Dodge Stealth. Noen som har erfaring ??

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Are
Posts: 313
Joined: 12 Dec 2003 14:48
Location: Krokstadelva

Dodge Stealth. Noen som har erfaring ??

Post by Are »

Hei
Kikker på en lekebil som jeg absolutt kunne tenke meg, men trenger noen gode innside-råd om dette er lurt:
- er det noen her som har noen gode råd/ erfaringer om Dodge Stealth (Mitsubishi 3000 GT VR4 Twin Turbo) ?
Are
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Aner ikke om det er lurt, men jeg mener å huske at den er dyr å ha service på. Men spekket med digg er den jo...:-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Tror nok et bra eksemplar er nøkkelordet her. Det er jo japansk elektronikk, så det er nok ganske trygt. Tror heller ikke motoren er noe problem om den har fått den riktige kjærligheten. Spørs litt med 20 år gammelt 4WD/4WS system og slikt.
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

3000 GT

Post by mazdafun »

Hei.

Bilene er fine, men ganske tunge.

Har du kjørt en? Hvis ikke, prøv en først. De er supre på motorveien, men litt "tunge i rumpa" på svingete vei. Ikke helt min smak, da jeg heller liker "lekenheten" man finner i f.eks. Evo.

Ellers er det god kvalitet på dem (Japansk), men ett ihjelkjørt eksemplar blir fort dyrt å renovere.

Grua Auto er en forhandler som innehar spisskompetanse på disse bilene. Og de kan skaffe deg bil også, og er veldig ryddige å handle med.
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Et lettere alternativ til 3000GT er Eclipse. De kom også med 4WD med "evo" motor, 4 syl turbo. Fordelen der er at de er betydelig rimeligere enn f.eks en evo.
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
Are
Posts: 313
Joined: 12 Dec 2003 14:48
Location: Krokstadelva

Post by Are »

Anders Gullstein wrote:Et lettere alternativ til 3000GT er Eclipse. De kom også med 4WD med "evo" motor, 4 syl turbo. Fordelen der er at de er betydelig rimeligere enn f.eks en evo.
Godt tips = kikker på Finn om ca 30 sek
Are
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bslr4gdaoi1n

De er litt sjeldene, men fant en som et eksempel på autoscout.
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
Post Reply