Ny baby (navnet ble Elise) ankommet!

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
lee
Posts: 278
Joined: 27 Mar 2006 18:56
Location: Kristiansand

Post by lee »

Link lages, når den tid kommer. Bysten må ruve litt, synes jeg (ta en titt på bysten i Rio, er den litt beskjeden?).

Ellers så er delerne fra England andkommet, og jeg maa sige at de var særdeles fortræffelige. Min gode nabo mener at støddæmperne er saa smukke, at de bør tas inn hver kveld og lægges i et svøb slig at de ikke bliver angræbet av rust. Jeg skal vurdere det. I løbet av kun faa dage, blir det hele monteret og clam'erne remonteret.

Nuh er det lammecarré og en portugisisk rødvin, og freden og roden sænker sig atter en gang i de grisgrendte strøk.

Life's a bitch!
User avatar
lee
Posts: 278
Joined: 27 Mar 2006 18:56
Location: Kristiansand

Post by lee »

Da er støtdempere/fjærer, Hurricane luftfilter og bakre clam montert, og alle ledninger strukket til sine respektive plasser. Blinklys blinker på rett side og ryggelys/tåkelys virker på en logisk måte. Bare velstand, med andre ord. Imorgen går bilen atter en gang ned på gulvet, blir snudd, og så er det fremre clam m/ledninger som angripes. På onsdag 20. April er det prøveskilt og fotosesjon med Bilavisen i idylliske omgivelser (Ulvøysund - for den som nå vet hvor det er).

Over påske er det registrering, tidspunktet settes i påskeuken.

Et spørsmål til experterne der ute: er COC dokument obligatorisk? Jeg har aldri brydd meg om det tidligere, det handler jo om penger.

Idag er det Start - Viking sammen med barnebarnet. Pølser, is og seier!
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Siden Elise allerede er typegodkjent i Norge skal du ikke behøve å legge frem CoC, men Statens Vegvesen er jo ikke akkurat kjent for å være fleksible eller tolke sine egne regler like godt bestandig.

Da jeg i mai 2007 registrerte Montrealen ble jeg spurt om CoC (evt. E-merking), men etter en 30 sekunder lang diskusjon holdt det med reg-numrene på to andre Montrealer registrert i Norge. Typenumrene på disse stemte overens med det tyske vognkortet mitt, og da var saken i boks. Mulig det hjalp at køen bak meg var lengre enn lang på "bruktimportdagen" på Gjøvik ;)
User avatar
Speedster
Posts: 109
Joined: 14 Aug 2006 13:02
Location: Sørlandet

Post by Speedster »

lee wrote:På onsdag 20. April er det prøveskilt og fotosesjon med Bilavisen i idylliske omgivelser (Ulvøysund - for den som nå vet hvor det er).

Idag er det Start - Viking sammen med barnebarnet. Pølser, is og seier!

Så langt som veien går på indre Ulvøya?.Mellom Kr.sand og Lillesand?
Når på dagen er det dette foregår? Lov å ta seg en tur med "lekebilen" å titte?

Og ja Start er vel såpass kjepphøye så for å slippe en sutre uke så må de vel vinne!.Pølser og is er aldri feil.
User avatar
lee
Posts: 278
Joined: 27 Mar 2006 18:56
Location: Kristiansand

Post by lee »

Klokkeslettet er ikke satt, men det blir vel en gang rundt 11-12 tiden, regner jeg med. Kan gjerne sende en sms når det er i ferd med å inntreffe. Vi tar fotosesjonen på brygga i Ulvøysund, hadde jeg tenkt. Ellers er det bare å følge lyden! :D

Journalisten i bilavisen kommer forresten i sin sorte MR2, kanskje har vi ett nytt medlem snart.

Jeg oppdaget forresten en kuriositet på Elise'n: Skiltlysene er laget av Rolls Royce!!!!

PS. Værforbehold slik det ser ut nå, er det vel bare en teoretisk mulighet for.
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Speedster wrote:Og ja Start er vel såpass kjepphøye så for å slippe en sutre uke så må de vel vinne!.Pølser og is er aldri feil.
Og det gikk vel rimelig greit :D Gratulerer!
Og gratulerer med fin progresjon i arbeidet.
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

lee wrote:
Jeg oppdaget forresten en kuriositet på Elise'n: Skiltlysene er laget av Rolls Royce!!!!
Jepp, annerkjent det. Til gjengeld og for å gi litt balanse skal frontlysene komme fra en Renault 4 og vinduspussermotoren fra en Citroen AX. Lotus har vel alltid levd etter en "man tager hva man haver" filosofi.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
Speedster
Posts: 109
Joined: 14 Aug 2006 13:02
Location: Sørlandet

Post by Speedster »

lee wrote:Klokkeslettet er ikke satt, men det blir vel en gang rundt 11-12 tiden, regner jeg med. Kan gjerne sende en sms når det er i ferd med å inntreffe. Vi tar fotosesjonen på brygga i Ulvøysund, hadde jeg tenkt. Ellers er det bare å følge lyden! :D

Journalisten i bilavisen kommer forresten i sin sorte MR2, kanskje har vi ett nytt medlem snart.

