Raymonds Exige S240

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Re: Raymonds Exige S240

Post by henning »

Ja det var trist å se.
Håper du finner en rask og rimelig måte å reparere skaden på.
Bilen er fullt kjørbar ?
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

henning wrote:Ja det var trist å se.
Håper du finner en rask og rimelig måte å reparere skaden på.
Bilen er fullt kjørbar ?
Ja, jeg har sett over for- og bakstilling uten å finne noe åpenbart feil, rattet står rett og jeg kunne kjøre bilen hjem uten problemer så det ser ut som om glassfiberen har fått hele smellen. 2 markeringslys, noe som kan reparere glassfiber og lakkering. Det siste svir nok mest.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Re: Raymonds Exige S240

Post by henning »

En båtbygger/reparatør ?
Dag-Henning fikk bygd opp hekken på den første Elanen av en båtbygger.
Det var en betydelig større skade enn på din, men bilen ble likevel veldig fin.
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

henning wrote:En båtbygger/reparatør ?
Dag-Henning fikk bygd opp hekken på den første Elanen av en båtbygger.
Det var en betydelig større skade enn på din, men bilen ble likevel veldig fin.
Takk, skal huske det.
Lokale Autolakk kommer også med anbefalt og ettersom de er rett nedi veien fra der jeg bor hadde jeg tenkt å høre med dem.
Jeg har liksom ikke helt ork i dag, men jeg kommer til å demontere front-clam, om ikke annet så for å se om noe annet er ødelagt.
Og så må jeg få noen til å gå over forstilling etc for å sjekke at alt er OK og justere det skikkelig opp igjen.

Stay tuned!
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Raymonds Exige S240

Post by alfheim »

Hva var det som skjedde?

Det kan jo umulig ha vært vått for da kjører du jo ikke.

Har fått anbefalt et verksted rett rundt hjørnet fra Carsten, men husker ikke hva st heter eller prøvd det selv. Søk her så burde det dukke opp.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Raymonds Exige S240

Post by rayb »

Bommet på sporet opp fra T3 og snurret med bil for første gang, uheldigvis på feil sted.

Det er mulig jeg har video av det, men har ikke orket å se etter enda. Har latt det hele ligge i dag, setter i gang med prosjekt fikse bil i morgen.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by hagenisse »

Kjedelige greier, men dessverre noe man bare må regne med skal man ha denne hobbyen.. :?

Skjønte ikke helt hvor du traff.. innsiden opp fra bunnen av angsten liksom?
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

Ja det er kjedelig, men bilen er fotsatt kjørbar og jeg er like hel. Og som du sier, sånt må man regne med.....

(Jeg prøver i alle fall ikke å ljuge på meg en utforkjørsel på RV122 ved Rakkestad.)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Re: Raymonds Exige S240

Post by vids »

rayb wrote:Ja det er kjedelig, men bilen er fotsatt kjørbar og jeg er like hel. Og som du sier, sånt må man regne med.....

(Jeg prøver i alle fall ikke å ljuge på meg en utforkjørsel på RV122 ved Rakkestad.)
Dette er jo en glitrende mulighet til å bruke verktøy-kittet fra avatar-bildet ditt! ;)

Et par runder med sølv-tape så er bilen like bra. Og neste gang du kjører ut så er du ikke like redd for frontfangeren! Jomfruhinna er tatt, bilen er blitt en ekte kvinne/mann (sett inn egen kjønnspreferanse for biler)...

Leste en test av orginale Pagani Zonda i bladet Evo. Journalisten simpelthen elsket bilen, en superbil man faktisk kan kjøre skikkelig med og ha det gøy i. Det eneste ønsket han hadde var at det skulle vært litt mer sølvteip og skrammer på bilen, for da hadde han kunne bruke den som den gateraceren den egentlig er :D
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Raymonds Exige S240

Post by hagenisse »

Du har et poeng vids. Ser noen prøver, men det er vanskelig å kombinere showbil med banebil. Krever latterlig mye innsats i garasjen. :D
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Raymonds Exige S240

Post by rayb »

hagenisse wrote: Ser noen prøver, men det er vanskelig å kombinere showbil med banebil. Krever latterlig mye innsats i garasjen. :D
Jeg har bilen sammen med kona som ikke har like liberalt syn på gaffateip som karrosseri som enkelte andre.

