Voluminøs pusekatt
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Jo, men alle har ikke like fine valgmulighetergrappa speziale wrote:Vel, er det ikke flere her som har sine valgmuligheter, mon tro?inge wrote:Jeg henger meg på gratulasjonene. Dette er stilig
Du begynner å få ett problem med å velge hva du skal kjøre tur med nå?
Tror det snart er på tide å bli kvitt noe.....
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
Gratulerer med nydelig eksemplar av katten.need4speed wrote:
Har likt denne modellen siden jeg første gang så den på detektimen
Detektimen, ja.. Ian Ogilvy som 'nye' Simon Templar.
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Bilen imponerer noe vanvittig! Snakk om GT!
Fra dovent purr ved normal kjøring til å befinne seg i rovdyrets nådeløse klør ved pådrag. Rasekatten har et ekstremt lavt støynivå og en ubeskrivelig komfort ved landeveiskjøring, også i svært høy hastighet. Lydnivået fra innsug og eksos endrer fullstendig karakter ved pådrag, ikke uvanlig kanskje, men når man slipper gassen blir det atter igjen stille - svært stille.
Visste dere forresten at XJ-S er lavere enn en skamsenket Bertone? Det fant vi ut i går, når de stod ved siden av hverandre. At den i tillegg er langt lengre og langt bredere gjør at Bertonen blir å anse som en liten hatte-eske.
Jeg tror nesten panseret på XJ-S`en er lenger enn hele Bertonen, ha ha
Tro det eller ei, kattepusen er lavere enn 928en(!)
Bekreftelse på GT-egenskapene fikk jeg også til fulle, når jeg kjørte bilen fra Göteborg og hjem. Det er stille i bilen, jeg sitter godt, jeg har enorme krefter og dreiemomoment i motoren. Bilen har i tillegg skarp styring og krenger ikke og når dette kombineres med behagelig fjæring, hva mer kan jeg ønske?
Flere har prøvd bilen og er imponert over egenskapene.
Jau, jau, turen fra Göteborg hadde svært mye GT over seg og Grappa svingte den tolvsylindrede rett foran foajéen ved Rica Victoria på Lillehammer. "Har dere et rom?" Jo, absolutt, men kunne jeg ta til takke med en Superior Penthouse Suite til prisen av et enkeltrom? "Tja om dere ikke har annet, er det vel greit." Kan det ha noe med Jaguaren å gjøre?
Morgenen gryr og Grappa strekker seg og koser seg med utsikten over Mjøsa og Lillehammer. Jeg rusler ned i frokostsalen og henter egg & bacon setter meg ved bordet for å spise. Med baconfett i munnvikene skimter jeg en skikkelse som tusler bort mot nabobordet rett over. Skikkelsen sier høflig: Good morning og jeg løfter blikket for å gjengi hilsenen. Da ser jeg til min store forbløffelse rett inn i skautet på en kjent Sopranos. Den gamle mannen smiler lurt når jeg på norsk sier: Morn, morn, ja! Og der satt vi, Steven og jeg, og koste oss med egg & bacon. Jeg tenkte for meg selv, det er altså dette som er GT-livet.
Happy Easter, Rule Britannia!
Fra dovent purr ved normal kjøring til å befinne seg i rovdyrets nådeløse klør ved pådrag. Rasekatten har et ekstremt lavt støynivå og en ubeskrivelig komfort ved landeveiskjøring, også i svært høy hastighet. Lydnivået fra innsug og eksos endrer fullstendig karakter ved pådrag, ikke uvanlig kanskje, men når man slipper gassen blir det atter igjen stille - svært stille.
Visste dere forresten at XJ-S er lavere enn en skamsenket Bertone? Det fant vi ut i går, når de stod ved siden av hverandre. At den i tillegg er langt lengre og langt bredere gjør at Bertonen blir å anse som en liten hatte-eske.
Jeg tror nesten panseret på XJ-S`en er lenger enn hele Bertonen, ha ha
Tro det eller ei, kattepusen er lavere enn 928en(!)
Bekreftelse på GT-egenskapene fikk jeg også til fulle, når jeg kjørte bilen fra Göteborg og hjem. Det er stille i bilen, jeg sitter godt, jeg har enorme krefter og dreiemomoment i motoren. Bilen har i tillegg skarp styring og krenger ikke og når dette kombineres med behagelig fjæring, hva mer kan jeg ønske?