Jeg oppdaget forresten en kuriositet på Elise'n: Skiltlysene er laget av Rolls Royce!!!!

PS. Værforbehold slik det ser ut nå, er det vel bare en teoretisk mulighet for.

Har kort arbeidsdag på Onsdag,men ikke så kort......
synd da det ikke er allverden med aktivitet her nede,bortsett fra noen "spinne" treff på diverse parkeringsplasser.
Sender deg en PM med tlf,nr vist det blir utsatt eller senere på dagen.

Joda det var vist dagen for fotball gutta 8)

Når jeg skrur på Speedsteren så finner jeg omtrent navnet "Lotus" på alt 8)
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Heh. Slik har det vært helt siden masseproduksjonen av biler (i Europa) startet. På den såkalte "ekte" (og originale) Alfaen min finner jeg Veglia Borletti, Jaeger, Carello, ZF, Bosch, Siemens, Tecnocar, FISPA, Osram, Bertone, Colombo & Bariani, RIV, SKF, FAG, Fichtel & Sachs, FRAM, Campagnolo, Michelin, Burman, Ate, Lemförder og sikkert masse annet.

Tror det har mer å si hvem som har funnet ut hvordan dette skal skrus sammen ;)
User avatar
lee
Posts: 278
Joined: 27 Mar 2006 18:56
Location: Kristiansand

Post by lee »

Hallod "speedster": Vi trenger ikke å starte for tidlig onsdag, skal sjekke med journalisten.

Jeg kunne godt tenke meg å starte (gjenoppvåkne) NSK Sørlandet. Hva med å treffes på "Bilens dag" når den arrangeres? Hvis vi hadde noen flyers eller bannere fra NSK så kan det kanskje bidra til å øke interessen for en lokal klubb?

Morsom liste, Luigi!
User avatar
Speedster
Posts: 109
Joined: 14 Aug 2006 13:02
Location: Sørlandet

Post by Speedster »

Har jeg fri den dagen så stiller jeg på bilens dag.
Noen som vet vilken dato det blir?

Vært gøy å få litt liv i avdelingen her i sør!

Speedster.
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

lee wrote:Hallod "speedster": Vi trenger ikke å starte for tidlig onsdag, skal sjekke med journalisten.

Jeg kunne godt tenke meg å starte (gjenoppvåkne) NSK Sørlandet. Hva med å treffes på "Bilens dag" når den arrangeres? Hvis vi hadde noen flyers eller bannere fra NSK så kan det kanskje bidra til å øke interessen for en lokal klubb?
Vi har noen bannere liggende. Send meg ditt telefonnummer på PM, så har jeg muligheten til å kontakte deg om vi får til noe. Dette må imidlertid koordineres med vårt behov i forhold til Vårmønstringen 8. mai. Jeg forstår det slik at du er i Oslo i morgen 20. april? Da kunne vi eventuelt ha møttes. Eller hva Henning?
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Joda :D
Selv om jeg så dette litt sent..
Kan stille på kort varsel om ønskelig.
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
lee
Posts: 278
Joined: 27 Mar 2006 18:56
Location: Kristiansand

Post by lee »

Bra!

Nå går trådene snart i surr (se "Bilprat"). Bilen ble ikke godkjent, men det er bare småting, bl.a tekniske data om bilen (toppfart, CO-utslipp, decibel og modellbetegnelse!), som jeg ikke hadde for hånden. Jeg har sendt mail til Thomas Harvey i Lotus, men hvis det er noen der ute blant d'herrer som har det jeg er ute etter, gi lyd! Det må være data fra produsent, eller "kompetent uavhengig labaratorium". Det er altså 1996 en S1 Rover-K Elise (111S?).

Ellers har jeg lagt noen bilder ut

http://www.flickr.com/photos/57568716@N03

fra (Jomfru)turen til Ulvøysund, en særdeles flott opplevelse!

Leif-Otto
User avatar
lee
Posts: 278
Joined: 27 Mar 2006 18:56
Location: Kristiansand

Post by lee »

Ro dere ned, der ute!

COC-dokumentet ankom idag :lol:

Nå gjenstår det å få ett nytt hovedlys fra Eliseshop (som var knekt i frakten).

Ellers er det snart ikke noe igjen som kan pusses på Elisen for å få den ship shape.

Fått et morsom problem: den minste skrallen min ramlet idag ned i front clam bak grillen. Regner med at jeg kan tvinge clam'et åpent og fiske skrallen ut. Ikke fanken om jeg gidder å skru clam'et av, da får det heller bli verdens eneste Elise med internskralle, skulle jeg ikke få lurt det ut.
Post Reply