Page 1 of 2

westfield megabusa

Posted: 10 Jun 2010 07:16
by anders951
tjoho, fikk skilt på megabusa i går, og hentet hos importør, elling kjørte meg ned i sin caterham, som jo bare var passende når man skulle hente slik bil, fy så stor en Prius er plutselig. ellers skal det nevnes at regn og manglende frontrute ikke nødvendigvis er forenelig, og du har lei tendens til å snakke veldig høyt etterpå, selv om du har brukt hjelm.

original bil, hvor eneste mod foreløpig påtenkt er mindre dekktrykk, og snart noen lettere felger.

Image

Posted: 10 Jun 2010 07:29
by ThomasB
se der ja anders. Da var ventepølsa hentet. Ser du har stått opp tidlig for å poste bilde.... hold deg hjemme i helgen så jeg kan få sitte på en tur. hyttetur tar man på vinteren....

Posted: 10 Jun 2010 07:45
by anders951
Skrotnisse wrote:se der ja anders. Da var ventepølsa hentet. Ser du har stått opp tidlig for å poste bilde.... hold deg hjemme i helgen så jeg kan få sitte på en tur. hyttetur tar man på vinteren....
vært på jobb siden halv8, litt uvant. klarte bruke opp voldsomme 23.28 liter i går, usikker på hvor stor tank den har egentlig, men den sa det var igjen 0 da, så 25 eller 30? neste helg er jeg hjemme, men vet ikke om jeg tør da den med innom verksted, den går ikke under lydløs, og du kjenner vår sære nabo.

Posted: 10 Jun 2010 08:17
by ThomasB
anders951 wrote:
Skrotnisse wrote:se der ja anders. Da var ventepølsa hentet. Ser du har stått opp tidlig for å poste bilde.... hold deg hjemme i helgen så jeg kan få sitte på en tur. hyttetur tar man på vinteren....
vært på jobb siden halv8, litt uvant. klarte bruke opp voldsomme 23.28 liter i går, usikker på hvor stor tank den har egentlig, men den sa det var igjen 0 da, så 25 eller 30? neste helg er jeg hjemme, men vet ikke om jeg tør da den med innom verksted, den går ikke under lydløs, og du kjenner vår sære nabo.
på dagtid er alt lov så lenge farbror haffa ikke ser deg.....

Posted: 10 Jun 2010 09:44
by HF-mx5turbo
grattis med ny mc.

Posted: 10 Jun 2010 09:45
by elling
Jeg synes den burde bråke mer.. :)

Posted: 10 Jun 2010 09:48
by anders951
elling wrote:Jeg synes den burde bråke mer.. :)
jeg skal le når du blir svartflagga for støy og jeg får kjøre videre på mandag ;)

Posted: 10 Jun 2010 09:52
by webmaster
Grattis! Brutale greier! ;-)

Posted: 10 Jun 2010 11:03
by Shadow_iX
Stilig med intrigert sidevogn på tur-sykkelen ja.. :) Gratulerer

Posted: 14 Jun 2010 08:54
by ThomasB
og idag skal den testes på rudskogen?

Re: westfield megabusa

Posted: 14 Jun 2010 10:34
by b-havers
anders951 wrote:tjoho, fikk skilt på megabusa i går, og hentet hos importør, Image
Imponerede greier.
Hvordan fikk du registrert den? Hvilke papirer hadde du med (og hvem utstedte dem??) - og hvilken trafikkstasjon benyttet du?

Dette er jo interessant, siden det omtrent er kroken på døra for å få registrert fabrikkbygde Caterham's her til lands nå..... :roll:

Posted: 14 Jun 2010 20:50
by anders951
fikk prøvd på rudskogen nå, rakk ikke kjøringen med caterham gutta, men med autostrada, går... bra :) girkasse og ymse som iriterer på vei, var på bane helt perfekt, og gikk bra, seq giring er uendelig deilig, man tømmer jo 3 gir, bare på deporaka ;)

papirer kom fra fabrikken, bilen er ex factory demobil, tatt inn av samme fyren som regga radical sr3, og en megabusa til, som tilhører en kompis av meg, så da er vi 2? i norge.

westfield club norge er ikke like stor som caterham føler jeg ;)

teknisk tanke, tørrsumpen sin retur-scavangepumpe, kjører oljen inn i kjølern, før den går til sumpen, dette virker ikke helt optimalt må jeg si, har sett på når olja kommer fra sånn pumpe før, og det pleier komme litt ujevnt, plutselig mye, så ingenting, så mye igjen.

Posted: 15 Jun 2010 13:43
by mazdafun
anders951 wrote:fikk prøvd på rudskogen nå, rakk ikke kjøringen med caterham gutta, men med autostrada, går... bra :) girkasse og ymse som iriterer på vei, var på bane helt perfekt, og gikk bra, seq giring er uendelig deilig, man tømmer jo 3 gir, bare på deporaka ;)

papirer kom fra fabrikken, bilen er ex factory demobil, tatt inn av samme fyren som regga radical sr3, og en megabusa til, som tilhører en kompis av meg, så da er vi 2? i norge.

westfield club norge er ikke like stor som caterham føler jeg ;)

teknisk tanke, tørrsumpen sin retur-scavangepumpe, kjører oljen inn i kjølern, før den går til sumpen, dette virker ikke helt optimalt må jeg si, har sett på når olja kommer fra sånn pumpe før, og det pleier komme litt ujevnt, plutselig mye, så ingenting, så mye igjen.
Hei.

Oljepumpe svar: Den bør gå rett inn i "sumpen" (som jeg regner med er en tank). Grunnen er at oljen som regel skummer som fa** når den kommer som retur, og det er fint at den kan "samle seg igjen" i en tank før den går inn i kjøleren.

Om det er noen premie for å svare her i form av en "sitte på tur" så bare si ifra 8)

Posted: 15 Jun 2010 13:47
by anders951
ja, problem med dette er bare at tur, tydeligvis ikke har noe uttak og går internt slik alt er koblet, så får ikke koblet kjølern der :| nesten så man kan ha en løs liten oljepumpe som har som eneste jobb i livet, å sirkulere olje mellom tanken og kjølern.

alternativt kan jeg muligens få en sandwichplate mellom filter og blokk, blir dog mer slanger, motoren har av design veldig lavt oljetrykk når den er varm, om det er riktig aner jeg ikke, men på den andre megabusaen er det likt, 5-10 psi, vet da ikke om jeg digger tanken å smelle kjølern i mellom der, skal dog få fikset tempmåler, så jeg har en ide om temp, skifter også ut oljen før neste banedag.

sittepåtur går bra, kommer på våler den 26, hadde 3 kvalme kompiser allerede etter 1 time, som endte med at alle dro hjem og jeg ble igjen alene ;)

Posted: 15 Jun 2010 14:14
by ThomasB
anders951 wrote:sittepåtur går bra, kommer på våler den 26, hadde 3 kvalme kompiser allerede etter 1 time, som endte med at alle dro hjem og jeg ble igjen alene ;)
haha einar har skjørbuk som vi vet.... blir kvalm av hard kjøring og store transaksjoner