Thanks youse. To Lazzaroni-tråder før den første liter'n med kaffe er sterkt stoff for hypotalamusen, men jeg konstaterer at biljournalist Lord Scheie er på nippet til å være ute og sykle. Men det får nå bli en annen sak. Hvem andre som har eid et eksempler bør ikke ta glansen fra en SLC. Den klarer seg godt på egenhånd
Morsomt å se en bil som oppfyller stereotypen av en Mercedes-eier så til de grader. Min bestefar eide en W126 (tror det var en 280 SE) som sin siste bil mens han drev verksted med stjerne på taket, og selv om det ikke tiltalte meg spesielt mye var det allikevel noe spesielt med MB fra denne tida. Blytungt, solid, tregt og majestetisk. Og litt arrogant. Eller noe sånt.
P.S. konstaterer også at Sig. Barzinis skylapper ser ut til å ha klappet sammen i motvinden. Kanskje vi må få fru Bech til å lære ham litt omgangstone?
FORMEL 1 FØRERNES SOLEKLARE FØRSTEVALG
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Ha, ha....Sig. Barzini gir seg ikke så lett!Luigi wrote:Thanks youse. To Lazzaroni-tråder før den første liter'n med kaffe er sterkt stoff for hypotalamusen, men jeg konstaterer at biljournalist Lord Scheie er på nippet til å være ute og sykle. Men det får nå bli en annen sak. Hvem andre som har eid et eksempler bør ikke ta glansen fra en SLC. Den klarer seg godt på egenhånd
Morsomt å se en bil som oppfyller stereotypen av en Mercedes-eier så til de grader. Min bestefar eide en W126 (tror det var en 280 SE) som sin siste bil mens han drev verksted med stjerne på taket, og selv om det ikke tiltalte meg spesielt mye var det allikevel noe spesielt med MB fra denne tida. Blytungt, solid, tregt og majestetisk. Og litt arrogant. Eller noe sånt.
P.S. konstaterer også at Sig. Barzinis skylapper ser ut til å ha klappet sammen i motvinden. Kanskje vi må få fru Bech til å lære ham litt omgangstone?
Formel 1 førerere har og hadde en tendens til å fylle litt mer enn Grimstadgarasjen og et par tre saftige doninger var vel mer regel enn unntak. Ikke glem ordlyden: Mercedes V8.
Lorden har nok et poeng i at F1 førerne kjørte mellom løpene på kontinentet i gamle dager og derfor var i behov av komfortabel, rask, sikker og ikke minst pålitlig skyss.
- Anders Gullstein
- Posts: 616
- Joined: 14 Apr 2005 15:49
- Location: Tønsberg
Det er som Luigi sier her at det er noe spesielt med gamle MB'er fra den tiden. Jeg har aldri helt vært der, siden det blir litt tungt og stort og at jeg er glad i å rive litt i girspaken kontra å sette i Drive, men ser absolutt sjarmen med dem. Ihvertfall når det er snakk om et så flott eksemplar som denne . Elsker å se slike biler i en urørt tilstand, der alle papirer er der fra bilen var ny, orginal kassettspiller og den slags
Sølv er veldig riktig farge på Mercedes sett ifra gamle racingfarger, men som du sier, så er det en farge som ikke belønner og viser strøkenhet og godt bilhold så godt som for eksempel svart, rød osv. Ble da litt nyskjerrig hva du ville valgt om du var den heldige som stod med nybilkatalogen i 1979? Den optimale SLC farge komboen?
Sølv er veldig riktig farge på Mercedes sett ifra gamle racingfarger, men som du sier, så er det en farge som ikke belønner og viser strøkenhet og godt bilhold så godt som for eksempel svart, rød osv. Ble da litt nyskjerrig hva du ville valgt om du var den heldige som stod med nybilkatalogen i 1979? Den optimale SLC farge komboen?
Livet er for kort for kjedelige biler!
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Anders, jeg er faktisk på nippet til å si at jeg faktisk kunne valgt sølv. Fargen vokser på modellen og ser langt finere ut i virkeligheten og de som sier riktig fargekombinasjon ser ut til å ha et poeng. Det er bare at jeg liker ikke uttrykket noe særlig.Anders Gullstein wrote:Det er som Luigi sier her at det er noe spesielt med gamle MB'er fra den tiden. Jeg har aldri helt vært der, siden det blir litt tungt og stort og at jeg er glad i å rive litt i girspaken kontra å sette i Drive, men ser absolutt sjarmen med dem. Ihvertfall når det er snakk om et så flott eksemplar som denne . Elsker å se slike biler i en urørt tilstand, der alle papirer er der fra bilen var ny, orginal kassettspiller og den slags
Sølv er veldig riktig farge på Mercedes sett ifra gamle racingfarger, men som du sier, så er det en farge som ikke belønner og viser strøkenhet og godt bilhold så godt som for eksempel svart, rød osv. Ble da litt nyskjerrig hva du ville valgt om du var den heldige som stod med nybilkatalogen i 1979? Den optimale SLC farge komboen?
Dessuten bør en slik bil ha et noe kjølig og sobert preg, det er ikke noen sportsvogn. En prangende farge kler ikke bilen. Den rød jeg hadde ble ikke riktig, den blå derimot var svært elegant. Bilen har et hardt prøvet design, men jeg liker det. Jeg har dog erfart at ikke alle er enig med meg i det.
Re: FORMEL 1 FØRERNES SOLEKLARE FØRSTEVALG
Hmmmmmm,JC regget,Gjøvik bil altså:)Fiiin var den,utrolig fin:)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Re: FORMEL 1 FØRERNES SOLEKLARE FØRSTEVALG
Utrolig fin bil du har! Sjeldent strøken... har alltid ønsket meg siste typen 500slc med 4 trinns ... mmmh de er sjeldne!
Oslo Felgretting - Alt i oppussing og oppretting av alle felger
1997 TVR Chimaera 4.0 V8
x1988 Mercedes 190e 3.0
x1985 Golf GTi
1997 TVR Chimaera 4.0 V8
x1988 Mercedes 190e 3.0
x1985 Golf GTi