LANCIA - EN BIL FOR KJENNERE (Beta Coupé)
Posted: 09 Jun 2011 07:18
Jau, da ble det Beta - igjen. Denne gangen i coupéversjon. Årsmodell er 1974 og den har(har jeg lært) de superdupersjeldne hvite og gule instrumentskivene som bare ble levert det første halvåret. Ekte skaiseter i offwhite er også sjeldent i følge kjennere.
Bilen har etter alle solemerker kun gått 95.000 km og er helt original. Importert til Norge fra Sveits i 2004-05 av en av landets største Lanciaentusiaster.
Historikken forteller at en eldre dame eide bilen fram til 2002 og deretter eid av en Betaentusiast før den kom til Norge. Jeg er tredje eier i Norge. Bilen er bortimot urørt, men opplakkert noen steder. Originaliteten er sterkt påtrengende og det meste er svært fint patinert og komplett. Bilen er lett og nett og med 1800 og 120 hk er den da ikke direkte treg. Fin på små svingete veier-bil er vel en god karakteristikk. Lyden er krisp og fin med rapp, snerr og litt knatring i potta - deilig.
Fredrik var så elskverdig at han hentet bilen for meg og brakte den til Loen. Takk, Fredrik!
Under GDW klappet stiften sammen og en dyse i gasseren hadde løsnet, men Dr. Fred fikset dette i løpet av minutter og dermed var den i gang igjen. Bilen trenger litt nye tenningsdeler og en generell strekk. Jeg har ikke funnet en eneste rustblære(!) og det er vel det som er mest oppsiktsvekkende.
Jau, da har eg fått "vaska ut" den gamle eieren. Den solbrente nakkestøtta bak har blitt farget opp på nytt og nå vises ingen ting.
Ellers har jeg vasket, renset skai og vasket og vasket litt til. Setene er så tøffe at det er nesten ikke sant.
Baksetene er ikke akkurat nedsnødde de heller
Et par velstelte barn kan vel kle interiøret om de har kjemmet håret
Reiseveskene legger man her, når man skal på weekendreise
Føreren, som i dette tilfellet er far, kan kose seg i dette miljøet
Ja, så var det bilen da, den ser altså slik ut
Lancia - the most italian car!
Ikke godt gjengitt, men nakkestøtta ble som ny
Mange snasne detaljer på kjerra er det også
Jauda eit par til
Bilen har etter alle solemerker kun gått 95.000 km og er helt original. Importert til Norge fra Sveits i 2004-05 av en av landets største Lanciaentusiaster.
Historikken forteller at en eldre dame eide bilen fram til 2002 og deretter eid av en Betaentusiast før den kom til Norge. Jeg er tredje eier i Norge. Bilen er bortimot urørt, men opplakkert noen steder. Originaliteten er sterkt påtrengende og det meste er svært fint patinert og komplett. Bilen er lett og nett og med 1800 og 120 hk er den da ikke direkte treg. Fin på små svingete veier-bil er vel en god karakteristikk. Lyden er krisp og fin med rapp, snerr og litt knatring i potta - deilig.
Fredrik var så elskverdig at han hentet bilen for meg og brakte den til Loen. Takk, Fredrik!
Under GDW klappet stiften sammen og en dyse i gasseren hadde løsnet, men Dr. Fred fikset dette i løpet av minutter og dermed var den i gang igjen. Bilen trenger litt nye tenningsdeler og en generell strekk. Jeg har ikke funnet en eneste rustblære(!) og det er vel det som er mest oppsiktsvekkende.
Jau, da har eg fått "vaska ut" den gamle eieren. Den solbrente nakkestøtta bak har blitt farget opp på nytt og nå vises ingen ting.
Ellers har jeg vasket, renset skai og vasket og vasket litt til. Setene er så tøffe at det er nesten ikke sant.
Baksetene er ikke akkurat nedsnødde de heller
Et par velstelte barn kan vel kle interiøret om de har kjemmet håret
Reiseveskene legger man her, når man skal på weekendreise
Føreren, som i dette tilfellet er far, kan kose seg i dette miljøet
Ja, så var det bilen da, den ser altså slik ut
Lancia - the most italian car!
Ikke godt gjengitt, men nakkestøtta ble som ny
Mange snasne detaljer på kjerra er det også
Jauda eit par til