FORMEL 1 FØRERNES SOLEKLARE FØRSTEVALG
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
FORMEL 1 FØRERNES SOLEKLARE FØRSTEVALG
Hvor deilig er det ikke at det meste på en veteranbil er urørt?
Mercedes Benz 450 SLC har et eget rom i hattehylla for førstehjelpsskrinet. Når du så åpner og finner det i denne tilstanden er det bare å glise.
Det er viktig med litt Kurzinformation für jedermann
Man ser ofte tilstanden på en bil ved å se på dørtrekk, taktrekk osv. -Om de har vært av noen ganger og noen klips mangler og alt blir litt hengete og slengete. Det ser ikke ut som om noen har vært å tuklet veldig mye her
Reservehjulet sier også litt om hvordan bilen er blitt behandlet. Ofte er felgen rustet og det ligger masse gnafs i og rundt hjulet. Her var det lite ostepop å finne i felgen.
Skinninteriøret har en noe glossy overflate, men sånn er det bare. Den forrige eieren har hatt stoffmatter oppå originalteppet og toppet med gummimatter oppå der igjen. Det betyr at originalteppene er som nye å regne. Hvor deilig er ikke det?
Skinnet har en slags perforering i midtfeltet, sannsynligvis for å gi en mindre klam opplevelse i sommervarmen. Litt tøft er det også
Så var det denne stereoen da. Innsatt når bilen var ny, mest sannsynlig og svært matchende mot alt det andre svarte i bilen.
Førerplass
Heldigvis -ikke en eneste sprekk i dashbordpaden
Instruments
På høyre side i bagasjerommet finnes det en luke der varseltrekant, jekk og manuell åpning/lukking av soltalket finnes. Artig var det å finne en lerretspose(originalt) med komplett verktøy som ikke var rustet.
Mercedes Benz 450 SLC har et eget rom i hattehylla for førstehjelpsskrinet. Når du så åpner og finner det i denne tilstanden er det bare å glise.
Det er viktig med litt Kurzinformation für jedermann
Man ser ofte tilstanden på en bil ved å se på dørtrekk, taktrekk osv. -Om de har vært av noen ganger og noen klips mangler og alt blir litt hengete og slengete. Det ser ikke ut som om noen har vært å tuklet veldig mye her
Reservehjulet sier også litt om hvordan bilen er blitt behandlet. Ofte er felgen rustet og det ligger masse gnafs i og rundt hjulet. Her var det lite ostepop å finne i felgen.
Skinninteriøret har en noe glossy overflate, men sånn er det bare. Den forrige eieren har hatt stoffmatter oppå originalteppet og toppet med gummimatter oppå der igjen. Det betyr at originalteppene er som nye å regne. Hvor deilig er ikke det?
Skinnet har en slags perforering i midtfeltet, sannsynligvis for å gi en mindre klam opplevelse i sommervarmen. Litt tøft er det også
Så var det denne stereoen da. Innsatt når bilen var ny, mest sannsynlig og svært matchende mot alt det andre svarte i bilen.
Førerplass
Heldigvis -ikke en eneste sprekk i dashbordpaden
Instruments
På høyre side i bagasjerommet finnes det en luke der varseltrekant, jekk og manuell åpning/lukking av soltalket finnes. Artig var det å finne en lerretspose(originalt) med komplett verktøy som ikke var rustet.
Last edited by grappa speziale on 23 Jun 2011 08:52, edited 2 times in total.
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Jeg er litt oppgitt over annonsetekster som lyder "riktig fargekombinasjon".
For hvem? Hva gjør annonsøren til en som skal bestemme hva som er "riktig fargekombinasjon". Og det skal han tilogmed bestemme for meg - fortelle meg at det er det eneste riktige.
Hva med "fin fargekombinasjon" og sleng gjerne på at "personlig synes jeg at bla bla bla".
Jeg rett og slett misliker folk som skal bestemme hva som er rett fargekombinasjon! Jeg bestemmer meg for å like en helt annen farge når noen påstår sånt.
