littegrann for å få den til å passe.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by T.Lund »

Her er også en grei frontleppe, som er litt større.

http://sunsetsigns.co.uk/abs-fabricatio ... -body-kit/
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

T.Lund wrote:Her er også en grei frontleppe, som er litt større.

http://sunsetsigns.co.uk/abs-fabricatio ... -body-kit/
Ja. jeg har sett litt på den og et par andre... Må se i løpet av sommern om den jeg nå har vil by på problemer.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
rayb
Posts: 993
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

2 par sånne kom i dag (Takk til Ketil for tips):

Image

Montering i morgen (2 par). Om dette er målbart pr runde er jeg fortsatt i tvil om. men jeg synes det ser litt badass ut, og jeg trenger ikke borre hull i bilen min (stort pluss)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Re: Raymonds Exige S240

Post by pIMp »

Det ser tøft ut men, så full score der, men har vondt for å tro at det hjelper. De som er mye større har nok noe for seg om du slåss om å være først og hundredeler teller.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Post Reply