Flere har prøvd bilen og er imponert over egenskapene.
Jau, jau, turen fra Göteborg hadde svært mye GT over seg og Grappa svingte den tolvsylindrede rett foran foajéen ved Rica Victoria på Lillehammer. "Har dere et rom?" Jo, absolutt, men kunne jeg ta til takke med en Superior Penthouse Suite til prisen av et enkeltrom? "Tja om dere ikke har annet, er det vel greit." Kan det ha noe med Jaguaren å gjøre?
Morgenen gryr og Grappa strekker seg og koser seg med utsikten over Mjøsa og Lillehammer. Jeg rusler ned i frokostsalen og henter egg & bacon setter meg ved bordet for å spise. Med baconfett i munnvikene skimter jeg en skikkelse som tusler bort mot nabobordet rett over. Skikkelsen sier høflig: Good morning og jeg løfter blikket for å gjengi hilsenen. Da ser jeg til min store forbløffelse rett inn i skautet på en kjent Sopranos. Den gamle mannen smiler lurt når jeg på norsk sier: Morn, morn, ja! Og der satt vi, Steven og jeg, og koste oss med egg & bacon. Jeg tenkte for meg selv, det er altså dette som er GT-livet.
Happy Easter, Rule Britannia!
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Nåja, jeg har van Zandt blant mine favoritter i musikkverden, men jeg gjorde et dårlig forsøk på å nå de som ikke kjenner mannens egentlige og virkelig gode side. Jeg undervurderte forumets lesere, fordi jeg trodde jeg var på Cuoresportivo.no.Luigi wrote:Takk for glimtet inn i en annen verden, Grappa-san. Jeg tror personlig det har noe med Jaguaren å gjøre. Om Jaguaren er skyld i at herr van Zandt omtales som "en kjent Sopranos" fremfor "gitaristen til Bruce Springsteen" vet jeg dog ikke, men jeg frykter det.
God påsk!
Jeg har fortsatt kassetten med Voice of America i skuffen, et album som ble nispilt hele sommeren 1985, i en Chevrolet El Camino 1959. Favorittlåta "Los Desaparecidos" henger fortsatt i ørene......så da vet du det.
OT: Det er merkelig hvor lett påvirkelig man er som ungdom. En kompis og jeg spilte inn en hel C-90 med Bruce Springsteens "Racing i the streets" for å slippe å spole i Pioneer Compacten i hans Toyota Corolla KE30, også kalt Goliath. GM 120 og stuehøyttalere i baksetet gjorde virkelig susen. Jeg var 16 og han var 18, begge drømte vi om amerikanske biler. Det var det som gjaldt i Trondheim på åttitallet. Teksten i den låta fascinerte oss, som hadde kun damer og amcar i tankene. Rockemiljøet, bilmiljøet og "biker"-miljøet i Trondheim på åttitallet var enormt og hadde ofte sammenfallende interesser. Det var lite finkultur for å si det sånn.
Merkelig at jeg i dag rister på hodet av dunkende ungdomsbiler og ungdommer som besøker Strömstad på denne dag.
Jeg ville ikke vært foruten denne erfaringen og disse opplevelsene. Noen som kjenner seg igjen?
Last edited by grappa speziale on 21 Apr 2011 12:56, edited 1 time in total.
Kan ikke si det var annerledes i nordligere deler av gokk ca. samtidig - bortsett fra at den mest spilte kassetten i min bil var "Exit ... Stage Left" med Rush. Go figure. Right On! var standardlitteratur, og alle kompisene var litt småsure fordi det ikke var tillatt med epatraktor vi kunne motivlakkere.grappa speziale wrote:OT: Det er merkelig hvor lett påvirkelig man er som ungdom. En kompis og jeg spilte inn en hel C-90 med Bruce Springsteens "Racing i the streets" for å slippe å spole i Pioneer Compacten i hans Toyota Corolla KE30, også kalt Goliath. GM 120 og stuehøyttalere i baksetet gjorde virkelig susen. Jeg var 16 og han var 18, begge drømte vi om amerikanske biler. Det var det som gjaldt i Trondheim på åttitallet.
