Raymonds Exige S240
Re: Raymonds Exige S240
Nimbus fra Eliseparts eller tilsvarende fra Eliseshop. Men jeg tror jeg hadde reklamert på dette hvis jeg var deg...
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Raymonds Exige S240
Eksosbandasje med eller uten aluminiumsfolie får man hos Biltema. Det var mer hjørnevekting jeg tenkte på.webmaster wrote:Nimbus fra Eliseparts eller tilsvarende fra Eliseshop. Men jeg tror jeg hadde reklamert på dette hvis jeg var deg...
Litt usikker på hva jeg eventuelt skulle henge en reklamasjon på... HAr imidlertid sendt dem en mail (med bilder) som forteller litt om hva som skjer med dette oppsettet på bane. Vi får se hva de sier.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Tror ikke (er egentlig helt sikker...) eksosbandasje er tilstrekkelig. Tittet litt tilbake i tråden på bildene fra montering - stemmer det at du ikke har noe som helst av varmeskjold fra den gamle eksosen mot clamet? I så fall er jeg overrasket over at det ikke har tatt fyr før... Har du sett hvordan clamet ser ut på innsiden enda?
Ingen gode tips om hjørnevekting dessverre
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Ingen gode tips om hjørnevekting dessverre
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Raymonds Exige S240
Har det originale varmeskjoldet på U-byøen før lyddemperen, men ellers ingen ting.
Det er dog ganske stor forskjell på sklitet som ligger 4mm unna lyddemperen og clamen som ikke er nærmere enn 10cm noe sted jeg kan finne.
Mulig jeg må fram med noe bedre varmeskjold-ting, folie e.l.
Men jeg tilter clam til helga så får vi se om jeg tar feil
EDIT:
Hele bagasjerommet er kledd med varmeskold på den siden som vender mot lyddemper:
Det er dog ganske stor forskjell på sklitet som ligger 4mm unna lyddemperen og clamen som ikke er nærmere enn 10cm noe sted jeg kan finne.
Mulig jeg må fram med noe bedre varmeskjold-ting, folie e.l.
Men jeg tilter clam til helga så får vi se om jeg tar feil
EDIT:
Hele bagasjerommet er kledd med varmeskold på den siden som vender mot lyddemper:
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Sandnes Motorsport.rayb wrote:Har fått for meg at å hjørnevekte bilen er lurt etter å hat byttet alle 4 dempere, men sliter litt med å finne noen som gjør dette innen rimelig tid og til en fornuftig pris... Noen tips?
http://www.sandnes-motorsport.no/
Brukte han for overhaling av dempere, han kan sine saker. Bare en liten svipptur unna og masse svinger
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Raymonds Exige S240
Det er en lett sak å bytte coilovere på de her, per hjul, så er det 6 (4 hjulbilter, pluss 2 bolter som holder demperen på plass, disse er geit å bytte om du kan) og muligens 2 slangeklemmer (for å holde extern reservoair tank på plass om du har det)
jeg bytter dempere på min på ca en time og da tar jeg med god tid.
Bruker 17mm pipe, 17mm fast/skrallefast, det kan være 19mm på noen modeller, og evt noe å løsne slangeklemmene til de externe tankene med (ikke alle demperne har disse)
Lykke til uansett hva det blir til.
jeg bytter dempere på min på ca en time og da tar jeg med god tid.
Bruker 17mm pipe, 17mm fast/skrallefast, det kan være 19mm på noen modeller, og evt noe å løsne slangeklemmene til de externe tankene med (ikke alle demperne har disse)
Lykke til uansett hva det blir til.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Re: Raymonds Exige S240
Takk, Shadow.
Jeg gikk lei av at ingen hadde tid/mulighet/utstyr/whatever og bestilte meg mitt eget sett hjørnevekter.
Har aldri gjort dette før så det blir en ny ting å lære seg
Jeg gikk lei av at ingen hadde tid/mulighet/utstyr/whatever og bestilte meg mitt eget sett hjørnevekter.
Har aldri gjort dette før så det blir en ny ting å lære seg
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Dette var ikke helt enkelt...
I et anfall av stormannsgalskap bestilte jeg 46 mm Öhlins Road&Track.
Leverandøren mente det var grei skuring og har etter sigende prøvemontert dem i en Exige før de sendte dem til meg.
Det er så klart mulig at jeg ikke gjør dette riktig, men jeg får i alle fall ikke disse til å passe foran:
Enten må jeg modifisere braketten eller skaffe en bredere på et eller annet vis.
Har sendt en mail til leverandøren av demperne og spurt dem om råd. Dersom de virkelig har prøvemontert så må det jo være mulig å få til....
Har også inspisert clam etter brannen på søndag og det er lakkskader rett ved det ene skiltlyset. Haldigvis er ikke dete synlig med mindre man legger seg ned på bakken og ser etter, så en midlertidig fiks burde funke. En bil som blir brukr på denne måten er ikke en showroom-bil og kosmetisje ting får jeg ta før et eventuel salg en eller annen gang i framtiden.
