Raymonds Exige S240
Re: Raymonds Exige S240
Ikke hvis det medfører noe ansvar for noe i alle fall
Går uit fra at du ikke trenger å ta av bakluka for å tilte?
Hvis du ente opp med hjørnevarmeskoldet til overs vil jeg gjerne kjøpe det av deg, hivs ikke ser jeg hava biltema har.
Går uit fra at du ikke trenger å ta av bakluka for å tilte?
Hvis du ente opp med hjørnevarmeskoldet til overs vil jeg gjerne kjøpe det av deg, hivs ikke ser jeg hava biltema har.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: Raymonds Exige S240
Nei, man trenger ikke ta av bakluka. Ei heller trenger man skru ut seter og interiør/deksler inni bilen.alfheim wrote:Går ut fra at du ikke trenger å ta av bakluka for å tilte?
Hvis du ente opp med hjørnevarmeskoldet til overs vil jeg gjerne kjøpe det av deg, hivs ikke ser jeg hava biltema har.
Dette i seg selv er ganske tidsbesparende.
Det medfølgende bakpanelet er festet i eksos-innfestingen oppe og i diffuseren nede. Dette gjør at man i sin tur kan tilte uten å løsne panel og/eller diffuser. Ganske fiffig faktisk.
Jeg synes dette kitet var verd pengene sine i alle fall. Terskelen for å ta av clam blir en god del lavere, og jeg lurer på om det ikke kan betale seg bare i utgifter til plaster....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Plasterutgiftene vil nok gå kraftig ned, ja - godt jobba!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Raymonds Exige S240
Post med mange bilder....
Ut med seter og interiør
Av med bakluka
Ut med batteri, tepper og greier. Ikke at teppene baki der er spesielt nyttige, men allikevel
Av med hjul og sett på bukker. Disse var et godt kjøp
Sidescoop, bensinlokk etc...
Uten clam for første gang i mitt eie... Bilen blir ganske stakkarslig uten karosseri....
Nytt eksosanlegg på
Modifiserte innerskjermer. På denne måten slipper man å dmontere dem før man tilter. Sparer tid og irritasjon
Nærbilse av hengsel. Skrus i eksisterende fester på bakramma
Ferdig festet i clam
Første tilt....
omstrekking av litt elektrisk
Resten av innerskjermene på plass...
Shims holdes profesjonelt på plass.....
Ferdig!
Ut med seter og interiør
Av med bakluka
Ut med batteri, tepper og greier. Ikke at teppene baki der er spesielt nyttige, men allikevel
Av med hjul og sett på bukker. Disse var et godt kjøp
Sidescoop, bensinlokk etc...
Uten clam for første gang i mitt eie... Bilen blir ganske stakkarslig uten karosseri....
Nytt eksosanlegg på
Modifiserte innerskjermer. På denne måten slipper man å dmontere dem før man tilter. Sparer tid og irritasjon
Nærbilse av hengsel. Skrus i eksisterende fester på bakramma
Ferdig festet i clam
Første tilt....
omstrekking av litt elektrisk
Resten av innerskjermene på plass...
Shims holdes profesjonelt på plass.....
Ferdig!
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Er ledninbger til lys i clam (og batteri) og sånt langt nok da?
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Re: Raymonds Exige S240
Skjøteledninger til batteri fulgte med, lys trekkes om til andre hull.Shadow_iX wrote:Er ledninbger til lys i clam (og batteri) og sånt langt nok da?
