Raymonds Exige S240
Re: Raymonds Exige S240
Hadde litt tid til overs (ja, det er mulig jeg kjeder meg litt for mye om dagen) , fikk en ide og lekte litt med Photoshop. Jeg vurderer å lakke noe som ligner dette;
Har herrene noen synspunkter?
Har herrene noen synspunkter?
Last edited by rayb on 01 Mar 2016 12:58, edited 1 time in total.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Hei.
Jeg ville foliert teksten hvertfall. Blir mye finere.
Mvh
=)
Jeg ville foliert teksten hvertfall. Blir mye finere.
Mvh
=)
Re: Raymonds Exige S240
Meningen er at man skulle se "naken" carbon i bokstavene mens resten av vingen er i bilens farge.mazdafun wrote:Hei.
Jeg ville foliert teksten hvertfall. Blir mye finere.
Om det er praktisk mulig å få til er selvsagt en helt annen sak. Må høre med fagfolk..
Men takk for innspill
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Aha.. =)
Alt er mulig, og jeg tror det blir veldig stilig.
Lykke til !
PS: Hvis du trenger en folierer, så har jeg en hoffleverandør. Bare send en PM.
Alt er mulig, og jeg tror det blir veldig stilig.
Lykke til !
PS: Hvis du trenger en folierer, så har jeg en hoffleverandør. Bare send en PM.
Re: Raymonds Exige S240
Da har temperatur og arbeidslyst endelig kommet opp på et brukelig nivå igjen, så helgens autoterapi har gitt litt resultater:
Monontert sammen understell bak:
Og foran:
Har et lite tips for endeledd hvor kula/bolten går rundt når man skal montere:
Kuleleddssplitter opp-ned gjør jobben med å klemme sammen leddet og dermed skape nok friksjon til at man får skrudd det sammen.... Er litt fornøyd med meg selv for å ha kommet på det helt alene.
Montert nye bremseskiver back, samt klosser rund baut:
Framskivene ser litt molefunkne ut etter en lang vinter, men det ordner seg nok snart tenkter jeg
Så det er framgang om ikke annet.
Monontert sammen understell bak:
Og foran:
Har et lite tips for endeledd hvor kula/bolten går rundt når man skal montere:
Kuleleddssplitter opp-ned gjør jobben med å klemme sammen leddet og dermed skape nok friksjon til at man får skrudd det sammen.... Er litt fornøyd med meg selv for å ha kommet på det helt alene.
Montert nye bremseskiver back, samt klosser rund baut:
Framskivene ser litt molefunkne ut etter en lang vinter, men det ordner seg nok snart tenkter jeg
Så det er framgang om ikke annet.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Oida, de skivene lengter etter våren!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Raymonds Exige S240
Test
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Raymonds Exige S240
Ikke ulikt eieren.webmaster wrote:Oida, de skivene lengter etter våren!
Men regner med å ha bilen klar for vei, EU-kontroll, 4-hjuls kontroll og lakkering i løpet av helga.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Da er bilen på hjula igjen og vårens første prøvetur unnagjort uten problemer.
I morgen er det ny bremsevæske og prøvemontering av ny vinge som står på planen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
I morgen er det ny bremsevæske og prøvemontering av ny vinge som står på planen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Hvordan ble cambervinklene?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Raymonds Exige S240
3.5 bak uten shims, 2.5 foran med 4mm shims, best I can tell (garasjegulvet mitt er ikke helt i water)
Får mer nøyaktige tall etter 4-hjuls kontroll.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Får mer nøyaktige tall etter 4-hjuls kontroll.
Sent from my iPhone using Tapatalk
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Byttet bremsevæske, satt på ny vinge.
Jeg har alltid syntes at den originale vingen er akkurat litt for liten, og den ødelegger liksom linjene i bilen litt. Denne vingen er til forveksling lik den originale, bortsett fra et den er akkurat stor nok.
Jeg kommer til å lakkere vingen i bilens farge og la festene være i carbon. Det er mange menigner om hvorvidt jeg burde få den lakkert eller ikke, men jeg har bestemt at jeg synes den ser litt "Biltema" ut i svart, bilens farge blir bedre.
Før (originalvinge)
Etter:
EDIT: Photoshop og jeg fant ut at dette vil se bedre (og langt mindre Biltema) ut:
Jeg har alltid syntes at den originale vingen er akkurat litt for liten, og den ødelegger liksom linjene i bilen litt. Denne vingen er til forveksling lik den originale, bortsett fra et den er akkurat stor nok.
Jeg kommer til å lakkere vingen i bilens farge og la festene være i carbon. Det er mange menigner om hvorvidt jeg burde få den lakkert eller ikke, men jeg har bestemt at jeg synes den ser litt "Biltema" ut i svart, bilens farge blir bedre.
Før (originalvinge)
Etter:
EDIT: Photoshop og jeg fant ut at dette vil se bedre (og langt mindre Biltema) ut:
Last edited by rayb on 23 Mar 2016 19:25, edited 1 time in total.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Fin bredde på den vingen. Justerbar ? Gjør seg best i carbon, skaper kontrast til det gule.
Re: Raymonds Exige S240
Ja, den er justerbar.Ketil wrote:Fin bredde på den vingen. Justerbar ? Gjør seg best i carbon, skaper kontrast til det gule.
Jeg ser ut til å være den eneste som mener ar denne vil gjøre seg best i bilens farge, og jeg hadde vært enig dersom bilen hadde vært i en nesten hvilken som helst annen farge.....
Iflg. kona så synes visst "vi" også at den er best i carbon, men for en gangs skyld så ser det ut til at "vi" ikke får viljen "vår"
Fikk forresten nye endeledd pr. post fra Eliseparts, tenkte å bytte dem da det tyter litt fett av dem og det ser ut til å være hull i gummibelgen på den ene. Skal uansett på 4-hjulskontroll + EU-kontroll førstkommende tirsdag, så da bytter jeg dem like godt for å unngå eventuell mangel.
2 endeledd + frakt er billigere enn en etterkontroll.....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Den nye vingen din, hvor mye øker den downforce ? Ser selv etter en vinge som skal gi max. downforce. Noen forslag ?