I et anfall av stormannsgalskap bestilte jeg 46 mm Öhlins Road&Track.
Leverandøren mente det var grei skuring og har etter sigende prøvemontert dem i en Exige før de sendte dem til meg.
Det er så klart mulig at jeg ikke gjør dette riktig, men jeg får i alle fall ikke disse til å passe foran:
Enten må jeg modifisere braketten eller skaffe en bredere på et eller annet vis.
Har sendt en mail til leverandøren av demperne og spurt dem om råd. Dersom de virkelig har prøvemontert så må det jo være mulig å få til....
Har også inspisert clam etter brannen på søndag og det er lakkskader rett ved det ene skiltlyset. Haldigvis er ikke dete synlig med mindre man legger seg ned på bakken og ser etter, så en midlertidig fiks burde funke. En bil som blir brukr på denne måten er ikke en showroom-bil og kosmetisje ting får jeg ta før et eventuel salg en eller annen gang i framtiden.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Her er svaret jeg fikk fra leverandøren:
Ettersom jeg ikke har noe skikkelig verksted valgte jeg å kjøpe modifiserte fester av dem.....The issue is that those top-brackets are made with a very wide variation in size. I think you have top mounts with an unusually narrow gap.
We trial fitted these shocks to an S2 Exige we had in the workshop and they fitted.
I think either of your proposed options will work equally well. Two things to re-assure you:
1) The top mounts are hugely over engineered for the job, so they are a) very think and b) have lots of material on them to cope with the loads
2) There is very very little movement between the shock and the bracket so a tiny gap between the shock body and the top mount is sufficient.
I would put them in a vice, apply some heat (if you have a blow-touch or welding gear) and hit them point circled with a hammer. If you have a electric grinder then just grind away a little material just at the point where the bumper touches.
If you are not happy doing this yourself I can send you out two top mounts, similarly modified so they are guaranteed to fit.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Slegge og varme funker alltid?
- SW20 Mr2 - Smokey
- AW11 Mr2 20v - Bandit
- TA12 Carina - Oliver : )
- AW11 Mr2 20v - Bandit
- TA12 Carina - Oliver : )
-
- Posts: 12
- Joined: 22 Mar 2014 14:48
Re: Raymonds Exige S240
Nitron har breder braketter til sine 46mm dempere... de burde funke
Re: Raymonds Exige S240
Har ikke funnet noen som bare selger braketteneStig_Speedster wrote:Nitron har breder braketter til sine 46mm dempere... de burde funke
Anyways, ved hjelp av skrustikke, vinkelsiper og stump vold har jeg nå fått montert dempere med (noe modifiserte) originalbraketter. Venter på modifiserte braketter fra England, men jeg gikk rett og slett lei av å vente. Det går, men det går bare akkurat.....
Har planer om å gjøre litt med bilen i helga, bilder kommer da. Rekker ikkr Rudskogen i morgen desverre
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Da er det vel nok en gang på¨tide å minneom hva du sa da du kjøpte bilen.rayb wrote: Har planer om å gjøre litt med bilen i helga, bilder kommer da. Rekker ikkr Rudskogen i morgen desverre
Her skulle det brukes tid og penger på kjøretrening, ikke på oppgraderinger og det å skru.
Hvilket bane treff på rad er dette du ikke har rukket pga diverse justringer og endringer på bilen
(Ja da, dette er mobbing)
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: Raymonds Exige S240
Det er vel den andre NSK-treffet jeg ikke kommer på tror jeg. sist var jeg jo der en tur, men kom til at bremser som er i orden er en nødvendighet for å kjøre på bane? Utslitte bremser skyldes da vel bruk og kjøretrening framfor modifiseringer?alfheim wrote:Da er det vel nok en gang på¨tide å minneom hva du sa da du kjøpte bilen.rayb wrote: Har planer om å gjøre litt med bilen i helga, bilder kommer da. Rekker ikke Rudskogen i morgen desverre
Her skulle det brukes tid og penger på kjøretrening, ikke på oppgraderinger og det å skru.
Hvilket bane treff på rad er dette du ikke har rukket pga diverse justringer og endringer på bilen
(Ja da, dette er mobbing)
Eneste oppgradering jeg har gjort på denne bilen er støtdempere, resten er kosmetikk og praktikaliteter.
Opprydning etter bilbrann er gyldig fravær i min bok, selv om jeg ikke sa noe om at det var bilens kyld at jeg ikke rekker Rudskogen i morgen.... Det er nok en gang føreren det står på
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Fikk litt ledig tid i dag, så fikk gjort klar litt til helgas forestående ryddejobb. Satt på bukker of justert høyden på nye fjærer/dempere
Nye dempere foran
Og bak
Foran holder det, men ikke mer enn akkurat:
Og til slutt suveniren fra siste banetur:
Nye dempere foran
Og bak
Foran holder det, men ikke mer enn akkurat:
Og til slutt suveniren fra siste banetur:
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....