BOE har også muligheten til å flytte batteri til rett bak torpedoveggen på høyre side (under pågyllingsrøret til bensin), men ettersom kullfilteret mitt er i veien for dette så jeg valgte å beholde original plassering.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
- BAre Racing
- Posts: 79
- Joined: 15 Sep 2011 14:49
- Location: Bergen
Re: Raymonds Exige S240
Det er bra at dette ikke stemmer. Her må du selv sjekke ut, noe jeg gjorde i fjor før jeg monterte både disse V2 armene og quickrack med bumpstear shimseplater til innfesting.hmhaga wrote:If it works, don't fix it? Ref "...er det tilbake til å lære seg å kjøre faenskapet", så har jeg lest meg til at Elise/Exige ikke blir særlig tilgivende om man endrer bump steer. Den er satt opp med dette for å gjøre bilen kjørbar...rayb wrote:Disse skal vissnok også redusere "bump steer" uten at jeg har merket noen plager med dette fra før.
Så sveiste jeg ett bumpstear målestativ og målte før og etter montering. Det ble merkbart og ikke minst målbart mindre utslag på spissing ved inn og utfjæring.
MEN jeg oppdaget også at dersom du senker bilen med mer enn 1,5 cm så vil vinkel passere det punkt på armene der du vandrer rundt ett nullpunkt, og da vil ikke hevingen av tannstang eller senkingen av styrekulene spille noen rolle noe mer. Du vil kun gå fra toe inn til enda mer toe inn i kompresjon.
Jeg hevet derfor min bil nærmere original slik at den er ca 12-12.5 cm på rammen og fikk ned rundetidene på Rudskogen. På GPS så kan jeg se kurvehastighet i eksempelvis langsvingen og den er betraktelig høyere nå enn før der jeg kjørte med for lav bil og uten bumpstear tiltak montert. 6 km/t høyere kurvehastighet er mye!
Dette var før 2012 sesongen. Før denne sesongen monterte jeg det gamle stablisatorstaget bak på bilen. Da kjørte jeg rundetiden ned 4,7 sekunder i løpet av 20 runder !
Ja Lotus er satt opp rimelig trygt men ikke for optimal kjøreglede og raske rundetider.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7
Re: Raymonds Exige S240
Clamhinge står på ønskelisten.
I dagens laser-vater tid er det rart det ikke er et enkelt hjulvinkel-kit i salg..
I dagens laser-vater tid er det rart det ikke er et enkelt hjulvinkel-kit i salg..
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
Re: Raymonds Exige S240
Der så har jeg en passe stor kompressor, og en stor oljekjøler, samt no oljelinjer til og fra kompressor.rayb wrote:Skjøteledninger til batteri fulgte med, lys trekkes om til andre hull.Shadow_iX wrote:Er ledninbger til lys i clam (og batteri) og sånt langt nok da?
BOE har også muligheten til å flytte batteri til rett bak torpedoveggen på høyre side (under pågyllingsrøret til bensin), men ettersom kullfilteret mitt er i veien for dette så jeg valgte å beholde original plassering.
Tror jeg dropper hinge på min, men morro å se det funker for andre folk som ikke har så mye stash i sin bil.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Re: Raymonds Exige S240
Hver sin smak
Lite gelebatteri med brakett er i bestilling sånn at tilting kan skje med batteriet i bilen
Lite gelebatteri med brakett er i bestilling sånn at tilting kan skje med batteriet i bilen
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Hvilket batteri ble det?
rayb wrote:Hver sin smak
Lite gelebatteri med brakett er i bestilling sånn at tilting kan skje med batteriet i bilen
Westfield Seight [banebil]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ]
Re: Raymonds Exige S240
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Raymonds Exige S240
Jeg holder meg til Sønnak Exide Maxxima 900 ( gel) batteri selv om det lille så ut til å være 1/3 av vekta av sønnak'en..
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Re: Raymonds Exige S240
Håper du ikke må være på fornavn med vedlikeholdsladeren da.
rayb wrote:Oddysey PC860 med tilhørende brakett:
http://www.shop.britishracinggroup.com/ ... -RLSOB.htm
Westfield Seight [banebil]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ]
Re: Raymonds Exige S240
Bilen min er såpass sjelden i bruk at jeg har en slags rutine for å sette den på når jeg parkerer bilen i garasjen. Så man kan vel si at vi er på fornavn allerede
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....