Dessuten er jeg ikke sikker på om jeg har nok gaffa til å få lykta til å lyse riktig igjen :(

Og en bil i den fargen bør etter min mening se presentabel ut, så får heller rundetidene være et sekund høyere.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
inge johan
Posts: 17
Joined: 10 Dec 2011 17:22

Re: Raymonds Exige S240

Post by inge johan »

Med clamet demontert burde dette ikke koste mer en 12000 til 15000kr og reparere med lakk. er i allefall reparerbart .
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

inge johan wrote:Med clamet demontert burde dette ikke koste mer en 12000 til 15000kr og reparere med lakk. er i allefall reparerbart .
Godt å vite. antar at jeg da må gange med 2 ettersom jeg også har sprekk i bakre clam. Pluss eventuelle forstillingsdeler.

Stoppet innom lakkerer i dag og fikk det noe diffuse svaret "50, 70, 100.000" og han ble ganske blek da jeg sa "ingen fargeforskjeller!" og reagerte umiddelbart med at han ville hellakkere bilen når han fikk tid en eller annen gang i september, så jeg gikk til konkurrenten som tilbød seg å lappe den sammen i kjørbar stand inntil de fikk tid til å ta det i august en gang.

Autotuning tar 4-hjulskontroll mandag, og så får jeg se da om det er noe som må skiftes ut. Høyre forfelg har fått seg en smell også og jeg har så klart de dyreste (Forged option).... Men som tidligere nevnt, det er åsnt man må regne med når man har denne hobbyen.

EDIT: Etteraom jeg ikke har demontert clam enda så er det også ukjent hva som eventuelt bør skiftes under....
EDIT 2: Men ettersom jeg får lappet sammen ilen er jeg klar for NSKs treff på Rudskogen 8.7 som min "komme seg tilbake i salen dag" 8)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Raymonds Exige S240

Post by NoBrain »

Da du først postet bildet så fikk jeg inntrykk at det bare var en liten skade foran. Trist å lese at skaden synes å være mer omfattende enn det jeg trodde. Regner med at du får orden på bilen igjen. Spennende å høre hvordan forsikringsselskapet forholder seg til skaden.

Vedrørende lakkverksted så har jeg brukt Oslo Autolakk til å utbedre en bulk og lakkere panseret på STIen. En liten bulk resulterte i at hele panseret måtte lakkes for å unngå overgangsforskjeller. De traff 100% perfekt på fargen. Vet ikke hvor mye det kostet da verkstedet tok det på sin regning etter å ha lukket igjen panseret med gjenglemt verktøy liggende under.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Raymonds Exige S240

Post by rayb »

NoBrain wrote:Da du først postet bildet så fikk jeg inntrykk at det bare var en liten skade foran. Trist å lese at skaden synes å være mer omfattende enn det jeg trodde. Regner med at du får orden på bilen igjen. Spennende å høre hvordan forsikringsselskapet forholder seg til skaden.
Nå vet jeg jo fortsatt ikke hvor ille det egentlig er og bilen er tilbake på veien neste uke, om enn i midlertidig sammenlappet versjon.
Jeg har ikke tatt noen avgjørelse på om jeg skal bruke forsikringen eller ikke enda, og da vil det eventuelt bli en sak mellom meg og dem.
Akkurat nå er fokus på å få bilen i orden igjen. For i orden blir den, det er bankers.

Hva farge angår så er gule/gulgrønne/perlemor 3-sjikt sånn ca. Verdens Verste Farge(tm) iflg de som skal ha greie på sånt, men det er en originalfarge og har en fargekode så jeg regner med at det blir OK.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Post Reply