Vel, nå er det engang slik at dette er den mest vanlige fargekombinasjonen for en SLC. Jeg synes egentlig den er nokså kjedelig, men samtidig er sølv/svart en grei kombinasjon å forholde seg til, det er nemlig veldig Mercedes Benz. I forhold til den blå jeg hadde, er den direkte tam. Det er uansett lite jeg kan eller vil gjøre med den saken - sånn er den.
Jeg synes det er vanskelig å fotografere biler i sølv - vanskelig å få fram glans og skyggespill i karosseri - det er mulig jeg ikke kan nok om det.
Karosseriet er "urørt" og har for det meste originallakken intakt og bare det er svært unikt etter 32 år.
Ringve gård i denne nydelige sommerkveld
Særegen er vel en grei beskrivelse
De rustne hjulmutterne skal byttes i morgen den dag
Bilen er lang og forholdsvis lav
Bagasjerommet er ikke brukt til å kjøre oljete bildeler
Toppmodellen
Kjekt å ha papirene i orden
Weltklang
Vi må ha et par utenfor den etterhvert så velkjente døren
Bakruta har en voldsom kuv og er rett så stor. Det finnes også "usynlige" varmetråder - fin gimmick
For hvem? Hva gjør annonsøren til en som skal bestemme hva som er "riktig fargekombinasjon". Og det skal han tilogmed bestemme for meg - fortelle meg at det er det eneste riktige.
Hva med "fin fargekombinasjon" og sleng gjerne på at "personlig synes jeg at bla bla bla".
Jeg rett og slett misliker folk som skal bestemme hva som er rett fargekombinasjon! Jeg bestemmer meg for å like en helt annen farge når noen påstår sånt.
Vel, nå er det engang slik at dette er den mest vanlige fargekombinasjonen for en SLC. Jeg synes egentlig den er nokså kjedelig, men samtidig er sølv/svart en grei kombinasjon å forholde seg til, det er nemlig veldig Mercedes Benz. I forhold til den blå jeg hadde, er den direkte tam. Det er uansett lite jeg kan eller vil gjøre med den saken - sånn er den.
Jeg synes det er vanskelig å fotografere biler i sølv - vanskelig å få fram glans og skyggespill i karosseri - det er mulig jeg ikke kan nok om det.
Karosseriet er "urørt" og har for det meste originallakken intakt og bare det er svært unikt etter 32 år.
Ringve gård i denne nydelige sommerkveld
Særegen er vel en grei beskrivelse
De rustne hjulmutterne skal byttes i morgen den dag
Bilen er lang og forholdsvis lav
Bagasjerommet er ikke brukt til å kjøre oljete bildeler
Toppmodellen
Kjekt å ha papirene i orden
Weltklang
Vi må ha et par utenfor den etterhvert så velkjente døren
Bakruta har en voldsom kuv og er rett så stor. Det finnes også "usynlige" varmetråder - fin gimmick
Nydelig...igjen.
SLC har vel ikke oppnådd samme popularitet som SL, men linjemessig går den tjukt uttapå caben!
Og den har faktisk riktig fargekombinasjon
En MB i sølv m/sort kan da aldri bli feil ?
Uansett ser det ut som Grappa nok en gang har klart å finne et smykke av en klassisk GT. Gratulerer!
Bør det ikke snart foreligge en invitasjon til garasjebesøk hos pianisten ?
SLC har vel ikke oppnådd samme popularitet som SL, men linjemessig går den tjukt uttapå caben!
Og den har faktisk riktig fargekombinasjon
En MB i sølv m/sort kan da aldri bli feil ?
Uansett ser det ut som Grappa nok en gang har klart å finne et smykke av en klassisk GT. Gratulerer!
Bør det ikke snart foreligge en invitasjon til garasjebesøk hos pianisten ?
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
Kurzinformation für jedermann høres ut som et bilforum jeg vet om
Gratulerer så meget med nytt kjøretøy på stallen. Fortsetter det å hope seg opp biler like rapido som nå, så tror jeg jommenmeg Ladebeboer Sandberg må ta opp igjen sine beryktede fundraisers m/vertinner.
Skulle forresten hilse fra Carl og si at han skal ned på kontinentalen og titte på en fin-fin 1900 Boano Primavera Coupé. Da har jo selv Herr Pianisten noe å strekke seg etter
Tut tut!
