Raymonds Exige S240

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

Hadde litt tid til overs (ja, det er mulig jeg kjeder meg litt for mye om dagen) , fikk en ide og lekte litt med Photoshop. Jeg vurderer å lakke noe som ligner dette;

Image

Har herrene noen synspunkter?
Last edited by rayb on 01 Mar 2016 12:58, edited 1 time in total.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Re: Raymonds Exige S240

Post by mazdafun »

Hei.

Jeg ville foliert teksten hvertfall. Blir mye finere.

Mvh

=)
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

mazdafun wrote:Hei.

Jeg ville foliert teksten hvertfall. Blir mye finere.
Meningen er at man skulle se "naken" carbon i bokstavene mens resten av vingen er i bilens farge.
Om det er praktisk mulig å få til er selvsagt en helt annen sak. Må høre med fagfolk..

Men takk for innspill :)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Re: Raymonds Exige S240

Post by mazdafun »

Aha.. =)

Alt er mulig, og jeg tror det blir veldig stilig.

Lykke til !

PS: Hvis du trenger en folierer, så har jeg en hoffleverandør. Bare send en PM.
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

Da har temperatur og arbeidslyst endelig kommet opp på et brukelig nivå igjen, så helgens autoterapi har gitt litt resultater:

Monontert sammen understell bak:

Image

Og foran:

Image

Har et lite tips for endeledd hvor kula/bolten går rundt når man skal montere:

Image

Kuleleddssplitter opp-ned gjør jobben med å klemme sammen leddet og dermed skape nok friksjon til at man får skrudd det sammen.... Er litt fornøyd med meg selv for å ha kommet på det helt alene.
Image

Montert nye bremseskiver back, samt klosser rund baut:

Image
Image

Framskivene ser litt molefunkne ut etter en lang vinter, men det ordner seg nok snart tenkter jeg ;)

Så det er framgang om ikke annet.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by webmaster »

Oida, de skivene lengter etter våren! :)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by webmaster »

Test
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

webmaster wrote:Oida, de skivene lengter etter våren! :)
Ikke ulikt eieren. ;)

Men regner med å ha bilen klar for vei, EU-kontroll, 4-hjuls kontroll og lakkering i løpet av helga.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

Da er bilen på hjula igjen og vårens første prøvetur unnagjort uten problemer.
ImageUploadedByTapatalk1458419378.256315.jpg
ImageUploadedByTapatalk1458419378.256315.jpg (229.24 KiB) Viewed 3385 times
I morgen er det ny bremsevæske og prøvemontering av ny vinge som står på planen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by webmaster »

Hvordan ble cambervinklene?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

3.5 bak uten shims, 2.5 foran med 4mm shims, best I can tell (garasjegulvet mitt er ikke helt i water)

Får mer nøyaktige tall etter 4-hjuls kontroll.


Sent from my iPhone using Tapatalk
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

Byttet bremsevæske, satt på ny vinge.

Jeg har alltid syntes at den originale vingen er akkurat litt for liten, og den ødelegger liksom linjene i bilen litt. Denne vingen er til forveksling lik den originale, bortsett fra et den er akkurat stor nok.
Jeg kommer til å lakkere vingen i bilens farge og la festene være i carbon. Det er mange menigner om hvorvidt jeg burde få den lakkert eller ikke, men jeg har bestemt at jeg synes den ser litt "Biltema" ut i svart, bilens farge blir bedre.

Før (originalvinge)

Image

Etter:

Image
Image
Image
Image

EDIT: Photoshop og jeg fant ut at dette vil se bedre (og langt mindre Biltema) ut:

Image
Last edited by rayb on 23 Mar 2016 19:25, edited 1 time in total.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Raymonds Exige S240

Post by Ketil »

Fin bredde på den vingen. Justerbar ? Gjør seg best i carbon, skaper kontrast til det gule.
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

Ketil wrote:Fin bredde på den vingen. Justerbar ? Gjør seg best i carbon, skaper kontrast til det gule.
Ja, den er justerbar.

Jeg ser ut til å være den eneste som mener ar denne vil gjøre seg best i bilens farge, og jeg hadde vært enig dersom bilen hadde vært i en nesten hvilken som helst annen farge.....
Iflg. kona så synes visst "vi" også at den er best i carbon, men for en gangs skyld så ser det ut til at "vi" ikke får viljen "vår" ;)

Fikk forresten nye endeledd pr. post fra Eliseparts, tenkte å bytte dem da det tyter litt fett av dem og det ser ut til å være hull i gummibelgen på den ene. Skal uansett på 4-hjulskontroll + EU-kontroll førstkommende tirsdag, så da bytter jeg dem like godt for å unngå eventuell mangel.
2 endeledd + frakt er billigere enn en etterkontroll.....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: Raymonds Exige S240

Post by Ketil »

Den nye vingen din, hvor mye øker den downforce ? Ser selv etter en vinge som skal gi max. downforce. Noen forslag ?
Post Reply