Page 2 of 2

Posted: 23 Mar 2011 11:52
by Grøva
PS:

Trenger vel ikke å si at jeg liker prosjektet siden jeg planlegger noe lignende selv....?

Posted: 29 Mar 2011 22:11
by flash951
Hei. Takk for det. Har en blålakkert turbo/carrera bakluke til overs, men med den gamle gummien min løst ved siden av da den trenger reperasjon.

Kommer nok til å kvitte meg med den sorte turbobakluka med reparert gummi også da jeg har lyst på GT2 look vinge.

Liker avatarbildet ditt, er det en Detomaso Pantera?

Posted: 30 Mar 2011 17:34
by Grøva
De Tomaso Pantera fra 1973 ja. Er ikke noe proff på å legge ut bilder her, så her er en link til et litt bedre bilde: http://www.facebook.com/photo.php?pid=4 ... =620936289

Men har en 911S fra 1977 på vei over den store dammen, og lurer på om den ikke vil trenge litt vinge og brede skjermer den og. Har du mulighet for å sende meg et par bilder av vingene til: paalgrova(@)yahoo.com så kan jeg kanskje ved anledning komme og ta en titt?

Posted: 07 Aug 2011 15:54
by flash951
Bremsekalippere "overhalt"
Image

Posted: 07 Aug 2011 15:56
by flash951
Oppdatering:
Byttet pakninger og lakkert bremsekalipperne, endte opp med et lag grå/sølv kalipperlakk oppå alu/zinc grunning. Satt også på nye pinner/kors etc på de og bremsenippler som ikke slipper luft inn. Nye bremseslanger, skiver og klosser.
Image

Satt på ny bremsehovedsylinder, noe som ble en ganske vrien og "skitten" jobb, pga det er vanskelig å få "rørene" fra reservoaret riktig på plass. Endte med at dro ut "rørene" fra bagasjen og bak pedalbrettet, og monterte de i bremsesylinderen på arbeidsbenken. Også deretter tre slangene og montere sylinderen med slangene ferdig satt inn.

Image

Posted: 07 Aug 2011 15:57
by flash951
Har også pusset og lakkert litt "ting" bak, bremseskjold etc.
Image

Posted: 07 Aug 2011 15:57
by flash951
Fått på "extended stick" til Rennshift giret.
Image

Posted: 07 Aug 2011 15:58
by flash951
En bekjent har maskinert en "fitting" for å reparere "motorskaden". Blir spennende.
Image

Posted: 19 Aug 2011 00:28
by flash951
Endelig fått reparert skaden. Montoren startet og fungerte tilsynelatende fint. Flyttet litt på følere og måtte fjerne den originale trykkføleren, bruker nå en kombi-trykk-varsel føler plassert oppå motoren ved termostaten. Den har antagelig ikke riktig motstand for instrumentet, så det vises maks trykk på instrumnentet når motoren går. Oljetrykk varsel fungerer. Temperatur fikk jeg plass til på originalt sted.

Image

Tok en prøvetur og oppdaget da masse røyk, bl.a. inn i ventilasjonen i kupeen. Virket også som motoren ble veldig varm bak der, selv om instrumentet viste under 100 grader.

Har nå tapet igjen luften til ventilasjonen, sånn at det blir mer kaldluft til motoren. Satser på å rengjøre eventuelt olje som har dryppet på eksosmanifold etc.. Så et oljeskift, har kjøpt inn Malhe filter fra pelican og 20w-50 classic oljen fra Biltema. Så får jeg se om det "går seg til".

Deretter monterte jeg bakluka og greide da å smelle den igjen uten at den var justert på millimeteren, det gjorde at jeg har stått 4 "netter" og filet med et baufilblad og blitt blå og gul på fingerene av å "dra-dytte-skyve" luken opp igjen. Det første jeg gjorde var og dra så hardt i utløserwire at håndtaket røk. Men endelig, igår natt så gikk luken opp.

Posted: 20 Aug 2011 18:22
by flash951
Da har jeg fått tatt oljeskift med Biltema classic 20w-50 og Bosch filter, (hadde filter kun for 2.7L, men tydeligvis er oljetanken fra det originale for 2.2L, jeg fant et filter som er likt som original på mekonomen bortsett fra at det er litt lenger). Har nå fått kjørt bilen ca 8 mil. Bremsene klarer og låse hjula om jeg tråkker ordentlig inn og alt er tett, bremsesystem og reparasjen på motor. Motoren holder i liminga så langt.