Gratulerer så meget med nytt kjøretøy på stallen. Fortsetter det å hope seg opp biler like rapido som nå, så tror jeg jommenmeg Ladebeboer Sandberg må ta opp igjen sine beryktede fundraisers m/vertinner.
Skulle forresten hilse fra Carl og si at han skal ned på kontinentalen og titte på en fin-fin 1900 Boano Primavera Coupé. Da har jo selv Herr Pianisten noe å strekke seg etter
Tut tut!
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Soltaket som er elektrisk drevet(standard) er produsert av webasto for MB. Ikke en rustflekk i eller rundt luka - heldigvis.
Jeg elsker fine taktrekk! Solskjermene har også i denne noe gulning, alle jeg har sett har dette merkelige fenomenet. Får ikke vasket det bort heller og derfor får det gå på patinakontoen.
Rette og fine dørtrekk som har stått i siden produksjonen i Sindelfingen for 32 år siden er å fortrekke før noe reproræl.
Breit und niedrig
Innen
Schönes Auto
Høydejustering av hovedlys(!) som på Mercedes benz-maner er vakumstyrt. Ja, det virker.
La gå - fargekombinasjonen er fin den
Jeg elsker fine taktrekk! Solskjermene har også i denne noe gulning, alle jeg har sett har dette merkelige fenomenet. Får ikke vasket det bort heller og derfor får det gå på patinakontoen.
Rette og fine dørtrekk som har stått i siden produksjonen i Sindelfingen for 32 år siden er å fortrekke før noe reproræl.
Breit und niedrig
Innen
Schönes Auto
Høydejustering av hovedlys(!) som på Mercedes benz-maner er vakumstyrt. Ja, det virker.
La gå - fargekombinasjonen er fin den
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Vel, unge mann - min bil er fra 1979 og 20 av 29(!) Formel 1 førere kjørte Mercedes benz V8 privat i samme år. Dette var når MB ikke deltok i Formel 1 og disse førere ble således ikke påprakket et produkt teamene hadde et nært forhold til.
Scheckter og Villeneuve ble selvsagt påprakket både Fiat og Ferrari.
At en og annen kjørte noe annet i 1979 får så være....
I don`t think - I know!
Scheckter og Villeneuve ble selvsagt påprakket både Fiat og Ferrari.
At en og annen kjørte noe annet i 1979 får så være....
I don`t think - I know!
Hmmm. Hvor har du hørt det? Det var 32 førere som tok poeng i 79-sesongen, men totalt 36 som stilte til start i ett eller flere løp. Bildet av Lauda er forøvrig inkludert i denne tråden for å vise hvor langt markedsførere strekker seg for å namedroppe berømtheter. Gamle herr Lauda var neppe i kontakt med en 78-modell Spider annet enn for å ta det noe uinspirerte bildet.
Tror ikke dressgutta i Stuttgart er/var bedre enn sine motparter i Milano. Håper du kan overbevise meg om F1-guttas private bilsmak i 1979 med omfattende arkivmateriale
Tror ikke dressgutta i Stuttgart er/var bedre enn sine motparter i Milano. Håper du kan overbevise meg om F1-guttas private bilsmak i 1979 med omfattende arkivmateriale
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Hm selv!Luigi wrote:Hmmm. Hvor har du hørt det? Det var 32 førere som tok poeng i 79-sesongen, men totalt 36 som stilte til start i ett eller flere løp. Bildet av Lauda er forøvrig inkludert i denne tråden for å vise hvor langt markedsførere strekker seg for å namedroppe berømtheter. Gamle herr Lauda var neppe i kontakt med en 78-modell Spider annet enn for å ta det noe uinspirerte bildet.
Tror ikke dressgutta i Stuttgart er/var bedre enn sine motparter i Milano. Håper du kan overbevise meg om F1-guttas private bilsmak i 1979 med omfattende arkivmateriale
Vel, jeg tøffer meg på vegne av andre, men Lord Landsem som opererer som bilsportens svar på Arne Scheie sier så.
Mye forlystelse om biltypen kan du finne her
http://forum.lazzaroni.no/viewtopic.php?t=4219
http://forum.lazzaroni.no/viewtopic.php?t=4231