Rånere blir jeg bare nostalgisk av. De kommer nok ut på andre siden av hormonhelvetet som skikkelige mennesker de også Biltreffene jeg er på i dag er egentlig de samme som før, bare at alle er edru og det er adskillig mindre slåssing
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Duverden! Rush mitt all time favorittband, sammen med Sparks! Jeg har alt i hylla og drar det fram med ujevne mellomrom. De ble ansett som litt pinglete og "homo" blandt mine venner, så det ble til spilling på gutterom og hybel. Jeg bodde forresten i nabohybelen til Snah fra Motorpsycho, som har sin store inspirasjon fra nettopp Rush og Geddy Lee. Det ble noen sene kvelder med Pilsnere og Red Barchetta, for å si det sånn.Luigi wrote:Kan ikke si det var annerledes i nordligere deler av gokk ca. samtidig - bortsett fra at den mest spilte kassetten i min bil var "Exit ... Stage Left" med Rush. Go figure. Right On! var standardlitteratur, og alle kompisene var litt småsure fordi det ikke var tillatt med epatraktor vi kunne motivlakkere.grappa speziale wrote:OT: Det er merkelig hvor lett påvirkelig man er som ungdom. En kompis og jeg spilte inn en hel C-90 med Bruce Springsteens "Racing i the streets" for å slippe å spole i Pioneer Compacten i hans Toyota Corolla KE30, også kalt Goliath. GM 120 og stuehøyttalere i baksetet gjorde virkelig susen. Jeg var 16 og han var 18, begge drømte vi om amerikanske biler. Det var det som gjaldt i Trondheim på åttitallet.
Rånere blir jeg bare nostalgisk av. De kommer nok ut på andre siden av hormonhelvetet som skikkelige mennesker de også Biltreffene jeg er på i dag er egentlig de samme som før, bare at alle er edru og det er adskillig mindre slåssing
Konsert i London om ikke lenge, du vet det, Luigi
Nei og nei så nostalgisk det skulle bli denne påsken!
Ja, Rush har i stor grad vært med på å prege i alle fall min oppvekst. Om du googler etter navnet mitt og "YYZ" kan du bl.a. se i hvor stor grad At godeste Snah heller ikke kom uskadet fra det er ikke rart.
Rush-konserter blir jeg tipset om i tide og utide. Var på nippet til å reise til UK på en av de berømte "30"-konsertene deres, men sånt blir det aldri noe av i min timeplan.
Det skal forøvrig ikke noe slags radio eller andre remedier for avspilling av lyd inn i gammelbilen. Kanskje nok et tegn på at man har fått hår på alle de gærne stedene.
Rush-konserter blir jeg tipset om i tide og utide. Var på nippet til å reise til UK på en av de berømte "30"-konsertene deres, men sånt blir det aldri noe av i min timeplan.
Det skal forøvrig ikke noe slags radio eller andre remedier for avspilling av lyd inn i gammelbilen. Kanskje nok et tegn på at man har fått hår på alle de gærne stedene.
Red Barchetta: http://www.youtube.com/watch?v=FAvQSkK8Z8U
Nei Peart (trommisen) er stor sci-fi-fan og skrev låta basert på en fremtidsnovelle der bensinbiler er blitt ulovlige. En ung herremann finner en dag en rød Barchetta (av uvisst fabrikat) under en presenning på låven hos sin hvithårete onkel. Han begynner å snik-kjøre den hver søndag, men plutselig en dag tar politiet opp jakten ...
Nei Peart (trommisen) er stor sci-fi-fan og skrev låta basert på en fremtidsnovelle der bensinbiler er blitt ulovlige. En ung herremann finner en dag en rød Barchetta (av uvisst fabrikat) under en presenning på låven hos sin hvithårete onkel. Han begynner å snik-kjøre den hver søndag, men plutselig en dag tar politiet opp jakten ...
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
Motorromet i V12 XJ-Ser er av mine favoritter.
Gigantisk mottorrom og helt fullstendig smekkfult av det som åpenbart er en svart komplisert motor med slanger, rør og ledninger over alt. Ikke et plastdeksel i sikte noe sted. Imponerende er det. Også ganske åpenbart for meg at det ikke er noe man begynner å skru på uten å vite ganske mye om hva man gjør.
Gigantisk mottorrom og helt fullstendig smekkfult av det som åpenbart er en svart komplisert motor med slanger, rør og ledninger over alt. Ikke et plastdeksel i sikte noe sted. Imponerende er det. Også ganske åpenbart for meg at det ikke er noe man begynner å skru på uten å vite ganske mye om hva man gjør.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?