Raymonds Exige S240

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

webmaster wrote:Pft. Det går over. :)
Håper det....

Jeg har tenkt på følgende alternativer:

Selge Lotusen og kjøpe en Porsche
Selge Lotusen og kjøpe en Radical (det gikk en nylig for 170.000)
Selge Lotusen og kjøpe en motorsykkel med masse R'er i navnet
Selge Lotusen og slå meg på fyll&hor. Mer forutsigbart og muligens til og med billigere i lengden.

Men jeg har lovet meg selv å vente et år eller så før jeg tar denne diskusjonen med meg selv (igjen).....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by hagenisse »

rayb wrote:Jeg tror det er tid for en 4-hulskontroll igjen. Jeg må bare finne et verksted som vil gjøre som jeg ber dem om mht vinkler.
Er dette noe problem? Jeg har tatt firehjulskontroll på fem forskjellige steder og det har aldri vært noe stress.

Han på NAF ba meg dog komme inn og titte på maskinen selv da han stusset litt.. :)
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

hagenisse wrote:Er dette noe problem? Jeg har tatt firehjulskontroll på fem forskjellige steder og det har aldri vært noe stress.
Jeg opplever at det skal diskuteres til stadighet uten at jeg egentlig skjønner hvorfor. Når jeg så blir lei av dette og gir dem beskjed om å gi meg det jeg som kunde ber om så blir det bare sure miner. Mulig det har noe å gjøre med at de får røde tall i utskriften å gjøre...

Jeg har vurdert å kjøpe eget utstyr for dette, men midlene strekker ikke helt til for øyeblikket ;)

Alternativt så kan jeg jo finne et verksted som klarer å stave ordet kundeservice.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by hagenisse »

Trikset er jo bare å bruke et verksted hvor folka selv driver med motorsport.
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

Høres ut som en god ide ja......

Men for nå skal jeg se om det lar seg gjøre å få fiksa avbalansering etc. og så lar jeg nok bilen stå litt. Med mindre noen er i markedet for en Exige så klart ;)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by T.Lund »

Mye mulig at det er en her inne som godt kunne tenkt seg denne bilen, men jeg kan garantere at du aldri vil finne noe kjøretøy som gir så mye smil pr. krone, å selger du den, og kjøper noe annet, så kommer du til å angre etter en stund, å så har du plutselig rykket tilbake til start.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

T.Lund wrote:Mye mulig at det er en her inne som godt kunne tenkt seg denne bilen, men jeg kan garantere at du aldri vil finne noe kjøretøy som gir så mye smil pr. krone, å selger du den, og kjøper noe annet, så kommer du til å angre etter en stund, å så har du plutselig rykket tilbake til start.
Ja, jeg forsøker å overvebise meg selv om det samme. Akkurat nå er jeg bare litt lei av hele bilen, eller muligens bil generelt. Jeg prøver å være litt formuftig og sette et budsjett for hva jeg kan bruke på bil i året og har allerede sprengt dette så offisielt er jeg tom for penger også.

Å selge den nå gir dog en litt vond smak i munnen. Girkassa skraper i 2. gir, jeg er usikker på hvor gode felgene mine er og jeg må få fikset den lille lakkskaden etter brannen i mai. Jeg kan ikke selge den, og i alle fall ikke til noen jeg kjenner, med disse feilene.

Men som du så elegant påpeker så er det ikke akkurat flust med gode alterativer heller, og bil er liksom den hobbyen jeg har så jeg har ingen anelse om hva jeg skulle fylle tiden min med i så fall.
Jeg har en "bucket list" for biler, men det er svært få (om noen) jeg har råd til på veldig, veldig lenge.

Jeg har snakket med noen som er litt interessert, men jeg har som sagt lovet meg selv å revurdere om et år omtrent.
Jeg er nok veldig negativ her, men de som leser dette er stort sett de eneste jeg vet om som kan forstå hvordan dette føles så jeg blåser av litt trykk her..... Håper der er OK.


EDIT: Jo, også har jeg glemt å nevne at Short Car ser hysterisk moro ut...
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by hagenisse »

rayb wrote:eller muligens bil generelt.
Dette låter kjent! :?
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by webmaster »

Du har sikkert sett dette, men ref varm eksos, kom over dette på lotustalk:

Image

Med tekst:
I applied some DEI reflect-a-gold foil on the muffler-side of the Difflow rear panel delete that comes with the flat diffuser. This will keep the license plate from melting.
Link: http://www.lotustalk.com/forums/f157/ry ... ndex3.html
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

webmaster wrote:Du har sikkert sett dette, men ref varm eksos, kom over dette på lotustalk:
Image
Jeg har forsåvidt fikset problemet, men dette kan nok være en bedre løsning.
Jeg er litt i tenkeboksen på dette, hvorvodt jeg skal prøve å varmesiolere bedre eller om jeg rett og slett skal gå tilbake til den gamle løsningen med stag og et skilt som står lenger unna eksosen. Dette vil gi meg 4 ekstra skruer å løsne ved tilting av clam, men på en annen side så er ikke det noe jeg gjør hve uke.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

Av og til overrasker jeg til og med meg selv.

Jeg har hatt litt trøbbel men at sikringen til parklyset har gått. Det i seg selv er jo ikke verdens ende, men problemet er at de tar med seg baklysene i samme slengen.

Anyway, etter å ha fått kyndig hjelp på elektriske ting og feilsøkt ganske lenge fikk vi øye på denne lille suveniren min fra Knutstorp:

Image

Denne vr enkel å se med clm oppe, men jeg har ikke sett den fra undersiden av bilen....

Så det forsåvidt med en gang vi fikk løftet clam. Jeg tror å hengsle dette er den beste mod jeg har gjort noensinne uavhengig av bil.

I tillegg ble jeg svartflagget (Jeg tror i alle fall det var det de mente på tross av at de brukte rødt lys) på Rudskogen torsdag. Diffuseren var løs og etter å ha sett litt på dette har jeg konklodert med at boltene må ha vibrert/skrudd seg ut av seg selv. Nye bolter, denne gang med sprengskiver er på plass, så np er alt OK igjen.
Mulig jeg må besøke Trackday neste helg nå som alt henger sammen igjen. Før jeg ble flagget hadde jeg nemlig en så rar følelse av at jeg fikk til å kjøre bil lissom...

Har også begynt på en handleliste for vinteren...
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by webmaster »

Tror kanskje det er vanskelig å vise noe svart på lysanlegget - skal man slå av lyset lissom, whoops, det er jo av... :twisted:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

webmaster wrote:Tror kanskje det er vanskelig å vise noe svart på lysanlegget - skal man slå av lyset lissom, whoops, det er jo av... :twisted:
Men en hvit firkant med svart inni virker faktisk. Det var i alle fall svaret jeg fikk da jeg prøvde å gjøre litt narr av svart lys....

Men ingen skade skjedd, jeg kjørte inn og fikk beskjed om hva som var galt.

Jeg pleier ikke å bli flaggget, så jeg var egentlig bare glad for at jeg hadde en teknisk greie og ikke hadde gjort noe galt (som jeg ikke skjønte hva var)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

Så i dag har jeg åpnet garasjen, sjekket at bilen er der samt at vedlikeholdsladeren fortsatt er på...

Og så strøk jeg litt på scoopet og lovte at "så, så... det er snart sommer".....

Image
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by webmaster »

:)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply