Alfa Bertone GT1300Junior 70 mod med ny giv
Har hatt et lite opphold i skruingen her pga sykdom, men nå er vi igang igjen for fullt .. her kommer noen bilder om hvordan det ligger ann:
TPS`en, Morten har sitti i 2 timer og håndlaget en ovegand fra Weberen som passer perfekt til denne, det kommer til å bli en av de beste og enkleste løsningene på dette jeg har sett faktisk
Målt ut 0-punktet på sylinder 1 for å finne stillingen til triggerhjulet
braketten til sensoren ferdig laget, puss og polish følger
Nilzen har vært helt rå idag på bakstillingen!!
Resultatet
også dukket han jo opp med 4 slike idag, så de måtte jo på
også er triggerhjulet klart til sveising, så det er klart imorgen:)
TPS`en, Morten har sitti i 2 timer og håndlaget en ovegand fra Weberen som passer perfekt til denne, det kommer til å bli en av de beste og enkleste løsningene på dette jeg har sett faktisk
Målt ut 0-punktet på sylinder 1 for å finne stillingen til triggerhjulet
braketten til sensoren ferdig laget, puss og polish følger
Nilzen har vært helt rå idag på bakstillingen!!
Resultatet
også dukket han jo opp med 4 slike idag, så de måtte jo på
også er triggerhjulet klart til sveising, så det er klart imorgen:)
da kommer det noen bilder:) Vi er ihvertfall igang med sammenmonteringen
tatt av og på dette for siste gang, polert bakplaten
Torpedovegg gjennomføringene til varmeapparatet festet
catchtanken montert fast for godt
vindusspyletanken festet for godt
innsugsslangen på plass
varmeapparatet endelig inne, dette har lett vært det som har skapt mest hodebry så langt!:)
også er alle bremseslangene og clutchslangen ferdig trekt dit det skal
så har Nilzen fått det for seg at han trengte no mer upgrades til motoren, så den skal ikke inn igjen helt enda allikevel. Vi fikk og levert feil bremseskiver forran og feil klosser. Dette er nå og bestilt på nytt. Så nå skal vi tenke litt på hvordan vi skal legge opp ledninger til tenning, få på plass styringsboksen, og resten av ledningsnettet. Deretter følger dashbord og resten av intreøret..
tatt av og på dette for siste gang, polert bakplaten
Torpedovegg gjennomføringene til varmeapparatet festet
catchtanken montert fast for godt
vindusspyletanken festet for godt
innsugsslangen på plass
varmeapparatet endelig inne, dette har lett vært det som har skapt mest hodebry så langt!:)
også er alle bremseslangene og clutchslangen ferdig trekt dit det skal
så har Nilzen fått det for seg at han trengte no mer upgrades til motoren, så den skal ikke inn igjen helt enda allikevel. Vi fikk og levert feil bremseskiver forran og feil klosser. Dette er nå og bestilt på nytt. Så nå skal vi tenke litt på hvordan vi skal legge opp ledninger til tenning, få på plass styringsboksen, og resten av ledningsnettet. Deretter følger dashbord og resten av intreøret..
hehe, det går sakte men sikkert fremover ja. Fjellveggen føles nå fortsatt temmelig bratt men
Stabstaget bak er tatt vekk, så det blir ingen konflikt der. Har lagt det sammen med bensinslangen helt til T-baren, og brukt et feste over denne så det er god klaring til alt rundt når vi slipper den ned igjen.
Bremsetrykk regulatoren er rivd av ja kan ikke ha et par ekstra kilo under der i døvekt.. Man kan regulere bremsekraften direkte til hver krets på Tilton pedalsettet, så det er ikke bruk for det heller
Morten er forøvrig en opptatt mann om dagen, men han har lyst til å kikke på bilen din når det kommer en åpning som han sier...
Stabstaget bak er tatt vekk, så det blir ingen konflikt der. Har lagt det sammen med bensinslangen helt til T-baren, og brukt et feste over denne så det er god klaring til alt rundt når vi slipper den ned igjen.
Bremsetrykk regulatoren er rivd av ja kan ikke ha et par ekstra kilo under der i døvekt.. Man kan regulere bremsekraften direkte til hver krets på Tilton pedalsettet, så det er ikke bruk for det heller
Morten er forøvrig en opptatt mann om dagen, men han har lyst til å kikke på bilen din når det kommer en åpning som han sier...
Stabstag bak mener Max Banks fra Alfaholics er bare tull ihvertfall sammen Fast road kitet hans. Mye bedre kjøreegenskaper uten. Stoler på han. Nå ble det jo nye Bilstein Sport dempere og sammen med Poly rund baut så og si, blir vel dette ganske så aggressivt. Spennende. Så er nye hemmelige kammer bestilt og de skal visstnok transformere bilen til en momentvillig liten rakker. Fett!
Aj, det bildet der... Rendyrking av understyring... Jaja, er jo en kjent måte å få kreftene ned asfalten fra bakhjula på, men det er en grunn til at moderne racingbiler ikke gjør slik
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Hadde vært rart om det ikke hadde skjedd noe utvikling på de snart 50 årene som er gått siden Alfas 105-serie ble lansert. Bildet er tatt under ETCC-runden i Brno i 1971, ergo er det racing med modifiserte standardbiler som i originaltapning hadde toppfart på 160-170 km/t og gode kjøreegenskaper til sivil morokjøring. De spesialbygde racerne til Alfa (SZ, TZ, TZ2, Tipo 33 osv.) hadde ikke den stive bakakselen fra 50-tallet og oppførte seg mer "moderne".
Epler og pærer
Epler og pærer
- Anders Gullstein
- Posts: 616
- Joined: 14 Apr 2005 15:49
- Location: Tønsberg
det er vanlig krympelakk. det er en spesiallakk som gir denne teksturen når man varmer den opp under tørkefasen.. tok litt tid å få det til skikkelig, men man lakker et tykt strøk, venter 10 min så et tykt strøk til, setter det hele under en varmelampe i ca 10 min, også går man på hele greia med hårføner til man har denne effekten ganske enkelt å jobbe med og faktiskAnders Gullstein wrote:Hvordan får man til den effekten på lakken du har på toppen? Stilig med den litt grove matte effekten
på tide med en liten update igjen da
Kammene som Nilsen har bestilt kom denne uken. Er det noen av dere der ute som har erfaring med en slik VVT innsugskam? Er litt vel teknisk den beskrivelsen vi har fått med som forklarer hvordan den skal monteres. Hadde vært strålende med noen synspunkter på dette. Selve kamdrevet er frittspinnende, med en rad tenner det tar tak i.. mulig å se det på bildet her.. Bare litt usikker på om det skal monteres som en standardkam iforhold til de vanlige merkene, eller om vi må gå igjennom alle 3 A4 sidene med småsteg.
Så har vi fått laget og gjennget opp brakett til TPS`en idag. Ferdig montert og tørrtestet
ITG filteret kom denne uken og, så jeg har sittet i 3,5 timer idag og laget en bakplate til det i karbon. Og resultatet ble vel greit
Nilsen har vært buissy med å legge Dynamat i bilen idag, med dette som resultat. Bra dagsjobb dette!!
Dekkene er på felgene igjen
Også er triggerhjulet ferdig sveiset, og braketten til sensoren polert opp
Vi fikk også ombyggingskittet til gassvaier i posten fra England denne uken, det ser slik ut ferdig på
Til slutt er bensinpumpen på plass
Så det skjer da litt
Kammene som Nilsen har bestilt kom denne uken. Er det noen av dere der ute som har erfaring med en slik VVT innsugskam? Er litt vel teknisk den beskrivelsen vi har fått med som forklarer hvordan den skal monteres. Hadde vært strålende med noen synspunkter på dette. Selve kamdrevet er frittspinnende, med en rad tenner det tar tak i.. mulig å se det på bildet her.. Bare litt usikker på om det skal monteres som en standardkam iforhold til de vanlige merkene, eller om vi må gå igjennom alle 3 A4 sidene med småsteg.
Så har vi fått laget og gjennget opp brakett til TPS`en idag. Ferdig montert og tørrtestet
ITG filteret kom denne uken og, så jeg har sittet i 3,5 timer idag og laget en bakplate til det i karbon. Og resultatet ble vel greit
Nilsen har vært buissy med å legge Dynamat i bilen idag, med dette som resultat. Bra dagsjobb dette!!
Dekkene er på felgene igjen
Også er triggerhjulet ferdig sveiset, og braketten til sensoren polert opp
Vi fikk også ombyggingskittet til gassvaier i posten fra England denne uken, det ser slik ut ferdig på
Til slutt er bensinpumpen på plass
Så det skjer da litt
Jaja, da er det på tide med en update igjen. Det går litt sakte fremover om dagen, ettersom jeg skal gifte meg om 2 uker og har endel annet å henge fingerene i. Også hjelper det heller ikke at eieren ikke dukker opp til avtalte skrudager pga høyt alkohol inntak dagen før.... kremt, ja den var til deg Nilzen ::) ;D
Begynte med bagasjerommet her om dagen. Fått på plass gummiduk i bakkant, filt hele veien ellers, bygget nytt gulv +++
Lagt inn mattene i bilen for å se om jeg fant ut av hvor alt skulle, men er nok ikke helt imål her enda
Så er jo motor og girkassen i for testmontering, samt trekking av ledninger. Fått laget opp alle de siste slangene
Så har vi fått ekspansjonstanken på plass, med endel modifikasjoner selvsagt
Da blir det nok en stund til neste runde, siden det blir 2 uker ferie etter den store dagen
KE
Begynte med bagasjerommet her om dagen. Fått på plass gummiduk i bakkant, filt hele veien ellers, bygget nytt gulv +++
Lagt inn mattene i bilen for å se om jeg fant ut av hvor alt skulle, men er nok ikke helt imål her enda
Så er jo motor og girkassen i for testmontering, samt trekking av ledninger. Fått laget opp alle de siste slangene
Så har vi fått ekspansjonstanken på plass, med endel modifikasjoner selvsagt
Da blir det nok en stund til neste runde, siden det blir 2 uker ferie etter den store dagen
KE
Re: Alfa Bertone GT1300Junior 70 mod med ny giv
Har drevet og puslet med litt småting på Alfaen de siste månedene, men det har stort sett stått stille..
Jeg og en kompis prøvde oss på å sette inn taktrekk for en mnd tid siden. Jeg og Nilsen ønsket oss egentlig sort taktrekk, men det lot seg ikke oppdrive noe sted, så vi gikk for et hvitt vanlig et. Etter 3 timer med banning og sverting pga dårlig passform, og det faktum at vi underveis fant ut at vi startet i feil ende, ble dette revet ut igjen av bilen og kastet. Maken til makkverk har jeg ikke sett før. Hullet til rammen som var ferdig utskåret bommet bla med 15 cm, så det var ikke noe å gå videre med. Her måtte det sys eget...
Denne helgen har vi fått gjort et skikklig røsk i riktig retning igjen:)
Helgen nå har gått med til:
- innsetting av egenprodusert taktrekk, samt lys og håndtak
- limt inn hele mattekittet, og tilpasset dette
- dørlister
- trukket nytt stoff på hattehylle og lagt den på sin plass
- nytt trekk på sideplatene bak, inkl nytt stoff på begge askebegerene
- tilpasse seteputene til buret
- innsetting og festing av bur
- alle ut og innvendige kromliste på hver side på plass
- sidevinduer med lister og pakninger på plass
- bakvindu på plass
her er bevisene
Knut Erik
Jeg og en kompis prøvde oss på å sette inn taktrekk for en mnd tid siden. Jeg og Nilsen ønsket oss egentlig sort taktrekk, men det lot seg ikke oppdrive noe sted, så vi gikk for et hvitt vanlig et. Etter 3 timer med banning og sverting pga dårlig passform, og det faktum at vi underveis fant ut at vi startet i feil ende, ble dette revet ut igjen av bilen og kastet. Maken til makkverk har jeg ikke sett før. Hullet til rammen som var ferdig utskåret bommet bla med 15 cm, så det var ikke noe å gå videre med. Her måtte det sys eget...
Denne helgen har vi fått gjort et skikklig røsk i riktig retning igjen:)
Helgen nå har gått med til:
- innsetting av egenprodusert taktrekk, samt lys og håndtak
- limt inn hele mattekittet, og tilpasset dette
- dørlister
- trukket nytt stoff på hattehylle og lagt den på sin plass
- nytt trekk på sideplatene bak, inkl nytt stoff på begge askebegerene
- tilpasse seteputene til buret
- innsetting og festing av bur
- alle ut og innvendige kromliste på hver side på plass
- sidevinduer med lister og pakninger på plass
- bakvindu på plass
her er bevisene
Knut Erik
Re: Alfa Bertone GT1300Junior 70 mod med ny giv
Liker
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325